تعامل با مخاطب در طراحی داخلی دفتر کار

تعامل با مخاطب در طراحی داخلی دفتر کار

تعامل با مخاطب در طراحی داخلی دفتر کار

 

امروزه طراحی داخلی دفتر کار مورد توجه بسیاری از کارفرمایان قرار دارد. اهمیت این موضوع در داد و ستدهای کاری و ارتقا سطح کار تیمی و انفرادی کارکنان امری است که مورد توجه کارفرمایان قرار دارد. در مقاله ای که در ادامه بررسی می کنیم اهمیت و ویژگی های داشتن طراحی در محیط دفتر اداری را باز می یابیم.

شرکت Capsticks با نزدیک شدن به انقضای اجاره، در دفتر قبلی خود، تصمیم گرفته است که نقل مکان کند و از فرصت طراحی یک محل کار، برای حمایت از کار هیبریدی در بیرمنگام استفاده کند. پروژه تعامل با مخاطب در طراحی داخلی دفتر کار توسط دفتر معماری Oktra طراحی و اجرا شده است. طراحان، دفاتر Capsticks را به عنوان فضایی برای تفکر رو به جلو برای تیم در حال رشد خود در بیرمنگام انگلستان طراحی کرده اند.

خواسته کارفرما از طراحی داخلی دفتر اداری

شرکت حقوقی بریتانیا یک مرکز پرچمدار جدید در بیرمنگام می خواست تا نمونه ای از طراحی مترقی خود را با تمرکز بر روش ترکیبی جدید و آینده کار برند خود، هم برای تجارت گسترده و هم برای مشتریانش ارائه دهد.

هنگام اجرای دستور کار، شرکت حقوقی، پذیرای ایده‌ های جدیدی بود که به اعضای تیم کمک می‌ کرد تا شیوه‌ های کاری انعطاف‌ پذیر و چابک را بپذیرند. تمرکز اصلی این روند اجرایی، ایجاد یک مقصد چشمگیر بود که در آن مشتریان، برای بازدید از آن استقبال کنند، و ایجاد فضایی تا حد امکان انعطاف پذیر برای کمک به اعضای تیم برای دور شدن از الگوهای کاری سنتی.

ویژگی های طراحی داخلی دفتر اداری Capsticks

منطقه خوش‌آمدگویی که برند Capsticks را به نمایش می‌ گذارد، حس ورود قطعی را برای مشتریان فراهم می‌ کند و لحن را برای تجربه محل کار تعیین می‌ کند. در اینجا، یک آینه دایره ای بزرگ به نور اجازه می دهد تا به اطراف فضا بتابد تا احساس گسترده تری داشته باشد و منظره را به سمت اتاق های داوری منعکس کند. این طراحی تاثیر اولیه و بیانیه ای ماندگار بر جای می گذارد.

از مشتریان به مجموعه جلسات که دارای اتاق هیئت مدیره و اتاق های داوری با صدای آکوستیک است، استقبال می شود. Capsticks می‌ تواند با ایستگاه‌ های کاری «plug and play»، یک نیمکت لمسی و باجه‌ های تلفن، با مشتریان خود در انواع تنظیمات حرفه‌ ای و کاربردی که از حریم خصوصی آنها محافظت می‌ کند، ملاقات کرده و با آنها همکاری کند.

اعضای این شرکت از طریق یک تونل نورانی که با جعبه های نوری سفارشی ساخته شده با آلومینیوم برش لیزری پیچیده شده است، سفر می کنند. این تجربه انتقالی، فضای استراحت و مجموعه جلسات را جدا می کند و سطح جزئیات و توجه به سفر در محل کار را در این طراحی نشان می دهد. این جزئیات طراحی به اتاق هیئت مدیره منتقل می‌ شود، جایی که جعبه‌ های نور در سقف یک ویژگی ایجاد می‌ کنند که پوشش وسیع و یکنواختی از نور را فراهم می‌ کند و می‌ تواند برای مطابقت با نیازهای مشتری کم‌ نور شود.

میز کار با پلان باز با اتاق‌ های جلسه موقت و راه‌ حل‌ های مبلمان متحرک تکمیل شده است. اتاقک های جلسه، با همکاری صندلی های راحتی و گوشه‌ های فوکوس تک نفره همگی مجهز به پریز برق هستند و به راحتی از پلان باز دفتر قابل دسترسی هستند.

یک اتاق رفاه با پرده‌ های خاموشی نیز در طبقه اصلی دفتر تعبیه شده است و به اعضای تیم اجازه می‌ دهد بدون خروج از دفتر، خود را از محل کار خود جدا کنند. تعادل تمرکز و فضای همکاری از انتقال Capsticks به کار هیبریدی پشتیبانی می کند و حرکت را در سراسر محل کار ارتقا می دهد.

ویژگی های محل استراحت در طراحی داخلی دفتر کار

فضایی دلپذیر و چند منظوره و محل چای خوری در قلب دفتر قرار دارد. کارمندان می توانند از میان نیمکت های بلند، گوشه نشیمن گاه راحتی، میزهای ناهار خوری یا گوشه ای نیمه خصوصی انتخاب کنند. طاق‌ های باز و دیوارهای لعاب‌دار تضمین می‌ کنند که این فضا از تمام قسمت‌ های دفتر قابل مشاهده است و افراد را تشویق می‌ کند تا زمانی را با هم دور از ایستگاه‌ های کاری خود بگذرانند. این محل کار آینده‌ نگر، شیک و همیشگی نیازهای اعضای شرکت و بازدیدکنندگان را به طور یکسان در نظر می‌ گیرد و برند Capsticks را به عنوان یک شرکت حقوقی آینده‌ نگر و مترقی بیان می‌ کند که با سازمان‌ هایی کار می‌ کند که به دنبال ایجاد تغییر در جوامع خود هستند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از تعامل با مخاطب در طراحی داخلی دفتر کار دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: officesnapshots

تعداد بازدید: 232

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *