طراحی و ساخت ویلای مدرن فشند، گروه طراحی سبک

ساخت ویلای ساده و مدرن

معماری: گروه طراحی سبک

معماران مسئول: هدی شریفیان، محمد هژبری

تیم طراحی: هدی شریفیان، محمد هژبری،علی آشتیانی

موقعیت: ایران، فشند

مساحت: ۹۵ مترمربع

همکاران: نیما گوران، علی آشتیانی، اتابک قجری، نسترن علیشاهی

طراحی سازه: محسن نجیمی

عکاس: محمد هژبری

سال: ۱۳۹۵

شرح پروژه

ساختمان ویلای فشند با زیربنایی به مساحت ۹۵ متر مربع در باغی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع طراحی و اجرا شده است. زمین پروژه باغی با تناسبات کشیده است و قسمت شمالی برای احداث ساختمان درنظر گرفته شده بود. به دلیل قرار داشتن دو درخت قدیمی در محدوده شمالی باغ، مستطیلی به ابعاد ۵ در ۱۱ متر برای ساختمان درنظر گرفته شد که از دو مدول سه متری در دو طرف و یک مدول پنج متری در وسط با ارتفاع دوبرابر (شامل دو مدول یک متری و یک مدول سه متری) تشکیل شده است.

برای برقراری حداکثر ارتباط با باغ، کل ضلع یازده متری رو به باغ در طبقه همکف، کاملا شیشه ‏ای و شفاف درنظر گرفته شد.

از آن‏جایی که موضوع امنیت برای ساختمان‏ هایی که در مکان‏ های دورافتاده قرار دارند و مواقع کمی مانند آخر هفته ‏ها و تعطیلات مورد استفاده قرار می‏ گیرند، بسیار مهم است و تقریبا استفاده از حفاظ برای این قبیل پروژه ‏ها اجتناب‏ ناپذیر است؛ از همان ابتدای پروژه موضوع حفاظ به مساله مهمی در طراحی تبدیل شد و حفاظ‏ها به گونه ‏ای طراحی شدند که در حالت باز به سایه‏ بان تبدیل می ‏شوند. بدین ترتیب جعبه ساده ۵ در ۱۱ ما متنوع و منعطف شد؛ به گونه‏ ای که هم می‏ تواند بدون روزنه و غیر قابل نفوذ باشد و هم گشوده به سمت باغ.

به دلیل مساحت کم – که خواسته کارفرما بود – تصمیم گرفتیم فضاهای پروژه منعطف باشند. طبقه همکف یک فضای باز یکپارچه دارد و تمامی فضاهای خدماتی به‏ صورت خطی در کنار این فضا قرار دارند. فضای یکپارچه طبقه همکف شامل آشپزخانه و نشیمن است که بخشی از نشیمن می‏تواند به وسیله پارتیشن به یک اتاق تبدیل شود. فضاهای خدماتی این طبقه نیز شامل یک سرویس با دسترسی از بیرون، یک سرویس و حمام در داخل، انباری و اتاق تاسیسات با دسترسی از بیرون و پله دسترسی به طبقه اول است. طبقه اول نیز شامل دو اتاق، یک سرویس و حمام مشترک و یک بالکن است.

این ساختمان از بیرون با جداره ‏هایی که خلاف جاذبه زمین باز و تا می‏شوند، حس سبکی را القا می‏کند، از داخل نیز سعی کردیم با عریان نگه داشتن سازه ظریف فلزی و اجرای خشک بر سبک بودن ساختمان تاکید کنیم. جداره‏های خارجی و سقف نهایی شیب‏دار ساختمان آکواپنل کناف و جداره ‏های داخلی گچ‏برگ کناف هستند. کف طبقه اول چوبی به ضخامت ۴۲ میلی‏متر است که همان سقف طبقه همکف نیز هست.

سازه ساختمان فلزی و با اتصالات پیچ و مهره است. سیستم گرمایش طبقه همکف، گرمایش از کف و طبقه اول رادیاتور است که هر دو به یک پکیج متصل هستند. سیستم سرمایش پروژه هم کولر گازی است.

در ادامه با دیدن تصاویر طراحی و ساخت ویلای ساده و مدرن خط معمار را همراهی کنید.

ساخت ویلای ساده و مدرنساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن ساخت ویلای ساده و مدرن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به طراحی و ساخت ویلای ساده و مدرن پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

 

تعداد بازدید: 1,438

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *