معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی سالاریه، گروه معماری هرم

معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی

معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی سالاریه

معماری: گروه معماری هرم

موقعیت: ایران، قم

معماران اصلی: مرتضی علی نیا مقدم، حمید بابایی

تیم طراحی: الیکا زارعی، بهاره شیثی، مرضیه گلشاهی، اندیشه اسکویی، فاطمه اسد سلیمانی، احسان کازرونی، کاظم رضایانی

مساحت: ۳۶۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

عکاس: استودیو دید

پروژه ساختمان مسکونی سالاریه در شهرشکل گرفته است. ساختمان هایی که در چارچوب و بستر شهری شکل گرفته اند، با توجه به معیارها و مقررات شهرداری، چالش ها و محدودیت های مختلفی دارند.این پروژه ها به طور معمول دارای نماهای مشابه تعیین شده هستند. این مسأله مانع پویایی و کیفیت فضایی در داخل و خارج پروژه می شود و همچنین ارتباط بین فضای داخل و خارجی ایجاد نمی شود.

این پروژه در شهر قم قرار دارد. اعتقادات مذهبی از جمله “محرمیت” و ” دید نداشتن از فضای بیرونی ساختمان” نقش مهمی در تصمیم گیری شهری و روابط محله ایفا می کند. سرانجام این پروژه خود را به صورت حجمی  یکپارچه در قالب مفهوم شهری نمایش می دهدو دارای هویت مستقلی نسبت به زمینه اطراف می باشد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونیپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,966

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *