معماری ویلای مینیمال پندار / استدیو A.T

معماری ویلای مینیمال پندار / استدیو A.T

معماری ویلای مینیمال پندار

معمار: امیرحسین تبریزی

تیم طراحی: حسام کلی، میثم عزیزی، پریسا الله قلی

مهندس سازه: فدوی

عکاس: دید استدیو

مساحت: ۷۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۹

موقعیت: ایران، کلاردشت

معماری ویلای مینیمال پندار توسط تیم معماری ای. تی استدیو انجام شده است. این ویلا هم در طراحی داخلی و هم در طراحی نما دارای سبک مینیمال است. در ادامه به معرفی و شرح این پروژه می پردازیم.

پلان پروژه

 ابعاد سایت این پروژه بسیار محدود بوده، بنابراین با توجه به شیب سایت و معابر اطراف ابتدا دسترسی های مناسب مشخص شده است و سپس فضاها و عملکردهای مورد نیاز کارفرما در حجمی دو طبقه با کشیدگی منطبق با کشیدگی زمین در دو طبقه توزیع شده است.

در طبقه اول عملکردهای عمومی و طبقه دوم عملکردهای خصوصی دیده شد. توجه به پتانسیل سایت و بهره گیری از دید و منظر با کیفیت های متفاوت در پیرامون پروژه  تیم طراحی را بر آن داشته است تا با ایجاد چرخشی در طبقه دوم و ایجاد تراس هایی در مکان های مناسب از دید جنگل در جبهه شمالی و رشته کوه های الم کوه در جنوب بهره برده شود. به منظور ایجاد ارتباط و هارمونی با طبیعت از سقف های شیبدار و دیوارهای مورب در حجم استفاده شده و جهت اینکه بنا تضاد کمی با محیط پیرامون خود خصوصا در فصل زمستان داشته باشد رنگ سفید برای نما انتخاب شد.

دید تراس ها و ورودی ویلا

با توجه به اینکه فاصله بنا تا معبر غربی بسیار اندک بوده، جهت ایجاد محرمیت، دیواره ای در جبهه غربی ایجاد شده است و در نهایت با ایجاد حفره هایی در دیواره سعی شده دید تراس ها به غرب هم حفظ شود. علاوه بر آن، این دیواره در قسمت ورودی پارکینگ هم به المانی تبدیل شده که به همراه حوض های آب به تعریف ورودی کمک می کند. در هنگام ساخت پروژه زمین همسایه خریداری شد و به سایت اضافه گردیده است و مطابق تصمیم کارفرما ، پارکینگ به زمین جدید تغییر مکان داده.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری ویلای مینیمال پندار / استدیو A.T دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

تعداد بازدید: 659

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *