انعطاف پذیری در طراحی داخلی فروشگاه

انعطاف پذیری در طراحی داخلی فروشگاه

انعطاف پذیری در طراحی داخلی فروشگاه

انعطاف پذیری در طراحی داخلی فروشگاه و نداشتن برنامه تعریف شده چالش اصلی در طراحی فضایی بود که بتواند انواع مختلف برنامه ها را در خود جای دهد و به راحتی با هر یک از آنها سازگار شود. طراح به قیاس با یک گالری هنری علاقه مند بوده است که در آن نمایشگاه ها دائما در حال تغییر و دگرگونی هستند. این، موضوع راحی داخلی فروشگاهی است که در این مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت.

انعطاف پذیری

پروژه از ابتدا تنها با یک فرض اصلی فکر شده است: انعطاف پذیری. هر یک از عناصر آن (مبلمان، روشنایی و خدمات) باید به دنبال ارتقاء و بهره برداری از این کیفیت باشند. این پروژه در محله پالرمو هالیوود در بوئنوس آیرس واقع شده است. محله ای با مخاطبان جوان که در آن فروشگاه های خوراکی و خرده فروشی غالب است. به دلیل موقعیت استراتژیک خود در داخل شهر، اخیراً با فعالیت شدید در طول روز به یک جاذبه اصلی گردشگری تبدیل شده است. این مکانی است که طراحان مستقل در آن مستقر می شوند تا در بازار مرتبط شوند.

دفتر اداری اصلی

فضای اصلی دارای ارتفاع دو برابری است که به عنوان ظرفی برای فعالیت‌ ها و نمایشگاه‌ های مختلف عمل می‌ کند. وقتی این فضا خالی است عناصر زینتی آن برجسته می شوند، اما در حین استفاده، آنچه تمرکز اصلی را به خود جلب می کند، عناصر نمایش داده شده هستند. در طبقه فوقانی، یک فضای اداری تکمیلی وجود دارد که می تواند به طور مستقل از بقیه ساختمان کار کند. دفتر اصلی برای حفظ حریم خصوصی در تراس قرار داده شده است. همراه با یک فضای سبز در فضای باز آنها یک فضای ملاقات و اوقات فراغت ایجاد می کنند که در نهایت تکمیل کننده کل طرح ساختمان است.

طراحی نور و متریال مدرن

زیبایی شناسی مواد صنعتی و خام برای ادغام با همگنی و خلوص رنگ سفید انتخاب شد. آهن، آلومینیوم و الوار در معرض دید قرار دارند و با سفیدی کف و دیوارها تضاد ایجاد می کنند. از بیرون، نمای پوشیده از شیشه این ویژگی را دارد و هر کسی را که از آنجا می گذرد دعوت می کند تا بایستد و به آن فکر کند. طراحی نور به عنوان یک نکته مهم برای پروژه در نظر گرفته شد. نه تنها به دلیل جنبه کاربردی بلکه به عنوان یک عنصر تزئینی و برجسته. به این ترتیب، ما می توانیم بین عناصر دارای یک گراز دریایی صحنه نگاری مانند مکعب بزرگ که از ارتفاع دوبل آویزان شده است، تفاوت قائل شویم. آنهایی که عملکرد روشنایی عمومی دارند، مانند چراغهای خطی، و آنهایی که نقش برجسته دارند، مانند حلقه مرکزی و نور یکپارچه روی مبلمان.

 

به منظور دستیابی به فضایی منعطف و معاصر، طراحی مبلمان نیز حیاتی بود. تجهیزات باید به عنوان عناصر نمایشگاهی عمل کنند که با چراغ های یکپارچه و همچنین وسایل ذخیره سازی تقویت شده اند. در نتیجه، سازه‌ های داربست‌ مانندی مونتاژ شدند تا بسته به نیاز کاربر و برنامه‌ های مختلفی که فضا می‌ تواند در خود جای دهد، امکان اتخاذ پیکربندی‌ های مختلف (نمایشگاه، ذخیره‌ سازی، ایستگاه کاری) را فراهم کرد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه انعطاف پذیری در طراحی داخلی فروشگاه دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 168

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *