طراحی لابی سینما، استودیو آدمون

طراحی لابی سینما، استودیو آدمون

طراحی لابی سینما، استودیو آدمون

معماری: استودیو آدمون

معماران اصلی: امیررضا فاضل، شبیر موسوی، مهدی کلاهی

تیم طراحی: مسعود الماسی، فرشاد حبیبی

موقعیت: تهران، منطقه ۷، اتوبان امام علی

مساحت: ۱۲۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

عکاسان: سید محمد حسین ساداتیان، مهدی کلاهی

دکوراسیون داخلی لابی

لابی هر ساختمان یکی از مهم ترین بخش های آن می باشد که امروزه توجه به سزایی به طراحی و دکوراسین داخلی آن می شود. از آن جا که افراد هنگام ورود به ساختمان مسکونی، اداری، تجاری، هتل ها و فرهنگی اولین جایی که برخورد می کنند لابی آن فضاها می باشد. این فضا در حوزه دید همگان قرار می گیرد، و بدین ترتیب است که طراحی و دکوراسیون داخلی آن اهمیت می یابد. در این میان وظیفه طراحان داخلی این است که یک لابی متناسب با نوع ساختمان و روحیه مخاطبان آن طراحی کنند و در عین حال نیز بتواند نیاز آن ها را برآورده سازد. علاوه بر این استفاده از متریال های گوناگون و زیبا می تواند طراحان را جهت رسیدن به اهداف اصلی خود در طراحی نزدیک سازد. خط معمار نیز در این بخش می خواهد شما را بایک نمونه از طراحی لابی سینما که یکی از پروژه های موفق استودیو آدمون که در شهر تهران قرار دارد را به شما معرفی کند.

استودیو آدمون

چندی پیش راجع به استودیو آدمون سخن گفتیم. این استودیو در سال های اخیر با همکاری سه معمار مفتخر ایرانی  با نام های امیررضا فاضل، شبیر موسوی و مهدی کلاهی در تهران فعالیت خود را آغاز کردند. فلسفه کار این گروه از دیدگاه خودشان چنین می باشد: ” در فرایند طراحی معماری به عنوان یک فضا برای زندگی انسان برای جستجو برای پاسخ کامل به سوال اصلی پروژه ناشی از متن پروژه های مختلف آب و هوا، سنت ها، عملکردهای محیط زیست و نیازها، استودیو آدمون سعی بر  دستیابی به یک سنتز پایدار از رابطه دیالکتیکی نیروی موثر در پروژه و رسیدن به معماری امروزی و معاصر می باشد. یکی از پروژه های آن ها که طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران اسی برگر بود، را به شما معرفی کردیم. اگر تا کنون موفق به مشاهده این پروژه نشده اید، از طریق لینک زیر می توانید به آن دسترسی یابید.

طراحی رستوران اسی برگر، استودیو آدمون

اکنون قصد داریم تا پروژه طراحی لابی سینما را که یکی دیگر از آثار این دفتر معماری می باشد را شرح دهیم. استودیو آدمون در سال اخیر به طراحی لابی سینمای تیراژه ۲ پرداخته است. این سینما اولین شاخه مجتمع های سینمای بوشرا است که در طبقه فودکورت این مرکز شناخته شده واقع شده است. یکی از چالش های اصلی در این پروژه عدم صحت ورودی یک مجموعه فرهنگی پس زمینه طراحی این مجموعه به گونه ای بود که اکثر مردم در هنگام ورود به مجموعه تیراژه آن را یک مرکز خرید می پنداشتند و هیچ یک از وجود یک سینما و مجموعه فرهنگی اطلاعی نداشتند.

 قبل از نوسازی، لابی شامل دو سطح با تقریبا دو متر در ارتفاع متصل شده توسط پله ها، به عبارت دیگر، دو فضای غیر فعال و یک مسیر دسترسی بود. از آنجا که این فضا ضرورتا فضایی کاملا سینمایی می باشد، عدم فعالیت با آن سازگار نمی باشد. بنابراین لابی، به گونه ای طراحی شده است که کاربران را همانند یک هنرپیشه داخل یک فضای مرموزی قرار بگیرند و همانند این است که درون یک فیلم قدم می زنند و بر روی فرش قرمز قدم می گذارند. لابی به عنوان یک فضای پویا در زمینه آن به نمایش گذاشته می شود، در نتیجه، یک تجربه فضایی متفاوت از دیدگاه ها، افق ها و حرکات را ایجاد می کنند.

برای این منظور، سطح پایین تر لابی به سه بخش تقسیم می شود که از سطح پایینی به سطح آهنی بالا می آیند. نرده ها در ین فضا به گونه ای قرار دارند که تمامی فضا را پوشش می دهند و به سقف ساختمان متصل می شوند. گسترش آن ها تا سقف باعث می شود که آن ها به چراغ های چند منظوره تبدیل شوند و همانطور که کاربران در فضا حرکت می کنند، تداوم بصری را در فریم های مختلف در هم می شکند. پس از آن، در همه جا با رنگ قرمز پوشانده شده است، به طوری که کل فضای لابی به یک حجم یکپارچه در فضای فودکورت تبدیل می شود.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی لابی سینما، استودیو آدمون طراحی لابی سینما، استودیو آدمون طراحی لابی سینما، استودیو آدمون طراحی لابی سینما، استودیو آدمون طراحی لابی سینما، استودیو آدمون طراحی لابی سینما، استودیو آدمون طراحی لابی سینما، استودیو آدمون طراحی لابی سینما، استودیو آدمون طراحی لابی سینما، استودیو آدمون

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,207

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *