طراحی داخلی کلینیک دنتالی اثر زاها حدید

طراحی داخلی کلینیک دنتالی اثر زاها حدید

طراحی داخلی کلینیک دنتالی اثر زاها حدید

پروژه طراحی داخلی کلینیک دنتالی اثر زاها حدید معمار مشهور می باشد که با استفاده از متریال های متناسب با فضای بهداشتی کلینیک و در جهت القا حس آرامش به مخاطب طراحی شده است. معماران دفتر معماری AT26 کلینیک DENTLY را با رویکردی صنعتی و مدرن در براتیسلاوا، اسلواکی طراحی کرده اند.  این مقاله به شرح طراحی داخلی کلینیک فوق می پردازد.

قسمت های اصلی کلینیک

این پروژه تقریباً در تمام طبقه یکی از برج ها گسترده شده است. فضای کلی کلینیک شامل یک میز پذیرش، یک اتاق جلسه، دفتر کوچک و یک فضای انتظار سخاوتمندانه است که برای ایجاد راحت ترین محیط ممکن طراحی شده است. برای کاهش استرس و فراموش کردن روش‌ های پزشکی اغلب ترسناک، عناصر آرامش‌ بخش مانند آکواریوم، گیاهان و تلویزیون در فضا قرار داده شده است. صاحبان DENTLY چند دندانپزشک موفق هستند، بنابراین کلینیک از دو شعبه عملکردی یکسان تشکیل شده است که توسط بخش پذیرش و انتظار فوق الذکر به هم متصل می شوند.

متریال های مورد استفاده

هر شاخه از نظر طرح و عملکرد برنامه های تقریباً یکسانی دارند. طراحی داخلی مطابق با شرایط فضایی و مصالح موجود فضای اصلی با منحنی ها و مصالح آن است. به عنوان مثال، ستون های بتنی اصلی در قالب های بزرگ کاشی های بتنی آینه کاری شده اند. این عناصر اصلی با یک خط روکش چوبی که از راهرو عبور می کند تکمیل می شود که تمام فضاهای آزادانه در دسترس را به هم متصل می کند. این یک شکل مشخص از ناوبری برای مشتری است که در امتداد مسیر منحنی ارتباط اصلی کلینیک حرکت می کند. چوب به عنوان یک ماده طبیعی نیز فضای آرام را افزایش می دهد.

خود طرح، که توسط استودیوی AT26 ایجاد شده است، می تواند به عنوان کاربر پسند در قسمت های ورودی مشترک و به طور هدفمند در منطقه پزشکی، کاربردی توصیف شود، جایی که طرح باید استانداردهای بهداشتی دقیق را رعایت کند. فضاهایی برای کارکنان و مالکان مانند اتاق های روزانه، دفاتر و غیره.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی کلینیک دنتالی اثر زاها حدید دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 252

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *