انواع طراحی ویلا کلاسیک

انواع طراحی ویلا کلاسیک

طراحی و دکوراسیون ویلا با گروه معماری آوگون

خط معمار در این بخش با معرفی انواع طراحی ویلا کلاسیک همراه کاربران گرامی اش خواهد بود. همانطور که می دانید ویلاها معمولا به دور از شهرها ساخته می شوند و ضوابط و مقرراتی که برای ساختمان های درون شهری وجود دارد را شامل نمی شوند. از این رو افراد آزادانه تر می توانند علایق و سلیقه ی شخصی خود را در طراحی نما و همچنین فضای داخلی آن به کار ببرند. از این رو وقتی به ویلاهای ساخته شده در منطق خوش آب و هوا که بنگریم، انواع مختلفی از نما ها را مشاهده خواهیم کرد. ویلاها در طرح ها و انواع مختلفی قابل طراحی و اجرا می باشند. برخی از افراد طرفدار ویلاهایی با طرح ساده، مدرن و خلوت می باشند، اما بر عکس برخی از آن ها طرفدار ویلاهای لوکس و پر زرق و برق هستند، ویلاهایی که یاد آور شکوه و جلال دوران کلاسیک باشند. در این بخش خط معمار قصد دارد تا شما را با ویلاهای کلاسیک بیشتر آشنا سازد. از آن جایی که طراحی و ساخت ویلا کلاسیک هزینه های بالایی را برای کارفرمایان به همراه خواهد داشت، بهتر است که از همان ابتدا با طراحان و معمارانی در ارتباط باشید که در این موضوع تخصص و تجربه ی کافی را داشته باشد تا بتواند ویلایی لوکس و رویایی شما را با بالاترین کیفیت طراحی و اجرا نمایند. اگر به دنبال طراحانی حرفه ای در زمینه ی انواع طراحی ویلا کلاسیک و مدرن هستید، ما به شما گروه معماری آوگون را معرفی می کنیم. گروه معماری آوگون آماده ارائه خدمات صفر تا صد طراحی و ساخت ویلا کلاسیک لوکس می باشد. شما می توانید برای مشاوره و اطلاع از نحوه انواع طراحی ویلا کلاسیک با متخصصان و مشاوران گروه معماری آوگون از طریق شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

ویژگی های سبک کلاسیک در معماری

از مشخصه ها و ویژگی های بارز سبک کلاسیک در معماری می توان به وجود ستون هایی مرتفع، مجسمه هایی تزئینی، سرستون های مختلف، طاق های بلند، قوس های زیبا و همچنین تزئینات و جزئیات زیاد اشاره کرد.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

یکی از نکات مهم در ساخت ویلا، طراحی و دکوراسیون داخلی آن می باشد. باید توجه داشته باشید که طراحی داخلی باید با طراحی نما ویلای شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اگر نمای ویلای شما مدرن است، فضای داخلی ویلا نیز باید با سبک مدرن طراحی شده و بالعکس، اگر سبک معماری ویلای شما کلاسیک است، طراحی داخلی نیز باید با همین سبک طراحی شود. برای این که بتوانید فضایی لوکس و کلاسیک را برای ویلای خود طراحی کنید، بهتر است با ویژگی های این سبک و مبلمان مورد استفاده در آن بیش تر آشنا شوید.

اگر بخواهیم به طور خلاصه و در یک جمله کلاسیک را تعریف کنیم، باید بگویم، کلاسیک سبکی است که “به معیارهای تعادل، هماهنگی و تناسب پاسخ می دهد”. کلاسیک سبکی است با رویکرد بازگشت همراه با استفاه از عناصر تزئینی و حکاکی هایی که یادآور عظمت عصر کلاسیک، یونان و روم می باشد. تعادل و ظرافت هارمونیک این سبک در هر تمامی عناصر مورد استفاده مشهود است و حسی از اصیل بودن و تا حدودی فاخر به فضا می بخشد:

در سبک هیچ چیز زیاد نیست و همه چیز اساسی و سنجیده شده در جای خود قرار می گیرد.

ویژگی های خاص سبک طراحی داخلی کلاسیک

_ اول از همه چیدمان عناصر و مبلمان به صورت متقارن و هماهنگ، دو عامل اساسی در ایجاد تعادل و فضای استقبال کننده مطابق با قوانین کلاسیک می با ند.

_ استفاده از مواد طبیعی و با کیفیت مانند چوب بلوط، چوب ماهون، گیلاس یا راش، سرامیک، برنز و سنگ مرمر و همچنین پرده های مخملی و پارچه های ابریشمی برای مبلمان.

_ در کنار مبلمان استاندارد، فضای داخلی به سبک کلاسیک می تواند دارای ستون ها یا نیم ستون ها، کتیبه ها، قرنیزها، پنجره های فلزی طرح دار و حتی مجسمه ها باشد، تمامی این ویژگی هایی که بدان اشاره شد، یادآور دوران باستان است.

_ رنگ های اصلی بر اساس رنگ های روشن و خنثی ساخته شده و هدف آن برجسته سازی مواد “اصیل” مانند سنگ مرمر یا چوب مرغوب است. آنها عمدتا کرم و زرد، بژ و سبز به رنگ قرمز یا قرمز هستند.

_ اکسسوری ها و لوازم جانبی مبلمان ظریف و با جزئیات فراوان هستند، تقریباً به نظر می رسد که چشم را آزار نمی دهد و با عناصر هنری دیگر مانند تصاویر قاب شده یا مجسمه هایی که در بالا ذکر شد ترکیب می شود.

_ نورپردازی فضای داخلی به سبک کلاسیک شامل استفاده از لوسترهای بزرگ و لوکس کریستالی، نورپردازی در کف یا غیرمستقیم برای ایجاد یک فضای استقبال کننده است.

به طور کلی طراحی داخلی ویلا کلاسیک یادآور فضاهای خانواده های اشرافی باستانی و نجیب زاده ها می باشند، زیرا ظرافت و دکور در هماهنگی و تقارن به هم می رسند.

 

حال که ویژگی های این سبک را شناختید، وقت آن است که شما را با نمونه هایی از نمای داخلی ویلا دوبلکس کلاسیک و ویلای کلاسیک یک طبقه آشنا سازیم. شما می توانید از این نمونه ها برای طراحی ویلا خود ایده بگیرید.

 

محوطه سازی ویلا کلاسیک

علاوه بر طراحی نما و دکوراسیون داخلی، یکی از بخش هایی که در طراحی ویلا بر ارزش و جلوه ی بصری ویلا شما می افزاید، محوطه سازی می باشد. طراحی متناسب محوطه ی ویلا می تواند این بخش ا به محیطی سرگرم کننده و فضایی جهت گردهم آمدن اعضای خانواده تبدیل سازد. در محوطه سازی ویلا کلاسیک عناصر و المان های بسیاری وجود دارند که می توان به کار برد.

ایجاد یک طرح هندسی: یکی از اهداف اصلی محوطه سازی با سبک کلاسیک، نظم بخشیدن به محیط طبیعی می باشد. محوطه سازی ویلا کلاسیک دارای باغچه های هندسی و منظم می باشد. به جای پیروی از خطوط طبیعی در فضا، محوطه ی کلاسیک به دنبال مهار کردن طبیعت است. خطوط مستقیم، دایره های مرتب و زاویه های قوی این کار را انجام می دهند.

تناسب و تعادل: همانند معماری، محوطه سازی کلاسیک به تعادل نیاز دارد. چمن های کاشته شده توسط پرچین ها به صورت متعادل رشد خواهند کرد. درختان تزئینی و با شکوه نیز به صورت متعادل کاشته می شوند.

تقارن در امتداد نقاط کانونی: محوطه سازی کلاسیک دارای خطوط متقارن است که منجر به نقاط کانونی می شود. معمولا یک ردیف شمشاد در دو طرف مسیر منتهی به آلاچیق پشت باغ جانمایی می شوند. یک باغچه گل هر دو طرف فضای پاسیو را تزئین می کنند. حتی گلدان هایی به طور قرینه اطراف حوض آب را تزئین می کنند.
تکرار: محوطه سازی کلاسیک به یک شکل منسجم منجر می شود. همراه با تعادل و تقارن، تکرار ویژگی ها و کاشت ها جلوه ای منظم و منسجمی را به کل باغ می بخشد. تکرار را می توان در انواع گیاهان یا عناصر مانند ستون ها و مجسمه ها به کار برد.

نمای ویلا فلت و دوبلکس کلاسیک

ویلاهای با سبک کلاسیک به صورت های مختلف فلت (یک طبقه)، دوبلکس و تریبلکس طراحی می شوند. انتخاب هر یک از این انواع ویلاها بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد. لازم به ذکر است که هر یک از انواع ویلاها دارای مزایا و معایبی هستند که با در نظر گرفتن هر یک از این ها می توانید آن نوع را انتخاب نمایید. در ادامه خط معمار مجموعه از نمای ویلای دوبلکس و فلت کلاسیک را آماده ساخته و در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. با دیدن انواع طراحی ویلا کلاسیک همراه ما در خط معمار باشید.

در این بخش به شما گروه معماری آوگون را برای انواع طراحی ویلا کلاسیک معرفی کردیم. شما می توانید با اطمینان خاطر صفر تا صد طراحی ویلای خود را به این مجموعه بسپارید. به دنبال آن نمونه هایی بی نظیر از طراحی ویلا کلاسیک مدرن را به اشتراک گذاشتیم. این نمونه ها دارای طرح هایی فوق العاده زیبا بوده و شما می توانید از این پروژه ها برای طراحی ویلای کلاسیک و مجلل خود ایده بگیرید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 354

۱ دیدگاه

  1. صادق گفت:

    عالی و کاربردی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *