طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی

طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی

طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی

در این بخش خط معمار قصد دارد تا به طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی بپردازد. با صرف نظر از اندازه و پیکربندی فضای کلینیک، طراحی پلان و طراحی داخلی داخلی کلینیک فیزیوتراپی باید شامل در نظر گرفتن کیفیت فضایی برای هر دوی کارمندان و تجربه بیماران باشد. طراحی داخلی یک کلینیک فیزیوتراپی می تواند نقش مهمی در جذب بیمار و یا کاهش آن داشته باشد. بنابر مطالعات انجام شده می توان گفت که دلایل متفاوتی برای کاهش کیفیت یک کلینیک وجود دارد، اما یکی از مهم ترین این عوامل طراحی داخلی فضا می باشد.

سایز ایده آل برای طراحی پلان کلینیک

بسیاری از کلینیک های فیزیوتراپی در فضایی با متراژ کم تر از ۱۴۰ متر فعالیت دارند. این در حالی است که کارشناسان متراژ ایده آل برای طراحی کلینیک فیزوتراپی را بین ۲۰۰-۲۵۰ متر می دانند. این میزان متراژ امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت های مختلف را فراهم می آورد. در ادامه خط معمار راه کارهایی را برای کسانی که قصد بازسازی و یا تأسیس یک کلینیک فیزوتراپی دارند، ارائه خواهد داد.

۴ نکته برای طراحی کلینیک های فیزیوتراپی

فضای پذیرش

فضای پذیرش بزرگ این امکان و قابلیت را برای شما فراهم می آورد تا بیماران در هنگام حضور در آن بخش احساس راحتی داشته باشند. حتی می توانید بخشی جداگانه برای فروش محصولات مورد نیاز بیماران در این  قرار دهید. اما مهم ترین مسئله در طراحی بخش پذیرش این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که فضا و صندلی کافی برای نشستن افراد وجود داشته باشد.

سالن انتظار جداگانه

طراحان معمولا توصیه می کنند که در یک کلینیک فیزیوتراپی یک فضای جداگانه ای از فضای پذیرش برای انتظار افراد در نظر داشته باشید این می تواند عملکرد کارمندان و هم تجربه بیماران را بهبود بخشد.

در درجه اول، انتظار جداگانه حریم خصوصی برای بیماران فراهم می آورد. بدین صورت که هنگامی که شخصی جدید به پذیرش مراجعه می کند، اگر بیمار قبلی در سالن پذیرش باشد از اطلاعات او آگاه می شود، اما اگر سالن انتظار جداگانه وجود داشته باشد، بیماران دیگر نمی توانند از اطلاعات شخصی یکدیگر آگاه شوند. همچنین میزان اطلاعاتی که افراد می توانند از طریق تلفن منتقل کنند محدود می شود. علاوه بر این اگر از دیدگاه پرسنل نگاه کنیم، سالن انتظار جداگانه ممکن است فاصله میان پزشکان و بیماران را کاهش دهد.

انتخاب طرح های مستطیل شکل

کلینیک ها در طرح های و فرم های مختلفی قابل اجرا هستند. اما توصیه ما به شما این است که اگر قصد خرید فضای جدید هستید بهترین آن فضاهای مستطیل شکل است. تفکیک فضایی و قراردادن تخت ها و سایر تجهیزات مورد نیاز، در کلینیک های مربع شکل نسبت به فرم مستطیل دشوار تر می باشند.

مستطیل ها به شما امکان می دهد فضای مناسبتری برای اتاق ها ، فضاهای مشترک با چند تخت ، سالن بدنسازی ، راهروها و سایر اتاقهایی که به آنها نیاز دارید اختصاص دهید.

نور و موسیقی

نورپردازی مناسب باعث می شود تا فضا دلنشین و آرامش بخش به نظر برسد. به علاوه نورپردازی باید به گونه ای باشد که تمامی بخش ها به وضوح دیده شود. یکی از مهم ترین ترین بخش های کلینیک که باید نورپردازی آن به بهترین شکل صورت گیرد، سالن پذیرش و سالن انتظار است. چون بیماران در هنگامی که در این سالن در انتظار می نشینند، ممکن است که به مطالعه کتاب و یا مجله بپردازند. اما باید دقت داشته باشید که از نورپردازی بیش از اندازه نیز بپرهیزید.
اما راجع به پخش موسیقی باید گفت که سلیقه ها متفاوت است. اما کارشناسان توصیه می کنند که بهتر است که سکوت موجود در چنین فضای درمانی، با پخش موسیقی ملایم از میان برداشته شود. ترجیحا موسیقی را انتخاب کنید که به بیماران انرژی مثبتی را منتقل می کند.
در ادامه قصد داریم یکی از پروژه های موفقی را که در سال اخیر در اسپانیا به اجرا در آمده را برای شما کاربران عزیز به اشتراک بگذاریم. با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپیطراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,223

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *