طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی ، تلفیق معماری داخلی گذشته و حال

طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

در طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی ایجاد محیطی آرام، زیبا و دعوت‌ کننده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با استفاده از ترکیب رنگ‌ های ملایم و طبیعی، نورپردازی مناسب، و مبلمان و تجهیزات با طراحی خاص و زیبا، می‌ توان فضایی دلپذیر و آرامش‌ بخش برای مشتریان ایجاد نمود. علاوه بر آن، ترکیب مناسب عناصر طبیعی مانند گیاهان و آب با فضای داخلی به ایجاد حس تازگی و آرامش کمک می‌ کند. در مجموع، با توجه به اصول طراحی داخلی و نیازهای مشتریان، می‌ توان به خلق یک سالن زیبایی حرفه‌ ای و جذاب دست یافت. یکی از مهم‌ ترین جنبه‌ های طراحی داخلی سالن‌ زیبایی، حفظ تعادل بین عناصر سنتی و مدرن است. این موضوع نه تنها به ایجاد فضایی دلنشین و آرامش‌ بخش کمک می‌ کند، بلکه به حفظ هویت و ریشه‌ های فرهنگی نیز می‌ انجامد.

در این مطلب به معرفی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی خواهیم پرداخت که در آن کارفرما خواستار تلفیق معماری داخلی گذشته و حال بود. این آرایشگاه در طبقه همکف یک ساختمان گوتیک در قلب بارسلون قرار دارد. سبک التقاطی ساختمان به دلیل شکل ها و رنگ های آن به عنوان الهام بخش توسعه پروژه عمل کرد. با حفظ دیدگاه معمار، کانسپت سالن بر انتقال یک زبان ارگانیک و طبیعی با استفاده از اشکال منحنی و رنگ‌ های مسی تمرکز دارد.
طراحان می خواستند به شیوه‌ ای غیر مستقیم در ساختمان و فضای داخلی محل مداخله کنند، تمام دیوارهای آجری آشکار را حفظ کنند، نقاشی‌ های اصلی را از سقف طاق کاتالونیایی بازیابی کرده و حداکثر برجستگی را به نما بدهند. بازیابی سقف طاق ضروری بود، و همچنین نقاشی های آن با نقوش گل، که منبع الهام رنگی برای پروژه بود و فضای بازسازی شده را با عمق تاریخی ارائه می کرد.

طراحی داخلی سالن زیبایی شامل اشکال ارگانیک است که چیدمان عناصر مختلف را هدایت می کند، مسیرها و مناطق کاری مختلف را ایجاد می کند. سطوح میکرو سمنت پیوسته روی دیوارها و کف، پس‌ زمینه‌ای ظریف را به فضا ارائه می‌ کنند، در حالی که حجم‌ هایی که در فضا جریان دارند، تضاد بافت و روشنایی را به فضا ارائه می‌ دهند. نورپردازی نقش مهمی در پروژه دارد. این دقیقاً برای روشن کردن مناطق خاصی که واقعاً مورد نیاز است استفاده می شود و نکات کلیدی مانند سقف بازسازی شده و مناطق کار را برجسته می کند. توجه به نور به ایجاد یک فضای فکر شده و دراماتیک کمک می کند که در یک آرایشگاه معمولی غیرمعمول است. چیدمان عناصر نورپردازی نیز فضای سالن را در شب تشدید می کند و زیبایی معماری و طراحی فضا را برجسته می کند. جزئیات و صنایع دستی به کار رفته در  پروژه با یک فلسفه رسمی انجام شده است و به هنر آن زمان و اکنون اهمیت کامل داده است…

هدف این بود که از طریق اجراهای رنگی خاص، نحوه همزیستی گذشته و حال را به طور هماهنگ انتقال دهند. در فضای اصلی از آجر سنتی استفاده شده است. رنگ‌ های روشن کنتراست کافی را با رنگ‌ های سفالی ایجاد می‌ کند و امکان درک فرم اصلی و جدید فضا را فراهم می‌ کند. بازیابی سقف ها از دستیابی به کمال در نقشه های خود دوری می کند و می خواهد گذر سال ها و وزن تاریخ خود را منتقل کند. برای این کار، لامپ های شناور منحنی طراحی شد که این کار را برجسته می کند. سرامیک هایی که برای تمام عناصر جدید استفاده شده است، منشا و ساخت ملی دارند، همانطور که میکروسمنت تولید شده در مجاورت شهر بارسلون است. سایر صنعتگران محلی مجری عناصر مهم پروژه مانند چراغ سرامیکی و یا کلیه کارهای آهنگری مانند آینه های روی میز آرایش یا مبلمان ” کانتر رنگ” بوده اند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

منبع: Archilovers

تعداد بازدید: 28

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *