معماری مرکز تجربه مشتری BMW با نمای آلومینیوم

معماری مرکز تجربه مشتری BMW با نمای آلومینیوم

معماری مرکز تجربه مشتری BMW با نمای آلومینیوم

معماری مرکز تجربه مشتری BMW با نمای آلومینیوم پروژه ای است که ساختمانی مدرن و صنعتی را با توجه به موقعیت اقلیمی و متریال های مناسب پوشش می دهد. طراحان با در نظر گرفتن هر دو محیط گرم و مرطوب و مطابق با روح شهر، ساختمان موجود را بر اساس اصل طراحی توسعه پایدار بازتفسیر کردند.

معماری صنعتی مدرن

رابطه بین ساختمان ها و بافت شهری ترکیبی از وجود عینی و قضاوت ذهنی است. ادغام در بافت شهری نه تنها برای توافق در مورد سبک طراحی نما بلکه برای ادغام روحیه درونی، هماهنگ سازی سبک زندگی و مطابقت با توسعه آینده است. این پروژه تحولی از یک ساختمان کارگاه قدیمی موجود است و طراحان بر مشکلاتی مانند نمای معماری، سر و صدا، سایه، تهویه و نور روز تمرکز کردند و سپس سرزندگی ذاتی پروژه کلی را احیا کردند.

طراحان با تمرکز بر طراحی نما و با توجه به ویژگی های Qianhai به عنوان پیشانی منطقه ویژه اقتصادی جدید شنژن، از نظر نما آن فرم های طراحی را با اشکال خاص و اغراق آمیز کنار گذاشته و از جعبه های مکعبی انباشته ساده و موجز استفاده کردند. معماری را شبیه به ظروف چیده شده در الگوی هندسی کرده و ویژگی های صنعت مدرن را در بافت خیابان های شهری ادغام کرده است. یک ساختمان با حس زندگی نه تنها باید یک پژواک داخلی بیرونی با بافت شهری ایجاد کند، بلکه باید با طلوع یا غروب و چهار فصل تغییر کند. شنژن، به عنوان یک شهر مرکزی دریایی، دارای آب و هوای کاملاً گرم و مرطوب است، بنابراین لازم است با قوانین اقلیمی و ویژگی‌ های جغرافیایی آن روبرو شوید تا زندگی و کار را در Qianhai ادغام کنید.

انتخاب پوشش نما

تیم طراحی یک استراتژی غیر فعال جلوگیری از گرمای ساختمان را اتخاذ کرده که از صفحه سوراخ دار با پوشش فلوروکربن PVDF، صفحه آلومینیومی سوراخ‌ دار و صفحه سوراخ‌ دار با سوراخ گرد در نما استفاده کرده است. این طرح علاوه بر تشکیل یک “پوست کامپوزیت” با دیوار پرده ای دولایه، فیلتر کردن نور خورشید را به نور پراکنده برای تامین تهویه طبیعی و دمای پایدار برای فضای داخلی امکان پذیر کرده است. یکی دیگر از مزایای صفحه سوراخ دار این است که می تواند با کنترل مناسب نسبت مواد و بافت، تغییرات غنی در اثر بافت و لایه های شفاف سطح بلوک ها را نشان دهد.

علاوه بر تضمین نور روز خوب، با لایه ای از “حجاب” در نمای ساختمان نیز پوشانده شده است تا فضایی مرموز و علمی تخیلی را در عین حال ایجاد کند. همزمان با شرایط آب و هوایی از صبح تا عصر شهر، ساختمان کلی به طور مستقیم حرکت و تبدیل نور خورشید را به هنگام طلوع خورشید از شرق و غروب در غرب منعکس می کند و تأثیر نور و سایه را تا حد زیادی نشان می دهد. «پایداری» بر نوعی توسعه تأکید دارد که انتظارات توسعه را در مفهوم طراحی گنجانده است تا به معماری اجازه دهد تا نفس و سرنوشت مشترکی را با شهر به اشتراک بگذارد.

این طرح در کنار روند توسعه عمومی منطقه ویژه اقتصادی و برای رفع نیازهای اداری و تدارکاتی، محوطه اداری را به منطقه ای که در ابتدا در زیر باز است گسترش می دهد. نما از شیشه توخالی دوبل Low-E ساخته شده است که می تواند از ورود گرمای بیرون به داخل اتاق جلوگیری کند و همچنین می تواند گرمای داخل خانه را در زمستان کاملاً حفظ کند و به طور موثر راحتی فضای داخلی را بهبود بخشد.

نمای بیرونی فولادی The Urban Texture و قلب Candyfloss

اگر نما درست مانند کانتینرهای روی اسکله به زبان طراحی سفت و سخت تشبیه شود، آنگاه زبان داخلی به زبانی انعطاف‌ پذیر مانند خط ساحلی تبدیل می‌ شود که ترجمه عمیق‌ تری از ویژگی‌ های معنوی بافت در منطقه خلیج بزرگ است. با خوابیدن روی امواج نزدیک اقیانوس، جهان در آغوش توست. در پاسخ به ویژگی‌ های جغرافیایی کیان‌ های، «ساخت بادبان» به‌عنوان مفهوم طراحی داخلی توسط طراحان تعیین شد که در آن تعداد زیادی اشکال مفهومی متشکل از خطوط ساحلی با امواج غلتان و اشکال خلاقانه متشکل از بادبان‌ های کامل در فضا استفاده شده است. سقف‌ های فضا، رادیان طبیعی امواج دریا را شبیه‌ سازی می‌ کنند و جلوه‌ ای بصری از روی هم قرار گرفتن امواج توسط لایه‌های سقف ایجاد می‌ کنند.

در حالی که شکل‌ های قوسی بادبان‌ ها در نما، امواج موج‌ زده روی سقف را منعکس می‌ کند و به مشتریان این امکان را می‌ دهد تا از چشم‌ انداز وسیعی از دریا و آسمان وارونه و مسابقه قایق‌ های بادبانی لذت ببرند. این پروژه ماهیچه ها و استخوان ها را از ساختار اصلی ساختمان ساخته شده از فولاد و بتن بازسازی می کند. به منظور ناپدید شدن تعداد زیادی از ستون ها در مرز دو سازه اصلی، طراحان ستون ها را به دیوارهای قوسی شکل تبدیل کردند و آنها را با شکل بادبان در ساختار قرار دادند. با استفاده ماهرانه از ویژگی‌های شناور بین مواد و فضا برای محو کردن مرزهای مجازی و واقعی «هستی» و «هیچی»، سؤال باقی‌مانده از ستون‌های عمودی اصلی این اختلال تضعیف می‌شود.

سرگردانی در “خط ساحلی”

در طبیعت هیچ خط مستقیم یا گوشه تیز وجود ندارد. بنابراین ساختمان ها نباید خطوط مستقیم یا گوشه های تیز داشته باشند.” طراحان چیدمان «تکه تکه‌ شده» نواحی کاربردی را تغییر دادند، خطوط ساحلی مواج پرپیچ و خم را در اشکال فضایی گنجاندند، جریان ترافیک تجربه تعاملی را تقویت کردند و آزادی و راحتی بیشتری را برای مشتریان فراهم کردند تا «با جریان به سمت شرق یا غرب شناور شوند».

علاوه بر این، جریان ترافیک فروش در طبقه اول بیشتر از جریان ترافیک پس از فروش در طبقه دوم متمایز است. برنامه ریزی منطقی جریان ترافیک به طور موثر جریان مسافر را منحرف می کند و بهبود خدمات عملیات نیز تجربه مشتری را تا حد زیادی ارتقا می دهد. هنگام بالا آمدن روی امواج شناور انباشته شده، نقطه اصلی خط متقاطع دریا و آسمان قابل دسترسی تر می شود. منطقه در طبقه دوم به یک پیشخوان نوشیدنی و یک قسمت استراحت مشتری تقسیم شده است.

نوار هنری توسط اشکال موجی که از سقف معلق و در حال سقوط هستند احاطه شده است و یک رابطه هماهنگ با اشکال موجی پیوسته سقف ایجاد می کند. ویژگی عملکردی میله پیشخوان نوشیدنی نیز بر معنای اساسی “آب” دلالت دارد. مشتریان در کنار پیشخوان بار می نشینند و مناظر بیرونی و نور روز از میان شکاف های مشبک به داخل اتاق می تابد. آمیختگی و ابهام مجازی و واقعیت مبتنی بر چارچوب واقعی، قلمرو معنوی گسترده‌ تری را به فضا می‌ دهد.

استفاده از زیبایی شناسی فضا

زیبایی شناسی فضا کنترل و پیروزی طراحان بر مواد، روش ها و تخیل است. از فولاد ضد زنگ مهر و موم شده با آب برای بازتاب نرده محافظ شیشه ای بیرونی استفاده می شود، چابکی و شفافیت منحصر به فرد “آب” را در امواج کفی سفید خالص و خوش طعم و آرام جلوه می دهد و منظره ای درخشان از آب را ارائه می دهد مانند “امواج غلتان مانند طلا می درخشند و سایه های بی صدا می درخشند.” در آب مانند یشم می درخشد». کل منطقه تفریحی به طرز ماهرانه ای توسط قفسه های کتاب تقسیم شده است و به مشتریان اجازه می دهد بدون مزاحمت از خود لذت ببرند، یا مکانی آرام برای چرت زدن پیدا کنند یا به میل خود مطالعه کنند، یا آزادانه به منظره دور خیره شوند.

هنگامی که شب تمام گرما و هیاهوی روز را از بین می برد و درخشش غروب خورشید با آخرین رد زیبایی در ساختمان با نمای بیرونی فولادی و قلب آب نباتی موج می زند، چراغ های پراکنده در نما روشن می شوند و به جریان متقاطع ساختمان پاسخ می دهند. چراغ های عقب ماشین زیر یک شاتر کم سرعت. متابولیسم یک شهر درست مانند تغییر در چهار فصل و تغییر شب و روز است. و با مفهوم طراحی پایدار، روح و بدن منطقه خلیج بزرگ Qianhai به چشم انداز بزرگ منطقه ویژه اقتصادی برای ساختن یک شهر آینده همگرا می شود.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری مرکز تجربه مشتری BMW با نمای آلومینیوم دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیزه.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 357

2 دیدگاه‌

  1. مریم گفت:

    با تشکر ازخط معمار وخانم عطایی
    ممنون میشم اگر عکس هارو بجای اینکه همه یک جا باشندمثل شیوه ای که پست های قدیمی تر داشتن جدا جدا رو صفحه قرار بگیرند اینطوری هم دیدنشون راحتتره هم وقتی باهم یکجا باشن موقع باز کردن تصاویر,تصاویر زوم شده وناقص باز میشوند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *