طراحی داخلی فروشگاه عینک با استفاده از خاک رس

طراحی داخلی فروشگاه عینک، IOKO

طراحی داخلی فروشگاه عینک با خاک رس

طراحی داخلی فروشگاه عینک  IOKO نمایشگاهی برای کارشناسان اپتیک مستقل می باشد. وظیفه اصلی ایجاد یک فروشگاه اپتیک کلاسیک نبود، بلکه ایجاد فضایی برای طراحی مستقل بود. معماری داخلی به موادی اطلاق می شود که محصولات از آن ساخته شده اند. از آنجایی که این ها شیشه هایی هستند که با دست از مواد طبیعی مانند استات پنبه ساخته می شوند، معمار آلن پرکوپ نیز از مواد طبیعی در نمایشگاه استفاده کرده است که در ادامه این مقاله به نحوه و شرح چگونگی آن می پردازیم.

عناصر و متریال های اصلی

اساس آن خاک رس، چوب و فولاد است. خاک رس به عنوان ماده اصلی مورد استفاده در دیوارها به صورت گچ در اولویت قرار گرفت. گچ‌ های سفالی فضا را به شکلی ارگانیک و سیال در می‌ آورند که از نمایشگاه اصلی به پس ‌زمینه، مطب و اتاق معاینه اپتیک جریان می ‌یابد. به طور طبیعی مشتریان را از فضایی به فضای دیگر هدایت می کند.

مرز بین عملکردهای فردی توسط یک قوس فولادی تشکیل شده است. پورتال، یک قوس بدون بسته، احساس اتصال عملکردها و سیال بودن فضا را افزایش می دهد.

بخش های مختلف طراحی داخلی

نمایشگاه شامل پنج شی / عنصر اصلی است که نقش یک نفره را ایفا می کنند، اما در عین حال با کنار هم قرار دادن آنها تصویری انتزاعی / ساختار شکن از عینک ایجاد می شود. دو ویژگی اصلی موج دو رنگ و میز سفالی است که در آن محصولات / عینک نمایش داده می شود.

میز سفالی با همکاری ژنی، سرامیک دان هنرمند، ساخته شد که با سبک معمول خود، سطح میز را تکمیل کرد. با اعمال لایه های خاک رس روی میز، عنصری ایجاد شد که شکل رسمی و منظمی ندارد. این امر جالب ترین عنصر نمایشگاه را ایجاد کرد که با ساختار خود ماهیت ارگانیک مواد طبیعی استفاده شده در فضای داخلی را نشان می دهد.

نورپردازی داخلی

نمایشگر برای ارائه محصولات مانند موجی است که از دیوار بیرون می آید. با رنگ و مادی بودن خود، لهجه کل فضای داخلی را تشکیل می دهد. روی موج برجسته نمایشگر از یک فویل دو رنگ استفاده شده است که شار نور را در زوایای مختلف منعکس می کند و در نتیجه طیف رنگ داخلی را تغییر می دهد. کل فضای داخلی در سایه های ملایم، سبک و شنی تزئین شده است.

در ادمه خط معمار شما را به دیدین سایر تضاویر از طراحی داخلی فروشگاه عینک با خاک رس دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریع عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 119

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *