طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ بتنی

طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ بتنی

طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ بتنی

مقاله پیش رو به طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ بتنی می پردازد که با زیبایی شناس خاصی از عناصر سخت در کنار رنگ های لطیف  پاستلی استفاده شده است. ساختمان اصلی این این کافه رستوران در طبقه همکف یک ساختمان ۹۰ ساله واقع شده است که در حال حاضر، رادوست نامیده می شود و به عنوان “شادی” ترجمه شده است. در ادامه به ویژگی های این فضا می پردازیم.

مصالح ساختمانی خشن اما مستحکم

فضای داخلی که در یک فضای باز دو طبقه قرار دارد، مصالح ساختمانی بسیار خشن را با هم ترکیب کرده است که به روش‌ های منحصر به‌ فردی استفاده شده، همراه با رنگ‌ های پاستلی صاف و کمی تجمل در جزئیات طلایی مختلف. بیشتر مبلمان از بلوک های بتنی ساخته شده اند که معمولاً برای نگه داشتن زمین ها استفاده می شود. در اینجا، همراه با صفحه های چوبی صاف، به عنوان میله یا میز استفاده می شود. کار کردن با این بلوک ها فقط سرگرم کننده نیست: معمار توضیح می دهد: “این یک مصالح ساختمانی بادوام است که تقریبا برای یک ابد ماندگار خواهد بود.” در طراحی این کافه ویژگی های غیر متعارف زیادی وجود دارد. یکی از آن ها اجرای گچ دندانه دار بر روی دیوارها است. معمار می گوید: “ما در آزمایش‌ ها افراط می‌ کنیم و این یکی از آن هاست – ایده تغییر یافته یک چسب نما کلاسیک است.”

یافتن راه های جدید در طراحی

دیوارها نه تنها با گچ دندانه دار پوشیده شده اند، بلکه با نصب صفحات سرامیکی هوراکوا نیز پوشیده شده اند. طراح معتقد است که همیشه سعی می‌ کند راه‌ های جدیدی پیدا کند و در طراحی این این فضا در این باره کوتاهی نکرده است. او با نظرات بیشتری در مورد معنای آن می‌ گوید: «ما خاک رس را به عنوان خاکی می‌ دانیم که اساس وجود ما را به ما می‌ دهد. شکل ارگانیک نشان می‌ دهد که دایره زندگی. رنگ‌ های خاکی از سایه‌ های بقیه فضای داخلی پیروی می‌ کنند. نمایشگاه معلق می‌ شود و انعطاف‌ پذیری ایجاد می‌ کند، بنابراین بازی با نور و سایه‌ ها ” نویسنده طرح  را توصیف می‌ کند.

مبلمان مینیمالیستی و مفهوم انتزاعی

بیشتر مبلمان نیز به گونه ای طراحی شده بودند که با دید طلایی تخم مرغ مطابقت داشته باشند. قابل توجه ترین قطعه، نیمکتی است که شبیه سوف است، جایی که همه برای لحظه ای پرنده می شوند. طراح توضیح می‌ دهد: ” آن ها واقعاً از جایگاه‌ هایی می‌ آیند که مرغ‌ ها روی آن ها در مرغداری می‌ نشینند. ما برای مدتی تردید داشتیم که آیا می‌ توانیم این ایده را به واقعیت تبدیل کنیم، اما در نهایت در طول مشارکت فعال در فرآیند تولید موفق شدیم.” ‘ در ابتدا هیچ کس باور نمی کرد که سوف بتواند یک نفر را نگه دارد و امروز حتی خروس های مناسب هم می توانند روی آن بنشینند.

تخم مرغ طلایی به مردم این امکان را می دهد که از غذای خود در باغ زیبای مجاور لذت ببرند. آن ها پشت میز بزرگی می نشینند که دور یک درخت کامل طاق می کشند. معمار توضیح می‌دهد: «مبلمان مینیمالیستی است و مفهومی انتزاعی از نحوه درک ما از عناصر غذاخوری و نشستن را نشان می‌ دهد».

جمع بندی نهایی

مفهوم کلی باغ، کار با ویژگی های موجود بود. در کنار ساختمان در اطراف درختان رشد یافته و در کنار فضای سبز، یک اگزوز بتنی کاملاً از یک مکعب خاکستری ناخوشایند به میز بار با یک تخت گل مغذی در هسته آن تبدیل شده است. “طراح فصد داشته است خود واقعی خود را در پروژه قرار دهد، اما همچنین با احترام به بافت تاریخی کار کرده است. او مکان را به عنوان هویتی قوی دیده است. که زندگی خود را می گذراند، و در طول زمان با چندین داستان تلاقی می کند. و اکنون، از طریق Golden Egg، ما می بینیم. یکی دیگر را اضافه کرده اند.”

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ بتنی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 353

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *