معماری ساختمان مسکونی با نمای آجر، فلز و شیشه

معماری ساختمان مسکونی با نمای آجر، فلز و شیشه

معماری ساختمان مسکونی با نمای آجر، فلز و شیشه

این پروژه در حومه شهر، در یک توپوگرافی کوهستانی، دور و در عین حال نزدیک قرار گرفته است. ما بر روی تپه Auqui، یکی از دامنه‌ هایی که با شهر کیتو هم مرز است، قرار داریم. این مکان با رودخانه ای از شهر جدا شده است. با این حال، تا مرکز شهر ۲۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد. در ادامه به بررسی ویژگی های برتر این ساختمان مسکونی می پردازیم.

موقعیت سایت

این سایت با وجود نزدیکی به شهر، ویژگی روستایی خود را حفظ کرده است. با این حال، رابطه بصری مهمی با شهر حفظ می کند و جهت گیری پروژه را آشکار می کند. این منطقه دارای شیب متوسط و طبیعت متنوع در اطراف خود است: درختان اکالیپتوس، کاج، باغات و حیوانات. به همین دلیل، پروژه رو به جلوه های بصری قرار گرفته و از طریق مجموعه ای از سطوح به توپوگرافی ناهموار متصل می شود.

استحکام مواد

آجر به دلیل اینرسی حرارتی بالا به عنوان توانمند کننده پروژه انتخاب شده است. این اجازه می دهد تا با وجود تغییرات دمای بیرون، آسایش حرارتی در داخل پروژه حل شود. علاوه بر این، از قابلیت های ساختاری مواد استفاده می شود و نیازهای پروژه را به طور کامل حل می کند. محدودیت های عمودی و افقی سازه و سقف، با کمک این رویکرد حل شده است. عناصر عمودی با دیوارهای آجری باربر گسترده حل شده اند که جرمی را برای راحتی حرارتی در داخل فراهم می کند.

یک طاق پایین برای سقف استفاده می شود، هندسه ای که اجازه می دهد یک عنصر افقی با آجر حل شود. اما از آنجایی که پروژه در یک منطقه لرزه خیز واقع شده است، طاق با یک لایه بتن مسلح به ضخامت ۳ سانتی متر تقویت می شود و پوششی سبک با سطح وسیعی به دست می آید. این سیستم ساخت و ساز باعث شد تا استفاده از بتن و فولاد در پروژه به حداقل برسد.

کانسپت زیستگاه، تنور بزرگ نان

خانه باید دنج، راحت و حداقل (۴۸ متر مربع) باشد زیرا دارای دو مرحله ساخت و ساز در آینده است. آنها فضاهایی را برای استفاده های جدید فراهم خواهند کرد. سیستم ساخت و ساز منجر به یک پوشش همگن می شود که آزادی مداخله و تخصیص فضای داخلی را فراهم می کند. سه سطح داخلی امکان توزیع فضاها را فراهم می کند: ورودی/حمام، اتاق نشیمن/ اتاق غذاخوری/ آشپزخانه و اتاق خواب/ مطالعه با حفظ ارتباط مستقیم با چشم اندازهای شهر و حومه شهر. به این ترتیب معماری به صورت تنور نان بزرگی حل می شود که روی کوه می نشیند و با توجه به مساحتی که استفاده می شود روشن می شود.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری ساختمان مسکونی با نمای آجر، فلز و شیشه دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 167

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *