معماری ساختمان تجاری با نمایی آجری از مفهوم برند

معماری ساختمان تجاری با نمایی آجری از مفهوم برند

معماری ساختمان تجاری با نمایی آجری از مفهوم برند

۰۹۱۴ Flagship Store (فروشگاه گا سرسبد) یک ساختمان و فضای تجاری چند منظوره برای Simone، یک شرکت کره ای کیف های دستی چرمی پیشرفته است. در این مقاله قصد داریم به بررسی معماری ساختمان تجاری این برند که مجموعه ای از رستوران ها و مغازه های فروشگاهی را به خود اختصاص داده است و ویژگی های آن بپردازیم.

پیشینه برند و ساختمان ۰۹۱۴

Simone شرکت OEM (تولید تجهیزات اصلی) کیف های دستی لوکس است و آن ها ۳۰ سال است که برای برندهای سطح بالا – Burberry، Michael Kors، Coach – کار می کنند.

بر اساس کیفیت تولید معروف، سیمون اولین برند لوکس خود را به نام “۰۹۱۴” راه اندازی کرده و ۰۹۱۴ Flagship S tore را در مرکز منطقه تجاری مد در سئول ساخته است. فروشگاه در محله دوسان پارک مملو از مغازه‌ های مد لوکس بین‌ المللی و رستوران‌ های درجه یک قرار دارد.

فروشگاه گل سرسبد فضایی با کاربری ترکیبی برای مغازه ها، کافه ها، رستوران ها و گالری های هنری است. در این ساختمان، ۰۹۱۴ امیدوار بود که صنایع دستی چرم را که در طول تاریخ طولانی خود جمع آوری شده است معرفی کند و ارزش برند را که بیانگر کیفیت اساسی کیف های دستی است، تجلیل کند.

دهکده محصولات چرمی

طراحان این پروژه، طراحی این ساختمان را به عنوان برنده مسابقه طراحی، و TRU Architects + Eho برای مفهوم فروشگاه و طراحی معماری، کار کرده بودند. برای یک برند لوکس نوپا که سابقه تولید طولانی دارد، “دهکده” را به کارفرما پیشنهاد کردند که محصولات جدید، صنعتگران و هنرمندان را در خود جای دهد.

این دهکده یک توری برای ایجاد هم افزایی است که در آن صنعتگران قدیمی چرم با طراحان نو ظهور کار می کنند. مفهوم “دهکده همکار” منعکس کننده فرهنگ تجاری Simone است که از هنرمندان جوان برای طراحی کیف دستی حمایت و همکاری کرده است.

فرم کلی ساختمان و طراحی نمای ساختمان تجاری

در طراحی نمای ساختمان شکل ساختمان در تصویر، روستایی با خانه های کوچک روی هم قرار گرفته که در یک جعبه حک شده شکل گرفته است. تضادی بین یک جعبه سفید خالص و خانه های آجری در فرم، رنگ و بافت وجود دارد که جلوه حکاکی را افزایش می دهد.

دهکده حکاکی شده در فضای داخلی برعکس شده و خانه های شیروانی کوچک اکسترود شده را برای مغازه ها و استودیوهای هنرمندان تشکیل می دهد.

در سطح زیرزمینی، مفهوم پلازای چند سطحی به عنوان مکانی معرفی شده است که صنعتگران و طراحان می توانند در کنار مشتریان و بازدید کنندگان اقامت کنند.

ویلایی در پشت بام

پلکان آجری منتهی به میدان به عنوان باند پرواز یا نمایش مد برنامه ریزی شده است. پشت بام ساختمان – قله سفر به روستای ۰۹۱۴ – به عنوان یک ویلا بر فراز آب در یک باغ مخفی طراحی شده است.

منطقه پشت بام دو طبقه با آب کم عمق و چمن نقره ای پر شده است. ۰۹۱۴ Flagship Store امیدوار است فضای مرکزی باشد که در آن قدرت تولید انباشته با انرژی طراحی جوان روبرو شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت معماری ساختمان تجاری با نمایی آجری از مفهوم برند می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 352

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *