معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نمای ساختمان

معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما

معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نمای ساختمان

معماری: استودیو PPa

موقعیت: فرانسه

سال آغاز پروژه: ۲۰۱۴

سال اتمام پروژه: ۲۰۱۸

شرح پروژه

پروژه معماری آپارتمان مسکونی Maimat square که دارای تراس برجسته در نمای ساختمان می باشد، در بخش شمالی منطقه Muret قرار دارد. این ساختمان بر اساس مدل « Grand Esembles» که در دهه ۱۹۶۰ مورد توجه معماران قرار می گرفت، طراحی شد. سطح نفوذ پذیر این زمین حوزه ای برای پارکینگ ماشین ها و جریان دائمی ترافیک می باشد. ساختمان های بزرگ به صورت نواری ممتد خارج از سایت اطراف آن را فراگرفته و این پروژه را در خود جای داده اند. در مرکز این مجتمع مسکونی یک مرکز خریدی که تقریبا از رونق افتاده است قرار دارد.

با توجه به تعهد داشتن به احیای منطقه، معماران و طراحان پروژه تجدید واحیای شهری را با همکاری تیم مدیریت در شهر Muret آغاز کردند. این ساختمان مسکونی در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و در آن هنگام پروژه ای متشکل از تخریب و بازسازی برای ساکنین بومی آن محل بود. فاز ۱ پروژه « Maimat south» در سال ۲۰۱۴ به اتمام رسید. در حالی که فاز ۲ « Maimat north» تا پایان سال ۲۰۱۸ به طول انجامید.

امروزه کل پروژه در اطراف یک منطقه وسیع جنگلی قرار دارد که در آن هشت بلوک مسکونی واقع شده است. یک میدان عمومی رو به جنوب، یک بازار آزاد در فضای باز و یک ردیف مغازه ها در پایه ساختمان مالکیت مشترک قرار می گیرد. در اطراف مناطق غیر مسکونی که با سطوح چوبی پوشیده شده اند، هویت جدید این منطقه را ارتفا می دهد که به عنوان یک پارک عمومی به چشم می خورد.

مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری ارتباط میان مرکز قدیمی و شمال منطقه Muret را در محور شمالی جنوبی بازسازی می کند. وجود جاده جدید عبور شرقی – غربی را فراهم می سازد و منطقی جریان های ترافیکی محلی را به سمت بیرون محله به طور مجدد سازمان دهی می کند. میدان مرکزی پیاده روی به عنوان مارکت، و فروشگاه های هفتگیعمل می کند و همچنین محلی برای انجمن ها در پایین ساختمان برای راحتی افراد در نظر گرفته شده است. طراحان سعی کردند تا با پیشنهاد یک روابط نزدیک با فضای خارج و یک پیوند قوی با طبیعت توجه افراد را برای خرید ساختمان جلب کنند.تصویر رویایی خانه عمدتا با تمایل به داشتن یک بالکن یک باغ یا یک منظره گسترده از آسمان همراه است در نتیجه یک ارتباط قوی با طبیعت ایجاد می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.
معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما معماری آپارتمان مسکونی، ایجاد تراس برجسته در نما

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,647

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *