طراحی داخلی فروشگاه شهر مزه با استفاده از تضاد و رنگ ها

طراحی داخلی فروشگاه شهر مزه با استفاده از تضاد و رنگ ها

طراحی داخلی فروشگاه شهر مزه با استفاده از تضاد و رنگ ها

دفتر طراحی: استودیوی معماری رضا اسلامی

معمار اصلی: رضا اسلامی

سرپرست تیم طراحی: یاسمن صدیق

همکاران طراحی: عطیه ول یزاده، مینا جعفریان، امیر عباسپور

سرپرست تیم اجرا: محمد اسلامی

سه بعدی: مجتبی یعقوبی

گرافیک: یاسر باهو

عکاس پروژه: ملیسا اشتری

آدرس پروژه: ایران، ساری

مساحت زمین: ۲۰۰ م ترمربع

تاریخ شروع پروژه: اواخر مرداد ۱۳۹۹

تاریخ پایان پروژه: اواخر مهر ۱۳۹

عکاس پروژه: ملیسا اشتری

طراحی داخلی فروشگاه شهر مزه با استفاده از تضاد و رنگ ها پروژه ای است که در آن ایجاد کشش اولیه در جذب مشتری در برخورد و مواجهه با این فضا موضوع اصلی تعریف شده است. کاربرد رنگ‌ های گرم و جذاب در ترکیب رنگ‌ های مکمل در دایره‌ رنگی، تضاد ویژه‌ ای در جداره‌ خنثی شهری موجود در این منطقه ایجاد می‌ کند و این مواجهه را تبدیل به تجربه‌ ای منحصر به فرد و متفاوت از عرصه‌ های دیگر شهر می‌ کند. در ادامه به شرح ویژگی های این پروژه می پردازیم.

رویکردی نو در فروش در طراحی داخلی

به نظر می رسد که پروسه‌ جذب، حضور و خرید کاربران در طراحی و سازماندهی فضاهای داخلی فروشگاه به طور مشخص، محور اصلی شکل‌ گیری طرح قرار دارد. در طراحی این پروژه سعی شده با کانسپت فاکتورهای موثر در روانشناسی محیط برای جذب مخاطب در وهله‌ اول و ایجاد گردش و در نهایت تمایل و اشتیاق خرید به هدف اصلی پروژه که افزایش حضور مشتری و فروش بالاتر می‌ باشد، دست پیدا کرد. فروشگاه شهر مزه که در واقع رویکردی نو در فروش اغذیه و زیرشاخه‌ سوپر مارکت‌ های بزرگ شهر می‌ باشد، با تاکید صرف بر فروش و ارائه‌ انواع خوردنی‌ های موجود در بازار به استودیوی معماری اسلامی و همکاران جهت طراحی و اجرا واگذار شد. با توجه به استیجاری بودن محل پروژه و زمان اندک برای اجرا ، رویکرد طراحی همزمان با اجرا اتخاذ شد و بخش عمده‌ ای از طراحی در مواجه‌ تیم طراحی با مکان پروژه و بررسی‌ های محیطی و تجربه‌ های قابل لمس کاربران صورت گرفته است.

فرآیند طراحی

کانسپت پروژه بر اساس شکل‌ گیری هویت محتوایی به عنوان فروشگاه شکل گرفته است. ترکیبی از شهر و مزه، که شهر نماینگر حضور شهروندان و ظرف تعلقی مکان برای تعامل اجتماعی است و کارکرد مزه در ترکیب با مکان را در تقویت ادراک حواس بویایی و دیداری برای ایجاد خاطرات خوشمزه جستجو کردیم. بدین ترتیب فروشگاه جداره‌ ای کاملا شفاف و بدون مانع برای گفتگو داشته و در جداره‌ متضاد فروشگاه، رنگ زرد به کار رفته در دیواره‌ های دور و کف دعوت‌ کنندگی لازم را برای شهروندان ایجاد می‌ نماید. کاربرد رنگ‌ های محرک اشتها، ترکیب بوها در سکانس‌ های مختلف طراحی شده جذابیت حضور و خرید را افزایش می‌ دهد.

رنگ مشکی وضعیت خنثایی به سقف‌ ها بخشیده که برای تعریف بیشتر و مناسب‌ تر جزیره‌ پروتئین بار، سقف این بخش به صورت فنس فلزی در ارتفاع پایین‌ تر و ترکیب با نورپردازی خاص طراحی شده است. به طور کل تیم طراحی تلاش کرده است به دیالوگی مناسب برای ارتباط با درون و بیرون و ایجاد ارتباطات، فضایی بر اساس کاربری‌ ها و پاسخگوی حداکثری به فضاهای مورد نیاز دست پیدا کند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی فروشگاه شهر مزه با استفاده از تضاد و رنگ ها دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: aoapedia

تعداد بازدید: 264

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *