طراحی نمای ساختمان آقای دکتر مترجمی زاده

طراحی نمای ساختمان آقای دکتر مترجمی زاده

طراحی نمای ساختمان مسکونی

معمار طراح و مدل سازی سه بعدی: روح اله عبداللهی

پیمانکار: افشین عباس نژاد

موقعیت: ایران، ارومیه

نمای ساختمان اطلاعات کلی در مورد نوع کاربری ساختمان سبک طراحی و زیبایی شناسی و جذب این مقاله به معرفی و شرح چکونگی طراحی نمای ساختمان مسکونی می پردازد.

طرح نما

 ایده اولیه طرح یک نمای متقارن و کلاسیک بوده است. طراح یک طرح نما کار کرده است. وجود ستون ها طراح را به سمت یک ایده کلاسیک برده است. اما کارفرما یک طرح نمای مدرن می خواسته. به خاطر همین سعی شده است تقارن را از بین ببرد. شکل کادربندی در سمت راست و چپ ساختمان را تغییر داده و با روی هم قرار دادن قاب در سمت راست ساختمان به آن سمت عمق داده شده است. در سمت چپ ایده یک سری عناصر جعبه ای می باشد که توسط یک قاب بزرگ کادربندی شده و داخل آن معلق مانده اند. در ضلع چپ نما یک خط یا صفحه قرار داده شده که به ساختمان ارتفاع بیشتری می دهد و عمق آن سمت را بیشتر می کند.

استفاده از متریال های متفاوت برای عدم یدستی در نما

در سمت راست با تغییر متریال کنسول ها و روی هم قرار دادن عناصر و تضاد تیرگی و روشنایی عمق آن سمت بیشتر نشان داده شده است. هدف نهایی ایجاد عمق در نما بوده است که با یک حجم مواجه باشیم. از یک سری خطوط نازک جهت ایجاد ظرافت در طرح استفاده شده است. ترکیب متریال های سنگ تراورتن و آجر قرمز مورد علاقه طراح است. در نهایت نمایی به دست آمده که در عین مدرن بودن رگه هایی از معماری کلاسیک را هم به همراه دارد. البته طرح اجرا شده تفاوت هایی با طرحی که کار شده دارد که خیلی چشم گیر نیستند. خط آسمان از نظر طراح نباید یک خط مستقیم باشد. به همین علت یک المان به قسمت بالا و میانی نما اضافه شده است که هم باعث مکث چشم در آن قسمت و صعود و فرود چشم می شود که طرح را چشم نواز می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی نمای ساختمان آقای دکتر مترجمی زاده دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: روح الله عبداللهی

تعداد بازدید: 213

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *