طراحی داخلی کافه قهوه چی‎ / استودیو معماری میان مرز

طراحی داخلی کافه قهوه چی‎

طراحی داخلی کافه قهوه چی‎

استودیو معماری میان مرز

طراحی: حسین رحمانی | پوریا فرخی

اجرا مبلمان: شایگان دیزاین

عکاس: امیر دلشاد

مکان: ایران، شیراز

متراژ: ۲۸ متر مربع.

پاییز ۱۴۰۱

طراحی داخلی کافه قهوه چی‎ با استراتژی متناسب با موقعیت و ویژگی های خاص خود طراحی شده است. نورپردازی در برجسته سازی بصری این مکان نقش مهمی ایفا می کند. این پروژه با ویژگی های مکان قرار گیری خاص خود نیازمند تمهیداتی بوده است تا مخاطبان خود را دعوت به بازدید و گذران وقت در خود کند. در ادامه به شرح ویژگی های طراحی داخلی این فضا خواهیم پرداخت.

تعیین استراتژی مناسب

این مکان در ابتدا به صورت یک کافه کوچک از طرف کارفرما راه اندازی شده بود و در هنگام بازدید و پس از گفتمان اولیه، تصمیم به تغییر رویکرد استراتژی کافه و  تیک اوی گرفته شد.

با توجه به چنین رویکردی، بنا به بزرگ تر شدن فضای خدماتی، امکان قرارگیری آشپزخانه، انبار و یک کانتر فراهم آمد که در اتوودهای اولیه، قرارگیری کانتر برای جذب مخاطب و منظر کافه به صورت یکپارچه و رو به خیابان در نظر گرفته شده است. سپس آشپزخانه و پله انبار، با ساخت یک دیوار پارتیشن، دید خود را از فضای بصری مخاطب تفکیک کرده است.

برجسته سازی بصری در لوکیشن

لوکیشن کافه در خیابان امیبرکبیر(فرزدقی) شیراز است که اکثر کاربری های آن شامل صاف کاری و تعمیرگاه ماشین و انبار می باشد، که به طور کل هیچ نشانی از رنگ ها و ابداعات بصری در آن نمی باشد. بدین منظور جهت ایجاد نشاط و شاخصه های بصری در گذر خیابان، ابتدا جهت نورپردازی، تصمیم به در نظر گرفتن دو لاین نوری از بر خیابان به درون کافه گرفته شد، سپس دیوار اصلی را با ایجاد یک دیوار کاذب (کناف) پوشانده شده و فضای کافه را با تقسیم بندی کناف ها و جایگذاری کانتر به دو قسمت فضای کار و فضای انتظار تقسیم کرده اند. فضای کار با تمامی اجزا، رنگ طوسی و خنثی در نظر گرفته شده و فضای انتظار که منظر کافه و پیاده رو را تشکیل می دهد ناگهان به رنگ سبز تغییر می کند تا در نهایت رنگی باشد در جداره خاکستری و سیاه خیابان.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی کافه قهوه چی‎ دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: استودیو معماری میان مرز

تعداد بازدید: 268

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *