ساختاری ترکیبی از بتن و فولاد در معماری ویلایی

ساختاری ترکیبی از بتن و فولاد در معماری ویلایی

ساختاری ترکیبی از بتن و فولاد در معماری ویلایی

طراحی خانه برای یک خانواده جوان نکته اصلی این پروژه بوده است. این سایت با شیب تند منظره بی نظیری به یکی از جاده های شریانی اصلی سائوپائولو داشته است. برای استفاده از سایت مذکور به نفع خود در ایجاد فضاهای خانه، توجه به جریان های گردشی و فضای تفریحی به نظر ما برخی از مهم ترین سوالاتی بود که از همان ابتدا باید به آن پرداخته شود. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های معماری این خانه ویلایی می پردازید.

پلان پروژه

در این پروژه پس از تجزیه و تحلیل بیشتر سایت توسط تیم طراحی و سازمان فضایی خانه، تصمیم گرفته شد، یک شغل سطح گرا را پیشنهاد کنیم. طبقه اول شامل گاراژ، دسترسی اصلی و باغ می باشد. فضاهای خصوصی در این سطح قرار دارند، اما بازدیدکننده می تواند برای دسترسی به طبقه دوم، مجموعه ای از پله ها را که سالن اصلی را دنبال می کند، پایین بیاید. این طبقه دوم شامل مناطق خدماتی، آشپزخانه لذیذ و اتاق غذاخوری است، به سطح باغ دیگری دسترسی دارد و دارای سقفی دوبل است که آن را به سینمای خانگی و راهروهای فوق متصل می کند. آخرین سطح نیز دارای سقف‌ های بلندتری است و شامل اتاق نشیمن، کاملاً باز به منظره و یک فلات خارجی حاوی یک سولاریوم و استخر است.

رویکرد اصلی پروژه

این خانه توسط یک طراحی ساختاری با منطق ترکیبی پشتیبانی شده است که در آن یک دیوار بتنی بدون پوشش، در سمت چپ خانه، بسیاری از سطوح را به هم متصل می‌ کند و راه پله اصلی را که همه آنها را به هم متصل می‌ کند، سازماندهی می‌ کند. بقیه ساختار خانه از یک قاب فولادی سبک تشکیل شده است که امکان ایجاد مناطق لعابدار بزرگتر از حد متوسط را فراهم می کند.

یکی از رویکردهای اصلی، طرح‌ های ساختاری و محوطه می باشد: تضاد بین حجم سنگین یکپارچه منطقه صمیمی در بالا و حجم سبک و لعاب منطقه اجتماعی که توسط فلات‌ ها برش داده شده است، همیشه برای ما مانند یک راه حل معمولی معماری مدرسه پائولیستا به نظر می‌ رسد که برای مکان مناسب است. و ملزومات پروژه همتای این راه حل، دیوار بتنی ذکر شده است که بسته به دیدگاه بازدیدکننده، سطوح مختلف و همچنین نما، دیوارها، سازه و کف را با هم متحد می کند.

استفاده از زیبایی شناسی تضاد در طراحی داخلی

تیم طراحی با دقت استثنایی به رابطه بین فضای داخلی و خارجی نزدیک شدیم و با تفاوت در ارتفاع سقف کار کرده اند تا تفاوت آنها را بیشتر نشان دهند و به طراحی معماری احترام بگذارند. زیبایی شناسی به کار گرفته شده در هنگام کار با فضای داخلی نیز برای آن ها بسیار مهم بوده است – خانه با طراحی اساساً مدرن برزیلی تأکید زیادی بر تضاد بین جامدات و فضاهای خالی و وزن و بی وزنی دارد، اما برای تیم طراحی که به دنبال آن هستند نیز بسیار مهم به نظر می رسد. از یک فضای مبلمان که به گذشته مدرنیسم پولیستایی احترام می گذاشت و در عین حال رویکردی مدرن تر به منطق طراحی را حفظ می کرد. برای چنین مواردی، ما همچنین از قطعات مدرن و کلاسیک، مانند صندلی تخته سه لا Earnes و نیمکت Saarinen’s Womb، و همچنین از طرح های برزیلی معاصر مانند Jader Almeida، Marcus Silveira، Felipe Protti، Natasha Shlobach و Estúdio Bola استفاده کردیم.

ماهیتی مینیمال

فضایی که ماهیت تقریباً مینیمالیستی دارد، با شیشه‌ های شیشه‌ ای، پوشش تیره بلوک بالایی و بتن روی دیوارها و کف‌ ها تعریف می‌ شود. که همگی با انتخاب مبلمان به آن اشاره می‌ کنند. نکته نهایی شاید وسیله روشنایی بزرگی است که در بالای سقف های دوبل اتاق غذاخوری آویزان است. ساخته شده توسط ۳۶ قطعه مجزا و با تلاش مشترک دفتر ما و استودیو Prole طراحی شده است. می توان آن را از زوایای مختلف مشاهده کرد، از جمله اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، راهرویی که به اتاق خواب ها و سینمای خانگی دسترسی دارد و به عنوان عنصر دیگری کار می کند که این سطوح مختلف را بیشتر ادغام و پیوند می دهد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه ساختاری ترکیبی از بتن و فولاد در معماری ویلایی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 380

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *