معماری خانه خیابان Finn / معماران Ben Walker

معماری ساختمان Finn

طراحی معماری مسکونی

خانه خیابان Finn / معماران Ben Walker

شرح پروژه:

پروژه معماری خانه خیابان Finn شامل تغییرات و الحاقاتی به یک خانه روستایی که در  شهر “Tocumwal” در دهه ۱۹۵۰ ساخته شده می باشد. کلبه اصلی از یک پایگاه اطلاعاتی نظامی سابق که در طول جنگ جهانی دوم در شهر توکاموال در جنوب NSW ساخته شده بوده به این مکان منتقل شده.

این یکی از تعدادی از نمونه‌های فهرست شده در میراث، از گونه‌شناسی مسکن توکاموال است که در کانبرا باقی مانده است. کلبه اصلی با تغییرات جزئی در پشت خانه برای برقراری ارتباط از طریق ساختمان‌های جدید حفظ و بازسازی شده است.

یک شعبه دو طبقه جدید، به پشت کلبه اصلی اضافه شد. که شامل آشپزخانه / ناهار خوری / نشیمن، فضای رمپوس، اتاق خواب اصلی و اتاق زیر شیروانی می باشد. یک استودیوی مستقل خارجی نیز اضافه شده است که می تواند به عنوان اتاق مهمان یا برای تفریح استفاده شود.

شعبه جدید، فضاهای زندگی رو به شمال و پر از نور را فراهم کرده است. که با ویژگی های درون نگر خانه اصلی تضاد دارد. اضافات انعطاف پذیری در ترتیبات زندگی و ارتباط واضح و راحت به باغچه ها و عرشه های عقب را ایحاد کرده. سیستم‌ های لعاب با کارایی بالا، صفحه‌های سایه خارجی قابل اجرا و توده حرارتی داخلی جدا شده (آجر کانبرا بازیافتی) به تنظیم غیرفعال دما در طول تابستان و زمستان شدید کانبرا کمک کرده است. پنجره‌ هایی که در امتداد وجهه‌ های جنوبی و غربی اضافات جدید قرار دارند، مناظری از برج نمادین Telstra و چشم‌ انداز کوه سیاه کانبرا را ارائه می‌ دهند.

ویژگی کار جدید، یک نمای چوبی “سیال” و یک سری صفحه نمایش در سطح بالایی است که برای پاسخ به موقعیت های پنجره و انبوه سازی حجاری شده است. طبقه فوقانی بر روی شیشه های طبقه همکف رو به شمال قرار دارد تا سایه مورد نیاز را در تابستان، و پوشش محافظت شده یک منطقه غذاخوری در فضای باز را فراهم کند. صفحه های قابل اجرا و کشویی به پنجره ها و دیوارهای طبقه بالایی استودیو به ساکنان، این امکان را می دهد تا سطوح مورد نیاز سایه و حریم خصوصی را بسته به شرایط فصلی و عملکرد زندگی، کنترل کنند.

فضای داخلی، شامل کفپوش های چوبی و چوب های سقفی آسیاب شده و آجرهای کانبرا قرمز بازیافت شده است. نازک کاری آشپزخانه شامل نیمکت های تخت فولادی ملایم و جلوی کمد است تا فرآیندهای ساخت و ساز و عناصر دست ساز را به وضوح بیان کنند. کاشی‌های شش‌ ضلعی لعاب‌ دار در نواحی مرطوب و پشت‌ پاشی‌ها به علاقه مشتریان لانه زنبوری اشاره دارد.

 پروژه  معماری خانه خیابان Finn با دقت توسط تیم‌های ساختمان و نازک کاری ساخته شده است تا بافت‌های داخلی غنی را فراهم کند که وقتی از دور به آن نگاه می‌شود، انبوه مجسمه‌ای بال جدید را نادیده می‌گیرد. وقتی بال جدید غیرمنتظره ای از خیابان مشاهده می شود، این پروژه لذت بخش است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر بیشتر از پروژه خانه خیابان Finn دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily.com

تعداد بازدید: 181

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *