نمونه ای از چیدمان منزل به سبک مدرن

چیدمان منزل به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

در این بخش قصد داریم تا نمونه از چیدمان منزل به سبک مدرن را معرفی کنیم، اما قبل از اینکه پروژه را شرح دهیم سعی می کنیم به معرفی این سبک برای کسانی که با این سبک آشنایی ندارند بپردازیم و اندکی راجع به ویژگی های این سبک صحبت کنیم.

سبک مدرن چیست؟

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی از اصطلاحات رایجی است که امروزه معمولا در جایگاه صحیح خود به کار نمی رود. سبک مدرن که در بیش تر موارد با سبک معاصر اشتباه گرفته می شود، مبتنی بر جنبش طراحی است که حدودا از قرن بیستم شکل گرفته است. در این سبک دکوراسیون از مبلمان ساده، حداقل رنگ ها به خصوص رنگ های روشن و خنثی استفاده می شود و معمولا از پرداختن به جزئیات اضافی پرهیز می شود. این در حالی است که شما در سبک دکوراسیون معاصر ممکن است طیف وسیعی از رنگ ها را مشاهده کنید. با داشتن ریشه در معماری و طراحی داخلی آلمانی و اسکاندیناوی؛ سبک مدرن، سبکی است ساده و بدون تزئین. ظهور این جنبش هنری بین سده های ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ شکل گرفت. یکی از اصلی ترین و مهم ترین شعارهای این جنبش پیروی فرم از عملکرد می باشد. به زبانی دیگر باید گفت که طراحی تمامی مبلمان و اشیا در سبک مدرن، باید منعکس کننده عملکرد در پروژه باشد و هر یک از اشیا و جزئیاتی که در راستای عملکرد در طراحی نباشند، قابل خذف هستند.

ویژگی های سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آید که ویژگی های سبک مدرن در دکوراسیون داخلی چیست؟ همانطور که در بالا نیز اشاره شد، از ویژگی های اصلی و شاخص در دکوراسیون به سبک مدرن، استفاده از حداقل جزئیات و مبلمان ساده می باشد. اکنون به برخی از ویژگی های شاخص این سبک اشاره می کنیم.

فضاهایی با پلان باز

در دکوراسیون های مدرن بیش تر طراحان فضاهایی با پلان باز طراحی می کنند، زیرا روحیه این سبک با فضاهای پلان باز، سازگارتر می باشد. بنابراین اگر قصد دارید تا منزل خود را به سبک مدرن طراحی کنید، بهتر است تا حد امکان از قرار دادن دیوار اضافی بپرهیزید. معمولا در این گونه فضاها برای جداسازی بخش های مختلف از مبلمان استفاده می کنند. به عنوان مثال شما می توانید با قرار دادن یک کانتر فضای آشپزخانه را از سالن نشیمن جدا سازید. یکی از دلایلی که از پلان باز در دکوراسیون مدرن استفاده می کنند، این است که فضاهایی با پلان باز به سبب استفاده از حداقل دیوارها  دلبازتر، روشن تر و پرنور تر می باشند.

مبلمان ساده

در سبک مدرن ما دیگر شاهد مبلمان چوبی کنده کاری شده و پرکار نیستیم. بیش تر مبلمان از فلز، استیل و چوب به صورت ساده می باشند. تمام مبلمان در دکوراسیون مدرن سعی در ایجاد تعادل میان عملکرد و زیبایی می باشند. مبلمان باید کاربردی و در عین حال زیبا نیز باشند.

رنگ های خنثی

طراحی مدرن بیش تر بر متریال طبیعی تأکید دارد. از این رو سعی می کنند تا حد امکان از پالت رنگی طبیعی برای رنگ آمیزی فضاها استفاده کنند. رنگ های عمده به کار رفته در چیدمان منزل مدرن سفید، بژ، خاکی، طیف هایی از خاکستری و مشکی می باشند. در این گونه فضاها تنوع رنگی کم می باشد و معمولا از ترکیب یک یا دو رنگ برای رنگ آمیزی فضاها استفاده می کنند.

خطوط مستقیم و صاف

برخلاف سبک کلاسیک که دارای بافت های سنگین، جزئیات، تزئینات و منحنی ها بودند، در سبک مدرن ما شاهد خطوط صاف و مستقیم و وجود کم ترین شلوغی هستیم. همانطور که مشاهده کردید به طور خلاصه ویژگی های سبک مدرن را مطرح کردیم. اکنون در ادامه به شرح پروژه می پردازیم.

شرح پروژه

در این پروژه بازسازی، کارفرما خواستار چیدمان مدرن منزل از طراحان بود. با توجه به مساحت کوچک این خانه، چالش اصلی ایجاد فضایی کافی برای کاربران و در عین حال حفظ حریم خصوصی برای آن ها بود.  بدین منظور طراحان برای رسیدن به هدف اصلی طبقه همکف را نیز برای افزایش فضا به طبقات بالایی متصل ساختند. یکی دیگر از چالش های موجود در پروژه، کمبود نور کافی بود. برای بر طرف ساختن این مشکل طراحان در مرکز خانه پنجره سقفی قرار دادند تا در طول روز فضای داخلی از نور خورشید بهره مند گردد. بدین ترتیب کلیه فضاهای داخلی از جمله، سالن پذیرایی و اتاق ها خواب نور کافی را دریافت کرده و روشن می شوند. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، طراحان فضایی ساده، روشن، با استفاده از حداقل جزئیات برای ساکنین این ساختمان ایجاد کردند.

در ادامه با دیدن تصاویر چیدمان منزل به سبک مدرن ، خط معمار راه همراهی کنید.

چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن چیدمان منزل به سبک مدرن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 398

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *