بازسازی خانه دوبلکس، طراحی فضایی پرانرژی و پویا 

بازسازی خانه دوبلکس

بازسازی خانه دوبلکس، طراحی فضایی پرانرژی و پویا

معماری: استودیو Two Feathers
موقعیت: استرالیا، ملبورن
مساحت: ۱۲۰ متر مربع
سال: ۲۰۱۸

شرح پروژه

این پروژه بازسازی شامل یک خانه ای قدیمی است که در سده ۱۹۶۰ ساخته شده بود. صاحبان این خانه قدیمی یک زوج جوانی بودند تصمیم به بازسازی ساختمان خود گرفتند و از استودیو Two Feather خواستند تا به طراحی آن بپردازد.آن هازوجی پرانرژی، ماجراجو و  فعالی بودند و از طراحان خواستند تا فضایی متناسب با روحیه آن ها برای خانه جدیدشان طراحی کنند. بنابراین به طور خلاصه می توانیم بگوییم که طراحان فضایی احساسی با پلان باز، منعطف، و آرامش بخش را در این حجم منحصر به فرد ایجاد کردند.

تجربه انسانی به واسطه دیدگاه های ضروری، و بی واسطه ی محیط زیست طبیعی که به طور مداوم با تغییر نور و صدا به عنوان بخشی از هر فعالیت متحرک می شود، افزایش می یابد. یک محیط نورانی با نور طبیعی توسط  یک سقف شفاف و کف یکپارچه سفید مات و دیوارهای آجری گرم منتشر شده است.
اشکال و فرم های اصلی در این پروژه بدون تزئین می باشند. فضای داخلی یک فضایی مدرن و معاصر که ترکیبی از حداقل پالت متریال گرم و خنثی، ظریف و پیچیده است، می باشد. جزئیات دقیق و مبلمان، یک پس زمینه ای پاک، منسجم، برای تمامی مسائل زندگی و کار در این محیط فراهم آورده است. این عناصر جزئی و ومختصر در خانه قبلی صاحبان خانه نیز به کار رفته بود. با این حال این پروژه ایده هایی را که طراحان مدت ها خواستار کشف آن بودند را ارئه داده است. همراه با تمایل اتصال به طبیعت، هوشمند بودن، آگاهی از محیط زیست و توانایی پاسخ دادن به طور مستقل، ایده یک ساختمان فعال بود. استودیو Two Feathers الگوریتم ها را با استفاده از داده های پیش بینی آب و هوای زنده، برای تعیین آینده محدوده داخلی، گسترش داده است.

تصمیمات مستقل با استفاده از نرم افزار، نصب پرده های خارجی، فن های مکانیکی خارجی، سیستم های گرمایشی ایجاد شده است. این ها در کنارهم تجربه های بصری را متعادل می سازند، مصرف انرژی را به حداقل می رسانند و در نتیجه حداکثر آرامش و راحتی را برای ساکنان این ساختمان فراهم می آورند.
حجم بصری مینیمال و طراحی صریح بیش ترین ساختار این ساختمان را به نمایش می گذارد. طراحی مدرن صنعتی این ساختمان را قادر می سازد تا به طور همزمان از لحاظ ساختاری تجزیه و تحلیل و از لحاظ بصری پالوده شود. عمده متریال تجاری مصرفی در فضای داخلی شامل استفاده ساختاری از شیشه در راه پله ها و نرده ها بود. در واقع این پروژه فرصتی برای ماجراجویی و یادگیری فراهم کرد.

در طی بازسازی فضای داخلی، طراحان دیواره های آجری را دست نخورده باقی گذاشتند. تمامی متریال و مبلمان به کار رفته در دکوراسیون داخلی این پروژه در کنار هم فضایی گرم و صمیمی را ایجاد کرده است. یک طرف نمای ساختمان به طور کامل از شیشه پوشیده شده است. این باعث می شود در طول روز فضای داخلی به طور کامل از نور طبیعی خورشید بهره مند گردد. در طبقه همکف فضا دارای پلان باز می باشد و آشپزخانه، سالن نشیمن و فضای کار و مطالعه قرار دارد. در طبقه بالا نیز اتاق خواب و سرویس بهداشتی قرار دارد.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماییم.

بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکسبازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس بازسازی خانه دوبلکس

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 648

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *