نمای شیشه ای در معماری برج اداری

نمای شیشه ای در معماری برج اداری

نمای شیشه ای در معماری برج اداری

این پروژه حس سرعت بخشی جدایی ناپذیر از شخصیت شهر است. چه در مظاهر جسمی و چه از لحاظ روحی در این پروژه نمایان است. برند Ruian در سراسر جهان برای قطعات خودروهای الکتریکی مشهور است، که به عنوان یک پیوند مهم در بخش های بالادست و پایین دست صنعت خودروهای انرژی جدید عمل می کند. صنعت خودروهای انرژی نو نماد «سرعت» و «آینده» است و توسعه سریع شهر و آرزوها در این زمینه در ظاهر شهر منعکس شده است. معماری ساختمان اداری این شرکت در چنین و طراحی نمای آن متناسب با محتوای مدرن و نوین آن موضوع مورد بررسی در این مقاله می باشد.

زبان معماری متناسب با مفهوم برند

هدف ما تجسم حس قدرت تولید شده توسط حرکت رو به جلو شهر و تبدیل آن به زبان معماری است: خطوط عظیم و قدرتمندی از شهر به ساختمان می‌ پیچد و به ساختار حس استحکام فوق‌ العاده‌ ای می‌ بخشد. سطوح انعکاسی، جلوه ای آینده نگرانه به ظاهر آن می بخشد. ارتباطات متقابل بین شهر، ساختمان، فضای داخلی و مردم در مقیاس های مختلف در طراحی این پروژه دیده می شود.

اجزا مختلف طرح

این پروژه از سه بخش تشکیل شده است:

  • میدان شهر زمینی
  • سکو
  • برج

این سکو دارای فضاهای تجاری و یک سالن است، در حالی که برج به دفاتر اختصاص یافته است. به طور معمول، این ماژول های کاربردی شهری جدا شده، ارتباط مستقیم کمی دارند. یک فرم مقعر بزرگ و روبان مانند از این سه قسمت عبور می کند و فضا را از میدان ورودی شهر به نمای تریبون و فضای داخلی دفتر برج متصل می کند. این عنصر متحد کننده شامل میدان ورودی ساختمان، تغییرات نما، و یک سکوی مشاهده سرپوشیده است که مشرف به کل نبض شهر است و یک تصویر شهری منسجم را تشکیل می دهد.

بازتاب شهر به عنوان بخشی از ساختمان

آینه های مقعر روبان مانند تعبیه شده در دیوار پرده شیشه ای، منظره شهر را به شکلی سورئال در حجم ساختمان جاسازی می کند و تصویر را جزء ضروری مصالح ساختمانی می کند. فرم معماری، آغشته به حس سرعت، انعکاس شهری تغییر یافته مصنوعی را پوشانده و ویژگی‌ های شهری این زبان معماری را در سطح مادی و انتزاعی تقویت می‌ کند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه نمای شیشه ای در معماری برج اداری دعوت می ناید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 108

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *