معرفی سنگ های لایم استون و ترامیت در کالاساخت

معرفی سنگ های لایم استون و ترامیت

معرفی سنگ های لایم استون و ترامیت

لایمستون ها یا ترامیت ها کدوم دسته از سنگ ها میشن ؟ جنسشون چیه؟  اگر به این سفیدی و یکدستی هستند چرا ازشون زیاد استفاده نمیشه؟  قابل برشکاری هستند؟

اگر نمای رومی داشته باشم مشابه و از این سنگ نرده و ستون موجود هست؟

در این مطلب ترجیح دادیم سوال های اساسی شما رو در مورد لایمستون ها جواب بدیم. پیشنهاد میکنیم اگر به اطلاعات جزئی تری نیاز دارید به سایت کالاساخت مرجع معرفی و فروش انواع سنگ های ساختمانی هست، یه سری بزنید.

سنگ ترامیت چیست؟

در مورد لایمستون ها یا اسم دیگرشون ترامیت ها باید بگم هنوز هم بین سنگبر ها و زمین شناس ها  اختلاف هست که ترامیت و لایمستون آیا باهم فرق دارند یا خیر که خب در اصل فرق دارند و این فرق خیلی جزئی هستش و اونم میزان درصد یکی از مواد تشکیل دهنده این نوع سنگ یعنی آهک میشه، لایم در انگلیسی یعنی آهک استون هم که مشخصه یعنی سنگ پس میشه گفت یه جورایی لایم استون یعنی همون سنگ آهکی یا سنگ ترامیت، این سنگ ها جنسشون رسوبی آهکی هست و جز سنگ های جوان پوسته زمین محصوب میشن . به همین دلیل فشار و تراکم بالایی ندیدند و میشه گفت برای همین هست که مقاومت خوبی ندارند.

اینکه چرا زیاد از این سنگ ها استفاده نمیشه را باید همین جنس رو دلیلش دونست، این سنگ ها مقاومت خوبی در برابر انواع شرایط جوی ندارند، چون جذب آبشون بالاست لک میگیرند.

مثل لباسی که توی آب شور کرده باشد و بعد رد اب مونده باشه، برای این سنگ ها هم همین اتفاق میفته، که خب راه حل داره و در ادامه براتون میگم.

قابلیت برشکاری دارند اما واقعا گرد وخاک زیادی به پا میکنن ،از این نوع سنگ ما هم نرده صوراحی پله داریم، هم ستون داریم و براکت و خلاصه همه مصنوعات سنگی ازشون ساخته و تولید میشه، جای نگرانی نیست.

حالا اینکه دقیقا چیکار کنیم که بشه از این سنگ های یک دست استفاده کرد رو براتون توضیح میدم.

همه این اتفاق ها زمانی میفته که جذب آب سنگ بالاست اگر بتونیم جذب آب سنگ رو کاهش بدیم. و ضد آبش کنیم میتونیم از این سنگ در نماهای خارجی هم به زیبایی استفاده کنیم. یکدست بودن این سنگ یکی از گزینه های عالی برای طراحان و معمارنی است که بازی رنگ طبیعی تراورتن ها رو نمیپسندند.

این ضد آب کردن میتونه به دو روش اتفاق بیفته:

روش اول

یو وی، استفاده از ماده ای رزین مانند که در حین تولید و فرآوری سنگ به صورت پوششی یکدست سطح سنگ رو در برمیگیره و بعد از دیدن حرارت و کوره های مختلف مقاومت سنگ را به میزان زیادی افزایش میده، که خب این گزینه شامل هزینه حداقل دو برابری برای تولید کننده و در نهایت مصرف کننده هست.

 

معرفی سنگ های لایم استون و ترامیت

معرفی سنگ های لایم استون و ترامیت

روش دوم:

گزینه بعدی نانو کردن بعد از اجرا هستش که هزینه به مراتب معقول تری داره . صد درصد سنگ رو ضد آب میکنه، تغییر رنگی در سطح سنگ ایجاد نمیکنه و اجرای بسیار راحت تری داره. اما عمر نانو ها ۱۰ سال ماکسیمم هستش و نسبت به صحیح بودن نحوه اجرا و آب و هوای شهر مد نظرتون، که خب یو وی ها کارهای عمری و مقاوم تری محسوب میشن.

لایمستون ها اکثرا سنگ هایی با رنگ های روشن هستند. البته ما در ایران از نوع تیره این جنس هم موجود داریم که بیشتر برای فضاهای داخلی و دکوراسیون های خاص استفاده می شود. ترامیت ها یا لایمستون ها سفید و کرم روشن هستند یکدست و یکنواخت با سطحی تقریبا مات، چون ساب پذیری بالایی ندارند برای همین مات هستند.

نکته مهم : نانو قرار نیست سنگ رو براق کنه، قراره فقط صد در صد ضد آبش کنه.

با تشکر که تا اینجا همراه ما بودین این مطلب توسط سایت کالاساخت در مورد سنگ های ترامیت تهیه شده بود و امیدواریم توانسته باشیم معرفی خوبی از این نوع سنگ را برای شما عزیزان داشته باشیم. برای مشاهده آخرین قیمت سنگ ها و …میتوانید به سایت مراجعه کنید. در این دوران کرونا این سایت به شما این امکان را میدهد که بدون اینکه بخواهید به استان اصفهان سفر کنید بتوانید سنگ و مصالح خود را به طور مستقیم از اصفهان خریداری کنید.

معرفی سنگ های لایم استون و ترامیت

معرفی سنگ های لایم استون و ترامیت

تعداد بازدید: 925

۱ دیدگاه

  1. مرتضی مغزی گفت:

    سلام وقت بخیر
    قیمت به روز سنگ لایم استون رو کجا میتونم ببینم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *