طراحی ویلا : نمای بتنی، حجم معماری ترکیبی

معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا

طراحی ویلا : نمای بتنی، حجم معماری ترکیبی

معماری : IDIN Architects

موقعیت: تایلند

سال: ۲۰۱۱

آنچه در این بخش قصد بررسی آن را داریم، بررسی حجم معماری ، طراحی نما و طراحی داخلی یک ویلای مسکونی با نام W House است. ویلایی مدرن با حجم معماری ای که از ترکیب زیبای باکس ها تشکیل شده است.

بیش از هر چیز باید این ویلا را ویلا بتن و شیشه دانست. چرا که نمای ویلا با بتن اکسپوز کار شده است و علاوه بر آن، در فضاهای داخلی متریال بتن حرف اول و آخر را می زند. حجم معماری این ساختمان متشکل از سه باکس است. باکس پایین که طبقه پایین ویلا را تشکیل می دهد و دو باکس بصورت کراس روی باکس پایینی قرار گرفته اند که طبقات بالایی ویلا و در واقع فضاهای خصوصی را تشکیل می دهند. این دو باکس بطور کامل با بتن اکسپوز کار شده اند. نمای هر دو طبقه شیشه است تا هم از طبقه پایین و هم بالا، حداکثر زاویه دید به محوطه ویلا فراهم گردد.

مطابق آنچه در دیگر ویلاها مشاهده می کنیم، پلان این ویلا نیز به دو بخش خصوصی و عمومی تقسیم می شود. طبقه پایین فضاهای عمومی نظیر نشیمن، آشپزخانه و … را در بر می گیرد و طبقه بالا فضاهای خصوصی یعنی اتاق خواب ها را شامل می شود.

در ادامه دعوت می کنیم نگاهی به تصاویر فضاهای داخلی طراحی شده ی این ویلا و همچنین حجم معماری بیاندازید. اگر قصد طراحی ویلایی این چنین را دارید، ایده های ارائه شده در این ویلا را از دست ندهید.

معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا معماری ویلا،طراحی نمای ویلا،طراحی ویلا

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Architizer

تعداد بازدید: 2,595

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *