طراحی داخلی دفتر اداری با استفاده از کاراکترهای متضاد

طراحی داخلی دفتر اداری با استفاده از کاراکترهای متضاد

طراحی داخلی دفتر اداری با استفاده از کاراکترهای متضاد

طراحی داخلی این دفتر اداری رابطه همزیستی بین نورپردازی و طراحی متفکرانه را برجسته می کند. این فضای ۵۵۰۰۰ فوت مربعی که در محدوده ایستگاه تاریخی ویندزور قرار دارد، تلفیقی از معماری الهام گرفته و طراحی داخلی جسورانه است، با چشم‌ اندازها، سکانس‌ ها و اکتشافات منحصر به‌ فرد استودیو که توسط Canadian Interiors به عنوان برنده جایزه بهترین دسته دفتر کانادا شناخته شده است. در ددامه به شرح ویژگی های این پروژه خواهیم پرداخت.

وظیفه در دست است

اینساید استودیو وظیفه جابجایی دفتر مرکزی شرکت را به مکانی مرکزی‌ تر از شهر بر عهده داشته است و یک مطالعه اولیه فضایی به عظمت تاریخی ایستگاه ویندزور، انبار مسافر در مرکز شهر سابق راه‌ آهن اقیانوس آرام کانادا منجر شده است. علاوه بر بررسی تمام کادرها از نظر فضای موجود، جریان و خدمات ساختمانی، این تنظیمات منحصر به‌ فرد یک بوم خالی را در اختیار طراحان قرار می‌ دهد تا بتوانند هویت جدید و اخلاق برند OneSpan را به صورت بصری به تصویر بکشند ایمن باشید- جسور باشید.

سوزی سیلوری، طراح اصلی و بنیانگذار داخل استودیو، می‌ گوید: «روشن‌ های مشتری از همان ابتدا در مفهوم طراحی ما گنجانده شد، و همچنین الزامات آن‌ ها برای گروه‌ هایی که در کلاسترها و حلقه‌ ها کار می‌ کنند. «معماری جریان یک فضا را دیکته می‌ کند و این ساختمان زیبا امکانات ایده‌ آلی را برای پیمایش در عملیات OneSpan ارائه می‌ دهد.»

تفسیری جسورانه از گذشته

مشتری فوراً چشم انداز را پذیرفته و پتانسیل فضایی را که قبلاً با پنجره‌ های وسیع، کف‌ های ترازو ریخته‌ شده و بخش‌ هایی از آجرهای اصلی تزئین شده بود، درک کرد. با این حال، عناصر اصلی طراحی فضا همچنان هدف اصلی خود را منعکس می‌ کنند، بنابراین داخل استودیو فرآیند تخریب طولانی‌مدت را آغاز کرد تا آن را به ملزوماتش کاهش دهد. گویی وارد یک پیچ و تاب زمانی شده است، این فرآیند منجر به اکتشافات بسیار جالبی شد، از جمله آجرهای اصلی، طاق‌ ها، شومینه‌ ها و پوشش‌ های چوبی اصلی.

این ساختمان با شخصیت و تاریخچه بسیار زیاد، حال و هوایی شبیه به یک آپارتمان شیک در سوهو را به نمایش می گذارد. با توجه به اخلاق مشتری، طراحان تصمیم گرفتند تا مفهوم جسورانه برندسازی را با عناصر اصلی ساختمان تطبیق دهند. هماهنگی کاراکترهای متضاد شامل معرفی برخی از عناصر سوهو، مانند قرار دادن استراتژیک هنر پاپ بر روی دیوارها، و تمرکز بر ظاهر و احساس کلی التقاطی بود. این شرکت همچنین درجه‌ای از عناصر «عجیب‌آمیز» را وارد فضا کرده است، از جمله انتخاب اثاثیه برای فضاهای مشترک دفتر. آنها همچنین تصمیم گرفتند برخی از درهای تزئینی اصلی ساختمان را برای اتاق‌های کنفرانس دفتر حفظ کنند، که ازدواج بین گذشته و حال را با استفاده از رنگ‌های «جسورانه» و قاب‌بندی شیشه‌ا ی مدرن که درها را زنده می‌ک ند، مهر و موم کرد.

تینا رهانیوتیس، طراح اصلی پروژه OneSpan استودیو، توضیح می‌دهد: «ما می‌خواستیم فضای کلی نسبتاً خنثی بماند، اما با مشت‌ هایی از جسارت که برجسته باشد و مناطق و عملکردهای خاصی را مشخص کند. اتاق‌ های جلسه نیز با فرش‌ هایی با بافت به همان اندازه پررنگ طراحی شده‌ اند و این عناصر مجموعاً فضا را متمایز می‌ کنند.»

تاباندن نور به زیبایی، عملکرد و کارایی

به محض ورود به دفتر OneSpan، دیوارهای آجری اصلی و راهروهای طاق نما، فضای پذیرایی وسیع را قاب می‌ کنند. راهروی مجاور، با کف بلوط سفید و حاشیه‌ ای از رنگ بنفش و یاسی OneSpan، به قلب پلان L شکل می‌ رسد. در بازی با مقیاس، شرکت چراغ‌ های دیسکی بزرگ و چرخشی را انتخاب کرد که از وسایل معلق آویزان شده بودند، که در متحرک کردن و ایجاد شکل و اندازه راهرو موفق بود.

نورپردازی نقش بزرگی در طراحی داخلی دفتر OneSpan توسط استودیو ایفا کرد و بیش از ده ها محصول نورپردازی برای عملکردهای بسیار خاص انتخاب شدند. نورپردازی پروژه شامل ترکیبی از انتخاب‌ های سرگرم‌ کننده، جسورانه و عجیب است که از قبل توسط طراحان انتخاب شده‌ اند، و همچنین طرح‌ های نورپردازی کلی که از طریق مشاوره‌ های نزدیک با LumiGroup، یک آژانس نورپردازی که مجموعه‌ ای از تولید کنندگان جهانی را نمایندگی می‌ کند، به‌ هم ریخته شده است.

خانم می‌ گوید: «کار با مشاور روشنایی که دید شما را از نظر کمیت، شدت، رنگ و طراحی درک می‌ کند بسیار مهم است و ما بیش از یک دهه است که هر زمان که چالش نورپردازی یا مشخصات خاصی داشته باشیم به LumiGroup روی آورده‌ ایم. .رهانیوتیس. “نورپردازی بخش مهمی از پروژه OneSpan بود، به ویژه با توجه به فضای گالری مانند فضا.”

در اتاق‌ های کنفرانس، شرکت راه‌ حل‌ های نورپردازی تزئینی را انتخاب کرد که فضای اتاق‌های جلسه سنتی را با احساس مسکونی‌ تر تسکین می‌ دهد. نورپردازی خطی از بالا، فضاهای کاری فردی را روشن می‌ کند، در حالی که نورپردازی شیک مسیر، با خروجی‌ های قدرتمند، به نمایش عناصر معماری که باید مورد تأکید قرار گیرند، کمک می‌ کند.

اتصال شفاف

از دیگر عناصر طراحی خلاقانه می توان به نصب مکعب های اداری اداری دیوارهای اداری متحرک Tailored solution در مرکز فضای کار اصلی اشاره کرد. موقعیت استراتژیک دفاتر شناور، غرق در شیشه و قاب با رنگ‌ های زنده، فضایی را برای قسمت‌ های استراحت مشترک آزاد می‌ کند تا از نور طبیعی ارائه شده توسط پنجره‌ های وسیع ساختمان، جایی که دفاتر به طور سنتی در آن قرار می‌ گرفتند، بهره‌ مند شوند. علاوه بر این، غلاف های اداری مرکزی ارتباط بیشتری را بین سرنشینان و تیم های اطرافشان فراهم می کنند.

در ادامه خط معمار خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی دفتر اداری با استفاده از کاراکترهای متضاد دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 169

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *