طراحی داخلی دفتر کار بیم آفیس اثر مهرداد عزیزی

طراحی داخلی دفتر کار بیم آفیس اثر مهرداد عزیزی

طراحی داخلی دفتر کار بیم آفیس اثر مهرداد عزیزی

دفتر طراحی: بیم آفیس

معمار: مهرداد عزیزی

همکاران طراحی: محمد لاجوردی، نیما عبیدزاده

طراحی و معماری داخلی: مهرداد عزیزی

مجری: علی فراهانی

عکاس پروژه: محمد حسن اتفاق

مساحت زمین: ۵۰ مترمربع

زیربنا: ۵۰ مترمربع

موقعیت: تهران

تاریخ شروع پروژه: پاییز ۱۴۰۰

تاریخ پایانن پروژه: بهار ۱۴۰۱

طراحی داخلی دفتر کار بیم آفیس اثر مهرداد عزیزی است. ایده اصلی این پروژه طراحی داخلی طبق پروژه هایی بر مبنای تکنولوژی بیم، طراحی و ساخته شده است. به همین دلیل در دو بخش پارامترک با جزئیات زیاد و غیر پارامتریک با جزئیات کم تری تقسیم بندی شده است. این پروژه در یک ساختمان اداری و در طبقه سوم آن قرار دارد. در ادامه به بررسی و شرح ویژگی های آن می پردازیم.

آشپزخانه

طراحی سابق این پروژه با فضا و مساحت های کم اهمیت بیش از اندازه، ظاهری ناخوشایند ایجاد کرده بود. به همین دلیل تیم طراحی در بازسازی و طراحی مجدد ناچار به تخریب همه فضاها حتی سقف شده و طراحی به طور کامل از نو صورت گرفته است. در قسمت آشپزخانه با محیطی بیش از اندازه بزرگ که از نظر ارتباط با سایر محیط ها ناموفق بوده است روبرو بوده اند. این فضا همچنین از کیفیت پایینی برخوردار بوده است. به همین دلیل طراح پروژه ایم فضا را با ایجاد تغییراتی کلی، جابجا کرده و مساحت آن را نیز کاهش داده است.

اتاق جلسات

پس از این جابه جایی فضای لازم برای طراحی اتاق جلسات ایجاد شده است. در استفاده از رنگ برای کف و بخش انتهایی سقف و برش اخر لوورهای پارامتریک از رنگ آبی ایرانی استفاده شده است. سقف پروژه که در امتداد لابی قرار دارد به صورت پارامتریک طراحی شده است. رنگ آبی مورد استفاده یک رنگ پرکاربرد در پیشینه معماری ایرانی است. این رنگ همچنین رنگ سازمانی پروژه و رنگ گرفته شده از تکنولوژی بیم نیز می باشد.

 باید یادآوری کرد که سقف پارامتریک پروژه دفتر کار بیم آفیس به ویژه در بخش گوشه‌ سازی‌ ها از مقرنس سازی و گوشه‌ سازی در معماری ایرانی برگرفته شده است. که به منظور دست‌ یابی به این هدف از ۳۰۰۰ لوور پارامتریک استفاده شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی دفتر کار بیم آفیس اثر مهرداد عزیزی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: aoapedia

تعداد بازدید: 386

۱ دیدگاه

  1. اسد عباسی گفت:

    عالی و چشم نواز
    هزینه انجام کار بیم آفیس در فضای 50 متر رو میفرمایید؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *