طراحی نما و معماری ساختمان اداری نینا

طراحی نمای ساختمان اداری،معماری ساختمان اداری

طراحی نما و معماری ساختمان اداری نینا

معماری : گروه معماری نروژی pir2

موقعیت: نروژ، تروندهایم

مساحت: ۸۷۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۰۸ – ۲۰۱۳

ساختمان اداری نینا (NINA) متعلق به انستیتو تحقیقات محیطی نروژ می باشد. این ساختمان در ۵ طبقه طراجی و اجرا شده است و به دو بخش اداری و آزمایشگاهی تقسیم می شود. یعنی هم بخش اداری و امور اداری این انستیتو در این ساختان انجام می گیرد و هم بخش تحقیقات و آزمایشگاه های این انستیتو در آن قرار دارند.

نمای ساختمان با دو متریال بطور غالب کار شده است: ترموود و شیشه. کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی از بزرگترین تولیدکننده های ترموود در دنیا هستند و استفاده از این متریال روی نما در این کشورها بسیار مرسوم است. از طرف دیگر با توجه به شرایط کشور نروژ و نزدیکی به قطب، برای استفاده از نور طبیعی که در برخی از ماه های سال بطور چشم گیری کاهش می یابد، روی نما از شیشه استفاده شده است تا هم از نور طبیعی بخوبی بهره برداری گردد و هم زاویه دید مناسب در طبقات در اختیار کاربران فضا قرار گیرد.

علاوه بر این، سعی شده است تا ساختمان از حالت مکعب مانند خارج گردد و بر همین اساس شکل طبقات با یکدیگر متقاوت است و مانند صفحاتی هستند که بطور نامنظم بر روی یکدیگر قرار گرفته اند.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این ساختمان، فضاهای داخلی و … را مشاهده نمایید.

طراحی نمای ساختمان اداری،معماری ساختمان اداری

طراحی نمای ساختمان اداری،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،معماری ساختمان اداری طراحی نمای ساختمان اداری،معماری ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 981

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *