نمای آجری در ساختمان ویلایی

نمای آجری در ساختمان ویلایی

پلان های طراحی نمای ساختمان ویلایی با استفاده از آجر

در این مقاله به معرفی پروژه ای می پردازیم که آجر اصلی ترین متریال مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان آن می باشد.

طراحی این ویلا مربوط به خانه هایی است که در زمینی مشترک به صورت شهرک واقع شده اند. این شهرک به ۱۷ قطعه زمین بین ۶۵۰-۷۵۰ متر مربع توسعه داده شده است. هر خانواده می تواند در قطعه زمین خود پروژه خود را در چارچوب مقررات شهرک توسعه دهد.

چهار خانواده جوان پروژه های خود را به یک دفتر معماری سپرده اند. اگرچه برنامه‌ ها شباهت‌ های زیادی در توصیف مکان‌ ها و روابطشان داشته است، اما این هویت تخیلی آنها بود که ریشه‌ ای‌ ترین تفاوت‌ ها را در آن ها پدید آورده است.

چرا آجر در نمای ساختمان ؟

آجر در نمای ساختمان مسکونی از پرکاربردترین متریال ها در معماری و طراحی نما ساختمان بوده است. که با پیشرفت علم و تکنولوژی در این حوزه تنوع آن افزایش یافته است و نمونه های مختلفی با کیفیت های گونگونی ار آن در دسترس قرار گرفته است. این متریال به روش های گوناگونی  مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین ویژگی که برای استفاده از این متریال می توان نام برد، علاوه بر زیبایی و جذابیت آن، به تنهایی و در ترکیب با سایر متریال ها، می توان از مقاوت آن در برابر شرایط جوی مختلف و گرما سرما نام برد. علاوه بر آن، قیمت مناسب این متریال نیز از ویژگی های جذاب آن برای کارفرمایان می باشد.

معماری ویلا با نمای آجری

نمای آجری در ساختمان ویلایی  این خانه خاص، استفاده از متریال، ترجمه مستقیم زبان معماری شی بوده است. استفاده از آجر به عنوان ماده غالب تصمیم اولیه ای بوده که پروژه را در طول توسعه آن آگاه کرده است. آجر دست ساز به دلیل بیان تکتونیکی، رنگ و امکانات سازنده آن در این پروژه انتخاب شده است.

همانطور که در تصاویر این پروژه دیده می شود، در جلد نهایی، آجر بخش بزرگی از پوشش را باز می کند، از جمله توسعه مشبک به عنوان فیلتر نور و حریم خصوصی، و همچنین نقش برجسته های هندسی برای برجسته کردن نور و سایه. بنابراین می توان گفت این متریال در در تفکیک فضا های داخلی به عنوان پوشش حریم خصوصی در عین حفظ ارتباط با بیرون و عبور نور نیز مورد توجه قرار دارد.

و در آخر، آجر و صنایع دستی آن بخشی از یک سنت سازنده است که از خشت به ارث رسیده است، با ویژگی های عینی اقتصاد، بیان و ماندگاری در طول زمان.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه نمای آجری در ساختمان ویلایی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 778

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *