معماری ساختمان کارخانه توسن تجهیز، شهاب میرزائیان

معماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداری

معماری ساختمان کارخانه توسن تجهیز

معماران مسئول: شهاب میرزائیان، احسان نادری

موقعیت: تهران، جاده دماوند، پارک فناوری پردیس

سال: ۱۳۹۵-۲۰۱۶

از زبان معمار: شرکت توسن تجهیز در زمینه تجهیزات پزشکی و لوازم ضدعفونی کننده از سال ۱۳۷۷ در پارک فناوری پردیس در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع شروع به کار کرد و طی سالیان فعالیت، کارخانه و محیط اداری نیاز به فضایی بزرگ‎تر داشت.

اولین چالش برای طراحی ساختمان در نظر گرفتن قانون ارتفاع ۱۰/۵ متر و نیاز به ۵ طبقه برای گنجاندن فضای تولید، نمایشگاه و دفتر اداری، به همین منظور برای دستیابی به فضاهای مورد نیاز ۲ طبقه زیر زمین و ۳ طبقه ساختمان در نظر گرفته شد. طبقه منفی ۱، فضای ناهار خوری، رختکن، انبار و اتاق نهگبانی، طبقه منفی ۲ پارکینگ، طبقه همکف مربوط به بخش تولید، طبقه اول نمایشگاه و فضای اداری و بالاترین سطح ساختمان مربوط به بخش مدیریتی می‎باشد.

شفاف سازی: استراتژی شرکت توسن؛ شفاف سازی فرایند تولید محصولات خاص با کیفیت بالا می‌باشد که در طراحی فضا در نظر گرفته شد و این امر موجب گردید، کارخانه و نمایشگاه در فضایی باز و شفاف در نظر گرفته شود که این مسئله ساختمان توسن را از سایر ساختمان‌های اطراف متمایز نموده است.

معماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداری

چالش‌هایی در طراحی ساختمان توسن؛ محدودیت در زمان ساخت و صرفه جویی در هزینه‎ها، که این امر سبب گردید تا ساختمان جدید بر روی پی قدیمی ساخته شود. چالش دیگر محل قرارگیری void ساختمان، طراحی فضاهای مختلف در ارتفاعات متفاوت برای هر فضا با توجه به در نظر گرفتن ارتفاع ۱۰/۵ متر، طبق ضوابط ساخت پارک فناوری پردیس. فضای کارخانه نیاز به ارتفاع بیشتری داشت در نتیجه void مرکزی طراحی گشت و سایر فضاها در اطراف قرار گرفت و اتاق مدیریت در بالاترین سطح در نظر گرفته شد تا بر سایر بخش‌ها نظارت داشته باشد.

معماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداری

طراحی نمای ساختمان توسن؛ برای حفظ اصل شفاف سازی در قسمت کارخانه و نمایشگاه نما از جنس شیشه می‌باشد و برای کنترل نور شدید روز از لوور استفاده شده است، قسمت اداری و مدیریتی که نیاز به پوشش داشت نمایی از جنس کامپوزیت با پنجره‌هایی کوچک در نظر گرفته شد.

معماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداریمعماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداری معماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداری معماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداری معماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداری معماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداری معماری ساختمان اداری،طراحی نمای ساختمان اداری،طراحی داخلی اداری

پلان ها، دیاگرام، سکشن ها و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: archline.ir

تعداد بازدید: 2,773

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *