معماری ویلای هندسی با استفاده از کاشی در نما

معماری ویلای هندسی با استفاده از کاشی در نما

معماری ویلای هندسی با استفاده از کاشی در نما

در جایی که منظره تپه‌ های غلتان به زمین‌ های پولدر پایین‌ تر مناطق داخلی سرازیر می‌ شود، منظره شیب‌ دار طبیعی ویلا BW را در بر می‌ گیرد، با حجم ساختمانی که مشخصه آن سقف دوتایی منحنی همراه با جلوه‌ ای زیبا و غیر قابل انکار از نمای ساختمان این ویلا است.

سقف پیچشی در نتیجه دو شکل روی هم قرار گرفته است. سقف شیروانی در سمت تپه های شنی طراحی شده است، همچنین مشخصه صحنه خیابان در Oorsprongweg می باشد.

در مقابل، یک خط سقف افقی برای سمت پولدر طراحی شده است. این ویلا با با معماری و حجم مدرن و خاص خود موضوع مورد بررسی و مطالعه مقاله پیش رو می باشد.

ارتباط با چشم انداز

ویلا در سه طبقه با یک سطح اضافی در داخل سقف رو به جنوب شرقی، ساخته شده است. با توجه به سیر طبیعی زمین و پر شدن یک خاکریز به عنوان ادامه منظر تپه ای، سطح همکف و زیر زمین در ارتباط مستقیمی با محیط اطراف قرار دارند.

ارتباط با چشم انداز در کنار باغ شیب دار با احاطه کردن دو فضای خالی با سیستم و پوشش دیوار تقویت شده است. ارتباط قوی بین چشم انداز و خانه به بیان نما و روکش سقف با استفاده از یک ماده طبیعی منفرد، که از طریق یک پوشش کاشی سرامیکی سفارشی که کل ساختمان را می پوشاند، بیان شده است.

کاشی کاری چند رنگ

این روکش کاشی لعابدار چند رنگ سفارشی، انتقال در منظره، از منظره تپه ای به polder، و لایه های خاک، از روشن به تاریک را نشان می دهد. در فضای داخلی، تمام فضاهای نشیمن حول حفره‌ های محصور در دیوار پرده‌ ای و هسته‌ ای با روکش چوبی محصور سازماندهی شده‌ اند.

دیوار پرده شفافیت و نور روز را تا سطوح زیرزمین فراهم کرده است. ویژگی عناصر محصور در فضای داخلی از زیرزمین تا هود ساختمان، عملکردهای حمایتی مانند نقاط صعود و امکانات بهداشتی را در خود جای داده است. طراحی داخلی با نماهایی با قاب زیبا از حومه اطراف، با استفاده از قاب های چوبی که از کاشی کاری سنتی عبور می کنند، تکمیل می شود.

رنگ و ظاهر نما در انتقال از تپه شنی به منظره پولدرتر نقش دارد. حضور یکپارچه حجم ساختمان از طریق سطوح شیبدار سقف و دیوارهای خارجی برجسته می شود. این ها با کاشی هایی از همان مواد پیوسته پوشیده شده اند.

کاشی های سرامیکی لعابدار چند رنگ

رنگ این کاشی‌ ها یک کل منسجم را تشکیل می‌ دهد، علاوه بر این ارتباطی میان بخش های ساختمان ایجاد کرده است و ساختمان را با منظره دگرگون‌ کننده ترکیب کرده است. استفاده از رنگ با سایه های محیط سازگار است و اطمینان می دهد که ویلا در تغییر زمین جذب می شود.

مناظر تپه ای و ساختمان ویلای پولدر در فصول مختلف در طیف رنگی متشکل از ۵ سایه خاکستری، سبز و آبی منعکس شده است. لعاب کاشی ها پر جنب و جوش و براق است و جلوه ای رنگین کمانی دارد و ظاهری مرواریدی بر روی کاشی ها ایجاد کرده است.

نمونه گیری و استفاده دقیق کاشی های چند رنگ

همچنین بر تابش نور بر ظاهر نما و سقف تأثیر گذار واقع شده است. اثر متقابل سایه های رنگی مختلف، در نمای و سقفی متنوع، چند رنگ و طبیعی را ارائه می دهد. برای جلوگیری از تکرار و صاف شدن، تنوع کافی وجود دارد. ترکیبی از سایه ها و شرایط نور باعث می شود که ویلا هر بار متفاوت به نظر برسد و در نتیجه خانه ای منحصر به فرد و چشمگیر ایجاد شود.

نسبت دقیق کاشی‌ های چند رنگ مختلف از طریق نمونه‌ گیری به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعه مینا در محل، بر اساس رنگ‌ ها، بافت‌ ها و درجات براق بودن، با استفاده از شرایط نوری مختلف ارزیابی شده است. جهت گیری کاشی ها به صورت عمودی است و درزهای باز عمودی در یک خط در سطح سقف ادامه دارند. هیچ الگوی تکراری در سطوح نما با انحنای متغیر صفحه سقف که صاف و کمتر تقسیم شده به نظر می رسد، قابل تشخیص نیست.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری ویلای هندسی با استفاده از کاشی در نما دعوت می نماید.

تصاویر

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 378

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *