نمای آجر قرمز در معماری ساختمان اداری صنعتی

نمای آجر قرمز در معماری ساختمان اداری صنعتی

نمای آجر قرمز در معماری ساختمان اداری صنعتی

پروژه نمای آجر قرمز در معماری ساختمان اداری صنعتی که در منطقه هنری شانگهای واقع شده است موضوع این بخش خط معمار است. این مکان در ابتدا کارگاه تجهیزات و نیرو، ساختمان ۴۶۲، کارخانه ابزار دقیق کشتی‌ سازی چین (CSNIF) در دهه‌ های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بوده است. به سفارش مالک، طراحان برنامه ریزی کلی و طراحی نوسازی منطقه را انجام داده انده اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چرا نوسازی؟

در نوسازی و احیای ساختمان به عنوان هسته اصلی پارک، نه تنها احترام به تاریخ و حفظ هر چه بیشتر حافظه اصیل فرهنگی ضروری است، بلکه باید نیازهای تجارت معاصر، سبک زندگی و سایر موارد متعدد را برطرف کرد. کسب و کار کاربردی، به این معنی که سرزندگی جدیدی به ساختمان قدیمی تزریق می کند و گفت وگویی که فراتر از زمان و مکان است آغاز می شود.

آجر قرمز در نمای اداری صنعتی

کارگاه برق ساختار اصلی تیر دوتایی و سقف شیبدار کاشی کاری شده قرمز را حفظ کرده است. آجر قرمز ایشیکی شیمیزو در سطح وسیع نما به کار رفته است که سبکی ساده و طبیعی را نشان می دهد. هنگامی که با طراحی لبه بام ها و طاقچه های پنجره ساخته شده از صفحات فولادی سیاه رنگ هماهنگ می شود، ساختمان حس صمیمیت را حفظ می کند و در عین حال طعم اصلی صنعتی را به خود می گیرد.

کل بلوک های ساختمانی در هم آمیخته، روی هم قرار گرفته، چیده شده و توخالی شده اند تا انواع مناظر و تجربیات حسی غنی را ایجاد کنند. در سمت اسکله به سمت جنوب، امتداد کف آجری قرمز باعث می‌ شود که به نظر برسد منطقه نوسان باز روی آب شناور است و مرزهای بین ساختمان و طبیعت را محو می‌کند. این به طور کامل مفهوم طراحی طراحی معماران Benzhe را نشان می دهد که بر رابطه بین ساختمان و انسان و طبیعت تمرکز دارد.

پلان مجموعه اداری صنعتی

طبقه همکف بیشتر پلان باز است که می تواند از آسیب های ناشی از بازسازی ثانویه جلوگیری کند و به ساختمان اجازه توسعه پایدار بدهد. در ضلع جنوبی ساختمان، یک راه پله زاویه‌ دار در ضلع چپ و راست تعبیه شده است که جریان را برای مستاجران تجاری در طبقات بالا تسهیل می‌ کند و جلوه بصری نما را غنی می‌ سازد. در قسمت میانی، طبقه دوم با پنجره‌ های شیشه‌ ای قاب‌ دار فولادی مشکی رنگی تعبیه شده است که فضای داخلی را بدون هیچ مانعی با حس شفافیت و سبک صنعتی نشان می‌ دهد.

طبقه همکف

برای طبقه همکف از روش قالب گیری خط تاشو به طرز ماهرانه ای استفاده شده است تا ظرافت و نظم را به ساختمان ببخشد. یک جعبه شیشه ای با اسکلت فولادی در گوشه جنوب شرقی برای معرفی نور طبیعی قرار داده شده است. در همان زمان، دیوار کوه در جبهه جنوبی بریده شده تا از وسط باز شود و بالکن معلقی برپا شده که تضادی بین واقعیت ایجاد کرده است. در قسمت زیرین دیواره کوه از انباشتگی به سمت داخل استفاده شده است. جعبه شیشه ای انگار در هوا شناور است. مدلینگ شیک نبض روزگار را به ساختمان قدیمی تزریق کرد.

نمای مینیمال آجری

برای نمای شمالی ساختمان رو به خیابان اصلی، سبک مینیمالیستی مدرن اتخاذ شده است. یک تجربه بصری کلی صاف با پنجره‌ های شیشه‌ ای مسطح بزرگ و نوارهای درج شده از بالکن‌ های صفحه فولادی سیاه رنگ ایجاد شده است. در همان زمان، مدل‌ سازی مداوم در سطح انباشته، چیدمان متقاطع آجرهای شیشه‌ ای و آجرهای قرمز، و بالکن‌ های کوچک مشبک فولادی مبتکرانه در مکان‌ های محلی به کار گرفته شده است و ارتفاع شمالی را از نظر سطوح غنی‌ تر و از نظر شکل منحصر به‌ فرد کرده است.

فضای داخلی

فضای داخلی ساختمان دارای یک دهلیز برآمده است که در آن تیرهای چوبی قدیمی نمایان شده و تعدادی بالکن در ارتفاعات مختلف به صورت پلکانی به آن اضافه شده است. نور خورشید از طریق نورگیرهای باریک به داخل می تابد و آن را روشن و شفاف می کند، جایی که گذشته و حال با هم تداخل دارند. دیوارهای قدیمی دارای پنجره های دایره ای ممتد مانند روزنه های کابین کشتی هستند که افراد را به کاوش در فضای داخلی سوق می دهد. دیوارهای آجری قرمز قدیمی و بافت آهکی به جا مانده از سال ها تاریخ دوره های مختلف را از طریق تغییر نور و سایه نشان می دهد.

بافت اصلی فضای داخلی ترازو، کنده های رنگی و آجرهای قرمز رنگ است که پوسته بیرونی ساختمان را بازتاب می دهد. راه پله های ترازو گرم در فضای معماری می گذرد، پیچ و خم و حرکت می کند. پلکان ترازو با رنگ گرم از فضای معماری به صورت مداری و پویا عبور می کند. دکوراسیون چوبی آسانسور، گذرگاه، راهرو ارتباطی و ترازوی گرم را پوشش می‌دهد و به مردم اجازه می‌دهد. کل فضا هم پویا و ایستا است و هم گرم و قدرتمند. به همین دلیل به آن “کارگاه برق” می گویند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه نمای آجر قرمز در معماری ساختمان اداری صنعتی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

 

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 124

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *