طراحی دکوراسیون کلاسیک و ویژگی های اصلی آن

طراحی دکوراسیون کلاسیک

سالن پذیرایی با سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون کلاسیک

انتخاب سبک دکوراسیون یکی از مهم ترین و چالش برانگیز ترین مسائلی است که در هنگام طراحی و دکوراسیون داخلی ذهن افراد به خصوص خانم های خانه را درگیر می کند. آن ها همواره می خواهند دکوراسیون منزلشان خاص و منحصر به فرد و در عین حال بروز باشد. اگر شما قصد دارید منزل خود را بازسازی و یا طراحی و دکوراسیون کنید، پیش از هر چیزی باید سبک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. از این رو توصیه می کنیم که انواع سبک ها و ویژگی ها ی آن ها را به خوبی بشناسید. در میان انواع سبک ها، طراحی دکوراسیون کلاسیک سبکی است که در گذشته های دور همواره مورد توجه خانواده های سلطنتی قرار می گرفت. با وجود گذشت زمان و رواج سبک های مدرن، مینیمال و صنعتی این سبک همچنان در میان خانواده ها محبوب بوده و طرفداران خاص خود را دارد. این سبک دارای ویژگی های خاص خود می باشد. اگر شما قصد دارید تا فضایی مجلل، لوکس و پر زرق و برقی را برای منزل خود طراحی کنید، می توانید با طراحان و مشاوران گروه طراحی داخلی آوگون تماس حاصل نمایید. طراحان و متخصصان این مجموعه آماده ارائه خدمات طراحی و دکوراسیون منزل شما با سبک کلاسیک از صفر تا صد می باشد.

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، پیش از انتخاب سبک دکوراسیون بهتر است که با ویژگی ها و عناصر و مبلمان مورد استفاده در آن را بشناسید از این رو در  ادامه خط معمار شما را با این سبک و مبلمان و عناصر مورد استفاده در آن بیش تر آشنا خواهد کرد.

دکوراسیون کلاسیک چیست

در ابتدا و پیش از هر چیزی بهتر است که سبک کلاسیک را برای کاربران گرامی معرفی کنیم. کلاسیک سبکی است که از سبک هفدهم تا نوزدهم میلادی در حوزه های مختلف ادبیات، نقاشی، موسیقی، معماری و دکوراسیون داخلی تجلی یافت. از ویژگی های اصلی این سبک تقارن، نظم، ظرافت و غنی بودن می باشد. این سبیک در خانه های خاندان های اشرافی اروپای قرن هفدهم به چشم می خورد. حتی امروزه نیز با گذشت زمان این سبک طرفداران خاص خود را دارد و اکثر افراد به خصوص ثروتمندان همچنان به سراغ سبک کلاسیک جهت معماری و طراحی داخلی منازل خود می روند. از این رو می توانیم بگوییم که عموم مردم، غنا و شکوه این سبک قدیمی و سنتی را به فضاهای مدرن و امروزی ترجیح می دهند.

_ در طراحی دکوراسیون کلاسیک اول از همه عناصری مانند مبلمان به صورت متقارن و هماهنگ چیدمان می شوند، این ها دو عامل اساسی در ایجاد تعادل و فضای استقبال کننده مطابق با قوانین کلاسیک می باشند.

_ استفاده از متریال اصیل و با کیفیت مانند چوب بلوط و راش، سرامیک، برنز و مرمر و همچنین پرده ها و  منسوجات با کیفیت.

_ کلاسیک گرایی در طراحی داخلی به معنای وجود طاق ها، گچ بری ها، نیم ستون ها و ستون ها است.

_ در کنار مبلمان مورد استفاده، در فضای داخلی به سبک کلاسیک می توان از ستون ها یا نیم ستون ها، قرنیزها، پنجره های طرح دار و حتی از مجسمه ها استفاده کرد. عناصری که بدان اشاره نمودیم یادآور سبک دوران باستان است.

_ رنگ های اصلی بر اساس نور و تنالیته های خنثی است. هدف آن برجسته سازی متریال طبیعی مانند سنگ مرمر یا چوب است. رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون کلاسیک عمدتا کرم و زرد، بژ، سبز یا قرمز هستند.

_ سایر لوازم و مبلمان دارای بافتی ظریف هستند، به طوری که چشم نواز به نظر آیند تقریباً به نظر می رسد که چشم را آزار نمی دهد و با عناصر هنری دیگر مانند تصاویر قاب شده یا مجسمه هایی که در بالا ذکر شد مخلوط می شود.
_ در نورپردازی فضاهای کلاسیک از نورپردازی در کف، لوسترهای کریستالی و همچنین نورپردازی غیر مستقیم برای ایجاد فضایی گرم، صمیمانه و استقبال کننده استفاده می کنند.

دلایل دوست داشتن و انتخاب سبک کلاسیک طراحی داخلی

_ ماهیت ارزشمند و پالاینده مواد

در طراحی دکوراسیون کلاسیک شما می توانید وقار و نجابت را از سنگ مرمر، گرمی و صمیمیت را از عناصر چوبی، لطافت و ظرافت و ملایمت را از گچ بری های دقیق و عناصر سیمین و برنجی به فضای داخلی انتقال دهید.

_ استفاده از عناصر و مبلمان قدیمی و آنتیک

تخت خواب، کمد، مبل، میز، لوستر، ساعت و … .یک طراحی داخلی کلاسیک به شما امکان استفاده از مبلمان و اشیایی را می دهد که می توانند در خانه در موزه نیز حضور داشته باشند.

_ غنای متریال فینیشیگ و عناصر دکوری

طراحی دکوراسیون کلاسیک متریال ارزان قیمت و معمولی را نمی پذیرد. متریال فینیشینگ مورد استفاده در این سبک یا طبیعی هستند یا آنتیک و منحصر به فرد و پر هزینه. از این رو باید گفت که داشتن دکوراسیونی با سبک کلاسیک از لحاظ اقتصادی برای عموم مقرون به صرفه نمی باشد. عناصر و دکوری های آنتیک در فضای های کلاسیک کاربرد فراوانی دارند. ستون ها معمولا از جنس سنگ مرمر بوده و گچ بری ها به کار رفته در دیوارها معمولا دست ساز می باشند. دیوارها معمولا با پارچه و یا روکش های چوب طبیعی پوشیده می شوند. به طور معمول برای کف سالن ها از پارکت چوبی استفاده می شود، اما در بخش هایی مانندسالن نشیمن، آشپزخانه، ورودی و سرویس بهداشتی از سنگ مرمر نیز استفاده می شود. همواره رویکردی غنی و متعادل در مبلمان، دیوارها، درها و پنجره ها بایستی وجود داشته باشد. سقف سالن ها در سبک کلاسیک معمولاً سفید است و در برخی موارد با گچ بری ها و نقاشی هایی مورد استفاده در این سبک تزئین شده است.

_ استفاده از تنالیته های ملایم و دلپذیر

حتی اگر به طور گسترده اثبات شده باشد که ویلاهای باستانی عصر روم و یونان کاملاً سفید نبوده اند، رنگهای روشن و روشن غالب بوده و همچنان باقی مانده است. برای افزایش احساس آرامش و بهبود عملکرد از تضاد جلوگیری می شود. به عبارتی می توان گفت تنالیته های مورد استفاده آرام، خنثی هستند. اغلب در متریال فینیشینگ، مبلمان و منسوجات از رنگ های زیتونی، بژ، کرم، سبز روشن و طلایی استفاده می شود. همچنین استفاده از تنالیته های مختلف قهوه ای (رنگ چوب طبیعی) مجاز است، اما باید دقت داشته باشید که در استفاده از آن افراط نکنید، زیرا سالن ها نباید تیره و تاریک به نظر برسد. لازم به ذکر است که در تودوزی ها و منسوجات اغلب از رنگ های آبی، آبی سبز و ماسه ای نیز استفاده می شود.

_ نورپردازی یکنواخت

برای نورپردازی فضاهای داخلی به سبک کلاسیک اغلب از لوسترهای کریستالی، لامپ های ساخته شده از سنگ های شفاف یا شیشه های گران قیمت استفاده می شود. به جرأت می توان گفت که لوسترهای به کار رفته در سبک کلاسیک یک اثر هنری فاخری هستند که در ساخت آن از متریال با کیفیت استفاده می نمایند. با توجه به وجود نظم و تقارن در سبک دکوراسیون کلاسیک لوسترها معمولا در وسط سالن ها قرار می گیرند. بدین ترتیب نور به طور مساوی به تمامی فضاها توزیع شده و فضایی یکنواخت روشن می شود. علاوه بر لوسترهای سقفی، استفاده از شمعدان های برنزی در بخش های مختلف نیز مرسوم است.

انتخاب مبلمان و اکسسوری ها در سبک دکوراسیون کلاسیک

برای مبلمان سبک کلاسیک از چوب های گرانبها، پارچه های ابریشمی گران قیمت و همچنین چرم طبیعی استفاده می شود. مبلمان به سبک کلاسیک گرایی همیشه کاربردی و راحت هستند. اغلب مبلمان چوبی لاک خورده است که فضای داخلی را بسیار مطبوع و زیبا می کند. در مجموع باید گفت که طراحی خانه به سبک کلاسیک به معنای ایجاد یک ترکیب هنری منحصر به فرد است، فضایی که تمامی جزئیات با هم هماهنگ بوده و با دقت انتخاب شود. شما می توانید محصولات چینی، عتیقه جات، نقاشی ها، تندیس ها و ظروف های ساخته شده از سنگ مرمر و برنز را انتخاب کنید. تابلوهای نقاشی متعلق به سده ی ۱۷ تا ۱۹ با فریم های چوبی و طلایی گزینه های مناسبی می باشند.
در ادامه خط معمار مجموعه ای از برگزیده های دکوراسیون بخش های مختلف فضای داخلی منزل با سبک کلاسیک را آماده ساخته و ارائه خواهد داد. اکنون در ادامه شما را به دیدن این تصاویر دعوت می کنیم.

دکوراسیون کلاسیک پذیرایی

طراحی سالن نشیمن با سبک کلاسیک نشان می دهد که تجسم این سبک در فضای داخلی سالن نشیمن گاهی اوقات بسیار آسان تر از کاربرد آن در سایر بخش های آپارتمان یا خانه است. یکی از دلایل آن این است که این بخش جزو بزرگترین و جادارترین فضای یک خانه می باشد و شما به سادگی می توانید اجزای مورد نظر خود را چیدمان کنید. نصب لوسترهای کریستالی با پایه طلایی حسی از لوکس بودن را به این بخش از خانه می افزاید. ساعت برنزی، گلدان های سنگین کف به برجسته سازی کلاسیک گرایی در فضای داخلی اتاق نشیمن کمک می کند.

جهت بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید.

دکوراسیون کلاسیک آشپزخانه

آشپزخانه های کلاسیک همواره زیبا، به روز و کاربردی می باشد. ریزه کاری ها و کنده کاری های موجود بر سطوح چوبی اجرای آشپزخانه توجه و نگاه کاربران را به خود جلب می کند. طیف رنگی مبلمان در فضای آشپزخانه کلاسیک از کرم روشن تا قهوه ای تیره گسترده می باشد. کنده کاری روی درب های کابینت چوبی مرسوم می باشد. دسته های کابینت ها به طور عمده دارای روکش های فلزی به رنگ طلایی و برنز و یا نقره ای می باشد. در آشپزخانه های کلاسیک به طور معمول اجاق گاز، یخچال، هود اجاق گاز باید در داخل درب کابینت باشد یا پنهان شود. جانمایی یک میز بزرگ که می تواند کل خانواده را گرد هم جمع کند، از عناصر مهم آشپزخانه به سبک کلاسیک است.

جهت بزرگنمایی روی تصاویر کلیک نمایید.

اتاق خواب کلاسیک و سلطنتی

همانطور که کارشناسان اشاره می کنند، عنصر اصلی اتاق خواب تختخواب است. انتخاب صحیح آن، بقیه عناصر داخلی را مشخص می کند. علاوه بر یک تخت چوبی بزرگ سبک کلاسیک، از یک کمد، دراور، صندلی و پاتختی چوبی می توانید استفاده نمایید. نورپردازی اتاق خواب باسبک کلاسیک باید ملایم صورت بگیرد. استفاده از آباژورهای پارچه ای که نور را تلطیف می سازند برای این بخش مناسب می باشند. استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار برای اتاق خواب با سبک کلاسیک توصیه می شود.

جهت بزرگنمایی روی تصاویر کلیک نمایید.

لابی ساختمان های کلاسیک

جهت بزرگنمایی روی تصاویر کلیک نمایید.

شما می توانید جهت مشاوره و طراحی دکوراسیون کلاسیک در منزل خود با مشاوران ما در مجموعه ی آوگون تماس بگیرید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 229

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *