معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس

معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس

معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس

معماری: استودیو  Crosshatch

موقعیت: استرالیا

مساحت: ۲۲۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۹

شرح پروژه معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس

پروژه حاضر شامل معماری و طراحی داخلی ساختمانی مسکونی و دوبلکس می باشد. طراحی داخلی این ساختمان مسکونی واقع در شهر Abbotsford استرالیا را استودیو Crosshatch انجام داده است. یکی از مسائل مهم در طی طراحی ساختمان عرض کم آن بود که ۸ متر مربع می باشد. بدین ترتیب طراحان سعی بر درک و ایجاد یک بافت و نحوه اتصال این ساختمان مسکونی با همسایگان اطرافش بودند تا یک خانه ای مدرن، برجسته، جذاب و در عین حال وسیعی را ارائه دهند. با توجه به فرم سقف نور طبیعی به فضای داخلی در طول روز به طور عمیق می تابد. شکل ظاهری جذاب و منحصر به فرد خانه منجر به ایجاد فرصت های داخلی برای برآوردن نیاز برنامه از طریق همکف و طبقه اول شد.

ارتفاع جلو، ارتفاع خانه های مجاور را به سمت غرب منعکس می کند. این هماهنگی تا درب بعدی از طریق حیاط داخلی کوچک در امتداد آن ادامه دارد. آجر، چوب و فولاد در یک ترکیب بسیار دقیق برای متحد کردن این عناصر نمونه مورد استفاده قرار می گیرند، ایجاد نمایشی زیبا و معاصر می کنند که در خانه احساس راحتی را ایجاد می کند.

نظم و ترتیب ریتمیک در نما

خطوط متناوب فلزی، فرم نما را نمایش می دهد و باله های چوبی متمایز، از فرم زاویه ای می کاهد. این یک کاری سخت اما نتیجه زیبا حاصل آن می شود. از طریق مجموعه پیچیده ای که در پشت صحنه تنظیم شده است، تغییر در زاویه های باله موجب ایجاد یک ریتم متمایز در داخل و خارج می شود. در هم آمیختن فضای داخلی و بیرونی، این زوایا به عنوان یک استراتژیکی هستند که نه تنها سعی بر پوشش چشم انداز بیرونی هستند، بلکه ، آنها نور را با تابش آفتابگردان نور مستقیم و فیلتر می کنند و گرمای ملایم را به داخل اتاق ها در هر دو طبقه می دهند.

فرم صعودی ساختمان در فضای داخلی ساختمان نیز دیده می شود.همچنین پاسخ دادن به ملاحظات مکانی، کاربردی و محتوایی، اختلاف سطح در طبقه بالایی باعث می شود که نور ملایمی در طول روز به فضای داخلی نشیمن بتابد. یک فضای مجزا برای زندگی، ناهار خوری و سرگرمی در طبقه همکف با پلان باز وجود دارد. در طبقه بالا نیز فضاهای خصوصی مانند دو اتاق خواب، یک سالن نشیمن و سرویس بهداشتی قرار داده شده است. در طی ساخت پروژه فرصت های چند منظوره گرایی هر جا که امکان پذیر باشد اعمال شد و نتیجه آن شد که پلان طبقه همکف بزرگ تر از آن چه که هست به نظر می رسد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی دوبلکس

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,697

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *