معماری ویلای دوبلکس ساحلی

معماری ویلای دوبلکس ساحلی

معماری ویلای دوبلکس ساحلی

مشتری با دقت و توجه زیاد به جزئیات، چشم انداز خاصی را برای خانه تعیین کرده است. باید شخصیت خشن و قوی خود را که برای مقاومت در برابر نیروهای قوی آب و هوای ساحل مجبور به کسب آن شده بود حفظ کردهاست.  حتی بر آن تأکید کرده و تمام نور زیبای شهر الگاروی را به همه اتاق ها راه داده است.

این خانه که در زمینی با شیب نرم در جنگلی از درختان کاج ایبری با خطوط کوچک اما بسیار متمایز به سمت اقیانوس و رو به جنوب قرار دارد، شرایط عالی را برای خانه ای با الهام از فنگ شویی در کنار اقیانوس فراهم کرده است.

جهت گیری کلی خانه جریان انرژی ایده آلی را برای مشتری ایجاد کرده است که منعکس کننده شخصیت قوی و منحصر به فرد او است. در ادامه این مقاله به ویژگی های معماری این ویلای ساحلی می پردازیم.

اتصال فضای داخلی و خارجی در معماری ویلا

تیم طراحان CORE با اضافه کردن چند تنظیم مهم فنگ شویی، مانند وسط قرار دادن درب ورودی و تبدیل آن به سمت شمال، شروع به کار کردند. علاوه بر این، CORE یک پاسیو موجود، اما نادیده گرفته شده را به عنوان اتصال ویژه زمین و بهشت احیا کرده است. در حالی که در همان زمان پاسیو را بخشی از منطقه آشپزخانه و گسترش بصری کوچکترین اتاق خواب کرده بودند.

الزامات چیدمان بسیار واضح بود: مشتری می خواست مقدار فضای خانه جدید خود را افزایش دهد تا مساحت فضای نشیمن را با یک پسوند دو طبقه دو برابر کند.

زندگی در فضای باز و همچنین اتصال فضای داخلی و خارجی از اولویت های اصلی او بود. علاوه بر این، به عنوان مادر سه دختر بالغ، که هر کدام دوست داشتند، و با چهار سگ و یک گربه، نمی خواست نگران مواد ظریف یا سطوح آسیب دیده باشد.

استفاده از متریال های بومی به جای شیک اسنوبی

مشتری همچنین استفاده از مواد و لوازم اصیل را بر «شیک اسنوبی» مدرن یا با فناوری پیشرفته ترجیح داد. او سنگ و چوب طبیعی روستایی را برای کفپوش، کتانی و چوب خشن را برای مبلمان و فضای داخلی، پله های بتنی بدون مانیکور، گچ ناهموار میکرو سیمانی و پنجره های کریستال را انتخاب کرد.

توالت های قدیمی، با مخازن بلند و زنجیر برای کشیدن آب، کلید های چراغ نصب شده، و پایه های فلزی روستایی برای دستشویی های سنگی طبیعی، به ویژگی روستایی این خانه کمک کرده است.

این خانه علاوه بر پیروی از یک مطالعه استاندارد زیست اقلیمی که اساس توسعه مفهوم طراحی طراحان را تشکیل می‌ دهد، باید دستور العمل‌ های دیگری از جمله ترکیب فلسفه‌ های فنگ شویی با اساس مطالعه زیست‌ اقلیمی را دنبال می‌ کرده است.

تیم طراحی از جمله بادهای غالب را تعیین کردند که به خنک شدن خانه کمک می کرد. نحوه قرارگیری پنجره های نما نقش ویژه ای داشته است. تهویه متقاطع طبیعی عامل مهمی بوده است که در ترکیب با سایه‌ اندازی محاسبه‌ شده خاص، محیط زندگی ایده‌ آل را تضمین می‌ کرده است.

که باعث می شود از گرم شدن بیش از حد یا سرد شدن خانه از طریق تلفات انرژی جلوگیری کرده است.

استفاده از سازه بتنی و عایق های حرارتی

در پروژه معماری ویلای دوبلکس ساحلی پس از تجزیه و تحلیل زیست اقلیمی، پنجره های بالایی به سمت غرب به طور قابل توجهی کوچکتر محاسبه شد. اما اشتیاق مشتری به غروب خورشید ما را متقاعد کرد که در مصرف انرژی کمتر سخت گیری کنیم و با ابعاد کم مصرف انرژی موافقت کنیم. تصمیمی که با نگاهی به گذشته، به وضوح قابل تاسف نیست، زیرا غروب الگارویان دیدنی است.

با توجه به این اولویت، یک واحد تهویه مطبوع باید نصب می شد. برخلاف تصور رایج، آلگاروه می تواند در طول دوره های بارانی زمستان بسیار مرطوب و سرد باشد. اگر چه پنجره‌ های بزرگ اجازه گرمایش غیر فعال فضا را می‌ دادند.

قاب‌ های کریستالی مقاوم در برابر حرارت پایین منجر به تلفات انرژی بیشتر می‌ شده است. که باید با نصب گرمایش از کف کنترل‌ شده با پمپ حرارتی و یک شومینه چوبی باز جبران می‌ شده است.

با توجه به خطر بالای زلزله در جنوب پرتغال، سازه اسکلت بتنی به عنوان نوع ساخت انتخاب شد. عایق حرارتی خوب در پوشش ساختمان برای دستیابی به استاندارد بهره وری انرژی مورد نظر بسیار مهم بود. برای دیوارهای بیرونی از بلوک های سفالی گرما کار آمد با عایق حرارتی بالا استفاده شده است.

استفاده از کاشی های سفالی حرارتی

خانه با کاشی های سفالی حرارتی با درزهای لب به لب بدون ملات ساخته شده است. این ها در پرتغال تولید می شوند و کار با آن ها سریع و آسان است. عملکرد حرارتی آنها بیش از دو برابر کار آمدتر از آجرهای سنتی است که به طور معمول استفاده می شود.

ساخت و ساز سقف تیره بلوط قابل مشاهده ارتفاع سقف دوتایی را در قسمت نشیمن و سقفی با کیفیت ساخت و ساز بر روی اتاق خواب اصلی ایجاد می کند. با ترکیب جزئیات سنتی با کارایی و ارزش، تمام سقف ها نیز بسیار عایق بندی شدند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری ویلای دوبلکس ساحلی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 1,485

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *