طراحی ویترین بوتیک زنانه ی Vakko در ترکیه

طراحی ویترین بوتیک زنانه

دیزاین داخلی بوتیک زنانه

اگر شما قصد دارید تا یک فروشگاهی اعم از فروشگاه لباس، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم صنعتی و یا هرچیز دیگری را راه اندازی کنید، مهم ترین و اولین چیزی که باید بدان توجه داشته باشید، دکوراسیون آن می باشد. این امر به خصوص در زمینه دیزاین داخلی و طراحی ویترین بوتیک زنانه به دلیل حساسیت بالای و روحیه ی لطیف بانوان مهم تر می شود.

میزان فروش محصولات شما با نحوه ی طراحی ویترین، طراحی داخلی و نوع چیدمان محصولات، ارتباط مستقیمی خواهند داشت. این سوال بسیاری از افراد است که نوع چیدمان ودکوراسیون داخلی یک فروشگاه چگونه می تواند بر میزان فروش تأثیر داشته باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در ابتدا افراد جذب فروشگاه هایی می شوند که از نظر بصری برایشان جذاب و زیبا باشد. بنابراین شما باید جهت جذب مخاطب سیمای بیرونی فروشگاه خود را زیبا و جذاب طراحی کنید. دومین این که شما بعد از جذب عابرین به فروشگاه باید بتوانید آن ها در مدت زمان طولانی تری در آن جا نگه دارید. تحقیقات نشان داده است که هرچه افراد مدت زمان بیش تری را در فضای داخلی فروشگاه بمانند امکان خرید آن ها افزایش می یابد. ماندن افراد در فضای داخلی فروشگاه اتفاقی نیست. عواملی چون رنگ، نور، نحوه دکوراسیون داخلی، قفسه بندی و نحوه چیدمان و ارائه محصولات باعث می شوند تا فضا و محصولات برای افراد جذاب به نظر برسند و مدت زمان بیش تری را در فضا بمانند.

شما باید با توجه به نوع محصولی که قرار است ارائه دهید، باید فضای داخلی و  ویترین فروشگاه را طراحی کنید. در ادامه به طور خلاصه شرح می دهیم که عوامل فوق چگونه می توانند در دکوراسیون داخلی فروشگاه داشته باشند.

ویترین: در دنیای امروزی با توجه به رقابت فشرده ای که میان واحدهای تجاری در یک مجتمع یا راستای تجاری وجود دارد، ویترین و سیمای خارجی فروشگاه باید به اندازه کافی از نظر بصری زیبا و جذاب باشد تا توجه عابرین را به خود جلب کند. انواع ویترین های فروشگاه ها در سه دسته ی ویترین باز، ویترین بسته و ویترین دیجیتالی و متحرک طبقه بندی می شوند.

رنگ: رنگ همواره در شکل گیری تصویر ذهنی مخاطب از یک فضا تأثیر عمیقی داشته و در اولین ادراک از فضا به خوبی در ذهن مخاطب ثبت می شود. از این رو شما به عنوان طراح باید شناخت و درک صحیحی از ویژگی های رنگ و اثرات روانشناختی آن ها داشته باشید.

نور: نور یکی از مهم ترین عوامل در یک فروشگاه می باشد. طراحان همواره سعی می کنند هر دو دسته نور طبیعی و مصنوعی را در دکوراسیون فروشگاه ها به کار ببرند. نحوه ی صحیح نورپردازی مصنوعی به خصوص بر روی محصولات می تواند زیبایی بصری آن را تقویت کرده و آن محصول را برجسته نشان دهد و یا برعکس از کیفیت بصری آن بکاهد. طراحان در برخی از موارد معرفی محصولات جدید را به واسطه ی نورپردازی ویژه انجام می دهند و سعی می کنند تا محصول جدید همانند یک ستاره در میان سایر محصولات بدرخشد.

سبک دکوراسیون: همانطور در مطالب مختلف بیان کردیم، سبک های دکوراسیون متفاوتی وجود دارد. شما باید با در نظر گرفتن روحیه فضا و نوع محصولی که ارائه خواهید داد انتخاب کنید. امروزه سبک هایی مانند مدرن، مینیمال و صنعتی طرفداران زیادی دارد.

چیدمان و نحوه ی ارائه ی محصولات: شما باید محصولات را به گونه ای در قفسه ها قرار دهید که در معرض دید مشتریان باشد. بتوانند در میان قفسه ها حرکت کنند و با محصولات ارتباط برقرار کنند.

اکنون که با اصول اولیه طراحی داخلی فروشگاه ها آشنا شدید، در ادامه شما را دیدن پروژه ی حاضر که شامل دکوراسیون داخلی و طراحی ویترین بوتیک زنانه​ است را شرح خواهیم داد.

در این فروشگاه محصولاتی چون لباس، کیف و کفش، روسری و سایر اکسسوری های زنانه ارائه می شود. طراح برای این که مشتریان به سادگی بتوانند به محصول مورد نظر دسترسی یابند، آن ها تفکیک کرده اند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاوبر دعوت می نماید.

طراحی ویترین بوتیک زنانه

دیزاین داخلی بوتیک زنانه

طراحی ویترین بوتیک زنانه

دیزاین داخلی بوتیک زنانه

طراحی ویترین بوتیک زنانه

دیزاین داخلی بوتیک زنانه

طراحی ویترین بوتیک زنانه

دیزاین داخلی بوتیک زنانه

طراحی ویترین بوتیک زنانه

دیزاین داخلی بوتیک زنانه

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

 

در این بخش به شرح طراحی ویترین بوتیک زنانه پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: behance.net

تعداد بازدید: 871

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *