طراحی داخلی واحد اداری ، دفتر Akamai

طراحی داخلی واحد اداری

طراحی داخلی واحد اداری ، دفتر Akamai

معماری: استودیو Roy David

موقعیت: اسرائیل، Tel Aviv- Yafo

مساحت: ۴۰۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۹

در این بخش قصد داریم تا به طراحی داخلی واحد اداری دفتر Akamai بپردازیم. فضای داخلی پروژه به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع کل فضای همکف برج  اداری ToHa  که در مرکز  Tel Aviv قرار دارد را اشغال کرده است. کار فرما از استودیو Roy خواست تا فضایی اداری را برای شرکت فناوری پیشرو جهانی طراحی کند که به توسعه فن آوری برای بهبود عملکرد و امنیت دیجیتال و اینترنت اختصاص داده شده است. در میان دفاتر موجود در جهان، دفتر Akamai در تل آویو به طور عمده بر روی تحقیق و توسعه و امنیت تمرکز دارد. این دفتر در سال ۱۹۹۸ توسط Tom Leighton و Daniel Lewin تأسیس شده و الگوریتم های ریاضی ضروری در مسیر هوشمندانه را توسعه داده و به تکرار محتوی در سراسر شبکه ها و سرویس های توزیع شده پرداخته که در نهایت به حل مشکلات کاربران خواهد پرداخت. این تکنولوژی که اغلب به عنوان معکوس شناخته می شود، به طور قابل ملاحظه ای از تجربه کاربران اینترنت و شرکت های بزرگ در سراسر جهان برخوردار است.

در طراحی داخلی دفتر کار Akamai مفهوم دوگانه و ظاهر دوگانه – وجود دو مکان در یک جا به طور همزمان- که از تکولوژی موجود در شرکت الهام گرفته بود، در طول فضا دیده می شود. اشکال موجود در فضا در یک ماده خاص می تواند به عنوان یک تفسیر متفاوت از همان شکل منعکس یا تکرار شود تا احساس یکسان بودن عنصر در دو روش مختلف به طور همزمان القا کند. چالش اصلی طراحی اولیه، ایجاد فضایی بود که نه تنها هویت جهانی دفتر Akamai را مشخص می کرد، بلکه حریم خصوصی را فراهم می کرد که کارمندان به دلیل ماهیت حساس کارشان به آن نیاز داشتند و در عین حال فضایی را ایجاد می کند که حس همکاری و کار گروهی را در بیین افراد ایجاد می کند. فضای داخلی دفتر در یک فضایی با پلان باز طرح بندی شده است، بدین ترتیب ایجاد یک طرح که با فرهنگ جهانی شرکت و همچنین یکی از نیازهای کارمندان اداره تل آویو مطابقت داشت، به ویژه به چالش کشیده می شود.

بعد از همکاری با گروه Akamai به این نتیجه رسیدند که بهترین راهکار ایجاد اتاق های گروهی بزرگتر بود که نیازهای خاص بخش های مختلف را بر آورده می ساخت و فواصل باز سالن های جلسه جایگزینی برای سالن های جلسات صبحگاهی می شوند. علاوه بر این، استودیو یک تفسیر محلی از نام تجاری سنتی شرکت، یکپارچه سازی منابع محلی، سبز و آثار هنری برای نشان دادن تأثیر فرهنگ و انرژی محلی در فضا، انجام داد. فضاهای عمومی که برای همکاری و جلسات صبحگاهی طراحی شده اند، دارای مبلمان انعطاف پذیر هستند که به آسانی قابل تنظیم می باشند. علاوه بر این، تخته سفید بزرگ که توسط تزیینات دیوار صوتی احاطه شده است، برای تسهیل همکاری، نصب شده است.

آشپزخانه کاربردی دوجانبه دارد: هم فضای برای غذاخوردن می باشد و هم فضایی برای جلسات عمومی کارمندان برای آموزش و کنفرانس های گسترده دفتر می باشد، به طور کلی می توانیم بگوییم که آشپزخانه، فضایی کاملا انعطاف پذیر می باشد. پارتیشن آکوستیک پویا می تواند برای تقسیم فضا در زمان نیاز باز شود و مبلمان را می توان به راحتی برای انواع مختلف جلسات و سبک های کنفرانس مجددا تنظیم کرد.

در ادامه با دیدن تصاویر طراحی داخلی واحد اداری دفتر Akamai خط معمار را همراهی کنید.

طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداریطراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری طراحی داخلی واحد اداری

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 511

2 دیدگاه‌

  1. مسعود گفت:

    ممنون از مقالات جالبتون . تصاویر خیلی با کیفیت و زیبایی بود

  2. طراحی سایت مشهد گفت:

    سایت خوب و آموزند ه ای دارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *