طراحی داخلی دفتر کار مهربان، کامیاب پرنیان چی

طراحی داخلی دفتر کار،طراحی داخلی اداری

طراحی داخلی دفتر کار مهربان در ساختمان امیر مسعود

معمار مسئول: کامیاب پرنیانچی

همکار طراحی: بهادر گل پور

مجری: علی(بهنام) توکلی

تأسیسات الکتریکی: حمید خنافری

تأسیسات مکانیکی: مجید ابراهیم پور

محل پروژه: تهران، دروازه شمیران، خیابان مازندران

مساحت: ۱۲۰ متر مربع

سال: ۱۳۹۷

در این پروژه، ترکیبی از پلان باز (Open Office) و فضاهای بسته ایجاد شده است، به این ترتیب که در عین سیال بودن روابط فضایی، در قسمتهایی که لازم بود حریم خصوصی تأمین گردید. از مزایای این رویکرد، ایجاد فضایی پویا و در عین حال احترام به حریم و حیطه فعالیتهای متفاوت می باشد. در نهایت نیاز امروز بهره بردار تأمین شده است و فضایی انعطاف پذیر پدید آمده تا بتواند پاسخگوی تغییرات احتمالی و نیازهای آینده نیز باشد.

حجم اتاق جلسات نقش اصلی را در تفکیک عرصه ها ایفا می کند. با توجه به  اهمیت تداوم بصری، اتاق جلسات به صورت یک مکعب در میان فضا به گونه ای شکل گرفته است که دو وجه شیشه ای آن در امتداد طول فضا قرار دارند؛ همچنین مسیرهای متنوعی برای رفت و آمد ایجاد کرده است.

با توجه به این که سقف کاذب بر مبنای طرح قبلی اجرا شده بود، سعی شد حداقل تغییرات در وضع موجود اعمال گردد. به طور کلی صرفه جویی در هزینه خرید و اجرا به عنوان یکی از محدودیت های اصلی پروژه مد نظر قرار داده شد.

قسمتهای مهمی از عناصر موجود در فضا مانند میزها، فلاور باکس ها و کمدها طراحی و ساخته شد، به طوری که حتی گیاهان توسط طراح انتخاب و جانمایی شدند.

علیرغم مقیاس کوچک پروژه، سعی شد قواعد و الزامات اجرایی در حد پروژه های بزرگ رعایت گردد. به عنوان مثال برای تمامی المان ها و اجزاء خاص، نقشه کارگاهی (Shop DWG) تهیه شد و عملیات اجرایی بر این اساس انجام پذیرفت.

طراحی داخلی دفتر کار،طراحی داخلی اداری طراحی داخلی دفتر کار،طراحی داخلی اداری طراحی داخلی دفتر کار،طراحی داخلی اداری

تصاویر بیشتر:

تحریریه خط معمار

منبع: دفتر معماری کامیاب پرنیان چی

تعداد بازدید: 1,406

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *