طراحی داخلی فراتر از استودیوی تناسب اندام

طراحی داخلی فراتر از استودیوی تناسب اندام

طراحی داخلی فراتر از استودیوی تناسب اندام

Beyond سومین استودیو طراحی شده توسط MAG.DESIGN و DRAA است که با همکاری بنیانگذار بوتیک باشگاه ورزشی BECYCLE، Gundula Cöllen، طراحی شده است. این استودیو در خیابان Reichenberger، یک “Kietz” به سرعت در حال توسعه در محله شیک کروزبرگ برلین، و در حیاط خلوت یک تجارت صنعتی قرار دارد. در ادامه به شرح طراحی داخلی باشگاه می پردازیم.

هدف طراحی

این تیم طراحی مانند پروژه های قبلی خود، بر روی یک طراحی آزمایشی تمرکز کردند که تجربه فضایی یک استودیوی تناسب اندام را دوباره به تصویر می کشد. ورودی استودیو یک درب صنعتی محتاطانه است که در گذرگاهی بین حیاط خلوت پنهان شده است. پس از ورود، بازدیدکنندگان بلافاصله از تغییر شدید مناظر شگفت زده می شوند و از آنها دعوت می کنند تا در استودیو بیشتر کاوش کنند. هدف این طراحی ایجاد حس عمدی ورود به سوراخ خرگوش به دنیایی دیگر بود.

هماهنگی میان زبان طراحی

طراحی استودیو چالش مهمی را برای هماهنگ کردن زبان های طراحی متفاوت در دو ساختمان مختلف، یکی صنعتی و دیگری یک ساختمان آپارتمانی، که استودیو بین آنها گسترش می یابد، ایجاد کرده است. این امر باید با حفظ یکپارچگی تاریخی ساختار موجود محقق می شد. ساختار مدولار مورد استفاده در استودیو نه تنها با هدف جایگزینی دیوار خشک، بلکه القای دو ساختمان موجود، با کمک یک انگل معماری، در یک موجودیت واحد بوده است.

استفاده تضاد با روش های سنتی

با توجه به ساختار مدولار، تیم طراحی تصمیم گرفتند نقطه مقابل بصری را بین یک سازه چوبی پیش ساخته چند لایه (CLT) در یک ساختمان آجری موجود آزمایش کنند. این امر بیش از حد ساختارهای خودپایدار را در قلمرو فضای داخلی برجسته می‌ کند، که جلوه‌ ای قوی از حقیقت، پناهگاه و مهار، به دور از یک فضای ساختگی و مصنوعی ساختگی ایجاد می‌ کند. این رویکرد تضاد جالبی را با روش‌ های سنتی طراحی داخلی نشان می‌ دهد و بحث گسترده‌ ای را در مورد چوب مکانیزه در ساخت‌ و ساز باز می‌ کند، که به ندرت به هاپتیک مربوط می‌ شود.

با توجه به عملکرد، تیم طراحی می‌داند که Beyond مکانی است برای تمرکز بر بدن و ذهن و استراحت از روتین‌های روزانه. پیشنهادات این استودیو شامل یوگا مدیتیشن، پیلاتس اصلاح‌کننده و کلاس‌های HIIT است. برای پاسخگویی به نیازهای مختلف هر جلسه تمرین، طراحی نور با همکاری مارکو ریدل، با حالات مختلف، از نورپردازی لوستر گرم و آرام گرفته تا یک تجربه باشگاهی پویا، سازگار است.

انتخاب درست مواد

انتخاب مواد مورد استفاده در استودیو از یک رویکرد کاملاً پایدار پیروی می کند. به جای هزاران دیوار خشک، اتاق‌های مختلف استودیو با دیوارهای چوبی صنوبر جامد از هم جدا شده‌اند. این امر میزان استفاده از دیوار خشک را در مقایسه با استودیوهای طراحی شده قبلی بیش از ۹۰٪ کاهش می دهد. فقط پانل های مخصوص دیوار خشک هنوز در مناطق مرطوب استفاده می شود. برای ایجاد تعادل در ساختار چوب نرم و گرم، بلوک های مونت بلان از کوارتزیت سرد و سخت برای میز پذیرایی و پیشخوان آرایش استفاده شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی فراتر از استودیوی تناسب اندام دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 135

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *