معرفی ۴۲ نمونه ی مدرن از نمای بیرونی ویلا

نمای بیرونی ویلا

نمونه نمای مدرن ویلا

طراحی نمای ویلا به همان اندازه طراحی و دکوراسیون داخلی اهمیت دارد. نمای بیرونی ویلا علاوه بر این که به عنوان پوسته ی خارجی بنا، آن از عوامل خارجی محفوظ می دارد، نمایانگر سلیقه ی کارفرما و همچنین استعداد و خلاقیت معمار آن می باشد. از طرفی دیگر، همانطور که در مطالب پیشین به آن اشاره کردیم نمای ویلا اولین بخشی از بنا می باشد که مخاطبین با آن روبرو می شوند و هنچنین در سیمای بصری منطقه نیز تأثیر بسزایی دارد. از این رو باید بگوییم که شما باید از همان ابتدا نسبت به طراحی نمای ویلای خود اقدام کرده و سبک طراحی ویلا را انتخاب نمایید. نکته جالب این است که شما در طراحی ویلا (طراحی نما) نسبت به ساختمان های درون شهری می توانید آزادانه تر برخورد کنید، زیرا همانند ساختمان های شهری با محدودیت های شهرداری روبرو نیستید. خط معمار در ادامه این مطلب یک مجموعه ای با ۴۲ نمونه نمای بیرونی ویلای مدرن (یک طبقه و دو طبقه) را برای شما کاربران گرامی جمع آوری ساخته و ارائه خواهد داد. این مجموعه نمونه ای از ویلاهای ساخته شده توسط معماران برتر جهان می باشند. اگر شما قصد ساختن ویلا دارید، می توانید از این نمونه ها ایده بگیرید و یلای رویایی خود را طراحی کنید.

ویلای یک طبقه یا دو طبقه (دوبلکس) یا تریبلکس

ویلا ها معمولا به صورت یک طبقه (فلت) یا دوطبقه (دوبلکس) و به ندرت تریبلکس ساخته می شوند. این به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. برخی از شما ممکن است که بخواهید فضاهای عومی و خصوصی را از هم جدا سازید. از این رو بهترین گزینه برای شما ویلای دوبلکس می باشد. بدین صورت که شما می تواند بخش های عمومی چون سالن پذیرایی، آشپزخانه در طبقه ی همکف قرار داده و بقیه بخش های خصوصی چون اتاق خواب ها و سرویس بهداشتی را در طبقه ی بالا قرار دهید. در برخی مواقع شما می خواهید تمامی بخش ها در یک سطح قرار گیرند. برخی دیگر از افراد نیز با توجه به نیازها و سلیقه ی شخصی خود ویلاهای تریبلکس را ترجیح می دهند. بنابراین شما در انتخاب انواع ویلاها محدودیتی ندارید. افزودن این نکته ضروری است که طراحی ویلاهای یک طبقه به لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه تر می باشند و در مقابل آن هزینه شما در هنگام طراحی ویلای دوبلکس و تریبلکس دوبرابر می شود. علاوه براین، پس از طراحی و ساخت، هزینه های نگهداری و سیستم گرمایشی و سرمایشی آن نیز به دنبال آن دو برابر می شود. به هر حال شما با توجه به سلیقه و بودجه می توانید ویلای خود را به صورت یک طبقه و یا طبقه و یا سه طبقه بسازید.

ویلای مدرن یا نمای کلاسیک

همانطور که بارها بدان اشاره نمودیم در طراحی ویلا شما آزادید و می توانید ویلای رویاهای خود را طراحی کرده و بسازید. طراحی نما نیز به همین صورت است. اگر شما قصد دارید تا ویلایی کلاسیک و لوکس داشته باشید، باید سراغ ویلاهای کلاسیک بروید. این سبک، به نوعی سبکی تجملاتی است و زرق و برق خاصی با خود به همراه دارد. ولی اگر طرفدار ویلایی ساده هستید، نمای مدرن بهترین گزینه برای شما می باشد. ویلاهای مدرن نیز به لحاظ هزینه ای به صرفه تر می باشند چه در طراحی داخلی و چه در طراحی نمای بیرونی. از مهمترین ویژگی های سبک مدرن، سادگی در طراحی و استفاده از خطوط صاف است. همانطور که می دانید برای نماهای کلاسیک عمدتا از سنگ های تراورتن و مرمر استفاده می کنند که به لحاظ هزینه ای گران قیمت هستند. از این رو در سال های اخیر ویلاهای مدرن بیش تر از ویلاهای کلاسیک طرفدار پیدا کرده است.

طراحی نمای بیرونی ویلا توسط گروه معماری آوگون

گروه معماری آوگون آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی نمای بیرونی و هم چنین دکوراسیون داخلی می باشد. شرکت معماری آوگون با سالها تجربه در زمینه ی طراحی ویلا ، ساخت ویلا و همچنین نظارت بر اجرای ساخت ویلا، فعالیت می کند و شما می توانید برای بررسی موضوع طراحی ویلا، از مشاوره گروه معماری آوگون بهره مند شوید و سپس نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

اگر شما نیز قصد دارید ویلایی با نمای مدرن داشته باشید، می توانید جهت مشاوره و طراحی با کارشناسان و طراحان ما در مجموعه آوگون تماس بگیرید.

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

در ادامه تصاویر نمونه های مختلف نمای بیرونی مدرن را برای شما آماده ساخته ایم. این نمونه ها صرفا جهت آشنایی شما با نمونه نمای های مدرن ویلا می باشند. اکنون خط معمار در ادامه به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 739

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *