طراحی دفتر شرکت بین المللی Husqvarna Group در آلمان

طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار

طراحی دفتر شرکت بین المللی Husqvarna Group در آلمان

تا کنون در وب سایت خط معمار، نمونه های بسیاری زیادی از طراحی فضای اداری را مورد بررسی قرار داده ایم. دفاتر کاری در شهرهای مختلف دنیا که توسط معماران متفاوت، با سبک های مختلف طراحی و با بکارگیری متریال های گوناگون طراحی شده اند. اگر علاقه مند به مطالعه نمونه های بیشتر هستیدف می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:

طراحی داخلی دفتر کار

اما در این بخش به سراغ طراحی دفتر شرکت بین المللی Husqvarna Group رفته ایم که در دسته ی دفاتر کاری بزرگ مقیاس جای می گیرد. این دفتر کار که شعبه مرکزی و مدیریتی این شرکت بین المللی است، توسط شرکت معماری آلمانی DIA – Dittel Architekten دیزاین شده است. لازم به ذکر است این کمپانی آلمانی در زمینه ساخت، نگهداری و تعمیر تجهزات جنگل بانی و … فعالیت می کند و در بیش از ۵۰ شهر مهم جهان دارای نمایندگی است. دفتر مرکزی این کمپانی در مجموع، بیشتر از ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد و در شهر اولم کشور آلمان واقع شده است. لازم به ذکر است، شرکت معماری مذکور، طراحی این پروژه را در یک مسابقه برنده شده است.

کانسپ اولیه درخواستی کارفرما در این پروژه، ایجاد یک فضای کاری جدید با قابلیت هایی نظیر محیط کاری جذاب و مناسب برای فعالیت های یک شرکت بین المللی، کنار هم آوردن کارکنان و برنامه ریز برای تعامل مناسب آنان با یکدیگر بوده است. در نهایت تیم طراحی، پلان جانمایی را مطابقه آنچه در تصویر انتهای این مطلب (پلان جانمایی) مشاهده می نمایید، طراحی نمود. در این دفتر کار بر اساس نیازمندی های کارفرما، بخش هایی نظیر فضای کاری باز، میزهای کاری مشترک، دفاتر کاری گروهی، اتاق های جلسات، اتاق های تمرکزی، فضای باز عمومی، فضای استراحت کارکنان، سالن بزرگ نشست ها و … تدارک دیده شده اند.

علاوه بر این، درخواست دیگر کارفرما، ایجاد انعطاف در فضا بود. یعنی برای مواقع لزوم بتوان یک فضا را تبدیل به فضای کاری خصوصی نمود و یا اینکه در صورت لزوم، این قابلیت وجود داشته باشد که فضا را باز و برای فعالیت های شرکت مورد استفاده قرار داد.

سبک طراحی

آنچه در بالا اشاره شد، در رابطه با کلیات پروژه بود. در ادامه کمی هم در مورد سبک طراحی معماری این فضا سخن خواهیم گفت. همانطور که شما نیز از طریق تصاویر متوجه شده اید، این دفتر کار بر اساس ترکیب سبک های مدرن – صنعتی دیزاین شده است. در طراحی دفتر شرکت های بزرگ مقیاس، استفاده از سبک صنعتی و مدرن، بسیار پاسخگو است. چرا که به لحاظ هزینه های اجرایی مقرون به صرفه تر است. از طرف دیگر، فضا از چشم کاربر، کاملا زیبا و متفاوت به نظر می رسد.

آنچه از سبک صنعتی در این دفتر مورد استفاده قرار گرفته است، بخش تاسیسات است که بصورت نمایان بر روی سقف قرار گرفته اند. البته باید بدانید که این کار، هم جنبه دکوراتیو دارد و هم هزینه های اجرای سقف کاذب را به طور کامل از بین خواهد برد. اگر از سقف فاصله بگیریم، سایر بخش های این دفتر کار، بر اساس سبک مدرن دیزاین شده است. متریال ها، مبلمان، خطوط طراحی و … همگی حکایت از این موضوع دارند.

لازم به ذکر است آنچه در ادامه مشاهده می نمایید، فضایی در حدود ۱۵۰۰ مترمربع از این شرکت است که در طبقه اول ساختمان اصلی شرکت قرار گرفته و برای حدودا ۱۰۰ پرسنل تدارک دیده شده است. پلان جانمایی انتهایی نیز مربوط به همین بخش است.

در ادامه، دعوت می کنیم تصاویر طراحی دفتر شرکت بین المللی Husqvarna Group را مشاهده نمایید.

طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار طراحی دفتر شرکت  ، طراحی دفتر کار

در این مطلب به بررسی طراحی دفتر شرکت با مقیاس بزرگ پرداختیم. اگر در رابطه با طراحی داخلی انجام شده ایده یا نظری در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine – DIA – Dittel Architekten

تعداد بازدید: 723

۱ دیدگاه

  1. تجهیزیار گفت:

    جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *