طراحی و معماری دانشگاه پلی تکنیک،سانتیاگو کالاتراوا

طراحی و معماری دانشگاه پلی تکنیک،سانتیاگو کالاتراوا

دانشگاه پلی تکنیک جدید فلوریدا با ۱۷۰ هکتار مساحت و ساختمان مرکزی به یادماندنی آن که بوسیله سانتیاگو کالاتراوا طراحی شد،در ۱۶ آگوست و طی مراسمی در سایت اصلی آن در Lake land فلوریدا ،به طور رسمی افتتاح  می شود. این پلی تکنیک ۱۲ امین دانشگاه فلوریدا و عضو جدید گروه دانشگاهها است که اولین گروه دانشجویانش را به زودی در این ماه خواهد پذیرفت. ساختمان اصلی، بخش های نوآوری، علوم پایه، تکنولوژی، طبق برنامه زمان بندی و با هزینه ای نزدیک به ۶۰ میلیون دلار، به اتمام رسیده است. با خط معمار همراه باشید.

به جهت قرارگیری در بخش شمالی دریاچه مرکزی سایت، ساختمان به شکل دایره ای  و با مساحت حدود ۲۰۰۰۰۰ فوت مربع ،طراحی شده است. بخش بیرونی ساختمان از آلومینیوم و صفحات آلومینیومی، بتن و شیشه  و بخش داخلی از ستون ها و طبقات بتنی و صفحات پوشاننده استیل و شیشه ساخته شده است. بخش اصلی شامل کلاسها، آزمایشگاهها، دفاتر اداری، اتاق جلسات و یک آمفی تئاتر برای مراسم و اجتماعات بزرگ خواهد بود. در طبقه دوم دفاتر و سالن های جلسات در اطراف فضای مشترک قرار می گیرند. فضایی بزرگ برای اجتماعات که در زیر گنبدی با پنجره های سقفی قراردارد. بخش خارجی ساختمان دارای سایبانهایی از آلومینیوم سبک شبکه ای که با سطوح پارچه ای پوشیده شده اند می باشد. این سایبانها نه تنها  به شکل گیری شخصیتی ساختمان  می افزاید، بلکه دریافت انرژی خورشیدی را تا ۳۰ % کاهش می دهد. همچنین ساختمان دارای سقفی عملکردی می باشد، متشکل که از دو صفحه شامل ۴۶ لوور آلومینیومی که بوسیله موتور هیدرولیکی به سمت نور خورشید می چرخد و از صفحات خورشیدی پوشیده  شده است. این سقف متحرک بر روی گنبد سقفی بالای فضای مشترک سایه ایجاد می کند و فضای داخلی را از نور مستقیم خورشید محافظت کرده و میزان نور طبیعی را در فضا به حداکثر می رساند. با چشم اندازی از منطقه مجاور،این ساختمان آوانگارد به نقطه عطف و نشان بارزی در محدوده محلی تبدیل شده است و در حال حاضراز آن به عنوان مرکزی برای تبلیغات تجاری سازندگان عمده اتومبیل استفاده می شود وبه پس زمینه ای برای آگهی های آنها بدل گشته است.

ر

کالاتراوا هنگام طراحی پلان اصلی در سایت، یکی از منحصر بفردترین توپوگرافی ها را در مرکز فلوریدا ایجاد کرده است.سایت دریاچه منظر دراماتیکی بدست می دهد جایی که رطوبت اولیه در آن نگهداری می شود واز آن به عنوان ذخیره ای سهل الوصول جهت آبیاری سایت  استفاده می گردد.تمامی نقاط سایت به وسیله سری از پیاده روها و گذرگاهها به یکدیگر متصل است ، همانند راههای دسترسی سواره اطراف دریاچه  و درختان و فضای سبز مابین آنها.
سانتیاگو کالاتراوا گفت:"من مفتخرم که در این پروژه که به تحصیل عمومی اختصاص داده شده دستی داشتم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی گروهی از دروس با ارزش  و با اهمیت برای جامعه و اقتصاد هستند .من از آنچه همگان به آن دست یافتیم سرافرازم و امید وارم جوانانی که در این محل تحصیل می کنند از خلاقیت فضا الهام گرفته و به پتانسیل های وجودی خود  دست یابند."
کالاتراوا اضافه کرد:"کار کردن به عنوان راهبر جهت ایجاد فضای دانشگاهی رویایی  و قرارگیری در میان علاقمندان جامعه  Lakeland  افتخاری بوده است و برای همه دست اندرکاران این پروژه، در آینده آرزوی موفقیت دارم."
 Randy K. Avent  ریاست دانشگاه پلی تکنیک فلوریدا گفت: "بسیار خوشنودیم که دانشگاه جدیدمان را در این ماه افتتاح می کنیم . سانتیاگو کالاتراوا فضای آموزشی الهام بخشی خلق کرده است و ما بی صبرانه در انتظار افتتاح کلاسها در اولین دوره سال آموزشی جدید هستیم .این آموزشگاه و فضای اطراف آن، جایی است که همه ما در Lakeland   و اطراف آن در ایالت فلوریدا می توانیم به آن ببالیم.

طراحی و معماری دانشگاه پلی تکنیک،سانتیاگو کالاتراوا

استودیو طراحی سفید

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 2,091

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *