معماری خانه مدرن، حجم خطی و ریتمیک در نما

معماری خانه مدرن، طراحی نما

معماری خانه مدرن، حجم خطی و ریتمیک در نما

معماری: استودیو Wala

موقعیت: استرالیا، ملبورن

مساحت: ۱۴۲ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

این خانه مسکونی رو به خیابان اصلی به گونه ای قرار دارد که فرم مثلثی شکل به خود می گیرد و به سمت عقب متمایل می شود. یکی از اهداف اصلی در طی اجرای پروژه طراحی نما در ساختمان بود که در وضعیت نامساعدی قرار داشت. در مقابل طرح پیچیده و کم نور فضای داخلی پیشین، طراحان باید فضایی روشن، بزرگ و یکپارچه را طراحی می کردند. در نمای ساختمان نیز از طرح مثلثی خطی و ریتیمیک استفاده کرده اند که علاوه بر کنترل ورود نور بر زیبایی آن می افزاید. در طول روز نور ملایمی به سالن نشیمن می تابد و هنگام شب نیز مانند یک فانوس در زیر آسمان می درخشد.

در داخل، چیدمان خانه نیز کمی متفاوت تر از آنچه انتظار می رود، به نظر می رسد. اتاق های خواب، سرویس بهداشتی و سالن مطالعه در طبقه همکف قرار دارد، در حالی که فضاهای خصوصی در طبقه بالا قرار دارد. سالن نشیمن در طبقه بالا دارای پلان باز می باشد و پنجره بزرگ در این سالن باعث می شود تا در روز نور طبیعی به داخل بتابد و فضا را روشن سازد. علاوه بر این پنجره سقفی در بخش غذاخوری نیز نور ملایمی را ایجاد می کند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما معماری خانه مدرن، طراحی نما

پلان ها، دیاگرام، سکشن وغیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 2,179

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *