طراحی داخلی استدیو بادبادک سیاه | دفتر معماری تغییر

طراحی داخلی استدیو بادبادک سیاه | دفتر معماری تغییر

طراحی داخلی دفتر اداری

بادبادک سیاه | معماران دفتر تغییر

شرح پروژه

دفتر معماری تغییر، طراحی داخلی استدیو بادبادک سیاه یک استودیوی طراحی و جلوه های بصری مستقل در شرق لندن را تکمیل کرده است، که مجموعه ای از استوانه های متقاطع و حک شده را طراحی می کند. آن ها با توجه به اطلاعاتی که از گذشته سایت داشته اند، دنباله ای از فضاها را با درجات مختلف حریم خصوصی پیکربندی کرده اند.

کارفرما پروژه طراحی داخلی استدیو بادبادک سیاه خواستار یک محیط کاری خاص بوده است. مجموعه هایی از فضاهای رنگی مختلف برای تولید محتوا که نور و صدا از بیرون در آن ها نفوذ نکند.  Bureau de Change با ابداع یک استراتژی فضایی که از گذشته صنعتی سایت به عنوان مهندسین و ریخته گری آهن مفهوم سازی شده بود، به این شرایط پاسخ داد.

اشکال هندسی کوره‌های آهن سنتی در طرح پیشنهادی، به‌ عنوان ترکیبی از دایره‌ های متقاطع پراکنده، که در سراسر سیستم شبکه‌ ای که توسط ستون‌ های موجود ایجاد شده است، ترسیم شده اند. هر حجم شامل یک فضای خالی مستطیلی است که مجموعه های تولید، ویرایش و رنگ را در یک محیط خصوصی کنترل شده در خود جای داده و محصور کرده است. استوانه های کوچکتر فضای کاری خصوصی را قطع کرده اند تا آستانه های انتقال ایجاد کنند.

نمای خارجی موج‌ دار ساخته شده از تقاطع‌ ها، در فواصل زمانی حفاری شده و فضاهای کنده‌کاری شده درون حجم‌ها ایجاد را کرده. این حفره‌ ها به‌عنوان فضاهای نیمه خصوصی عمل می‌کنند می کنند که هر کدام با مجموعه کاری محصور مربوطه خود مرتبط هستند. ایجاد دوگانگی فضا در یک حجم منفرد، که توسط یک دیوار تنها جدا شده است. فضای داخلی برش‌ ها با گچ خاک رس طبیعی تکمیل شده است که بافت تیزتر استوانه‌ ها را با سطوح گرم و ناهموار در کنار هم قرار داده. محل قرارگیری هر حفاری امکان انتقال طبیعی بین مناطق کاری محصور، حفره های نیمه خصوصی و فضای کاری پلان باز مرکزی را فراهم کرده است.

آشپزخانه ای که در یکی از حفره ها قرار دارد از فولاد ضد زنگ پوشانده شده است تا نور را منعکس کند و به عنوان یک مرکز متمایز اتاق، عمل کند که در ورودی به هسته اجتماعی دفتر تبدیل می شود. کاشی‌ های سرامیکی لعاب‌ دار دست ساز، میز پلاستیکی بازیافتی منحنی را دور زده اند. مبلمان، برای فعال کردن  فضا و ایجاد فضایی خانگی و راحت در میان حفره ها و فضاهای منفی تشکیل شده بین حجم ها، با دقت انتخاب شده است.

طرح پیشنهادی دسترسی به درجه بندی تخلخل و نفوذ پذیری محیط های فضای کار را ارائه می کند، که فرهنگ ها، ارزش ها و رفتارهای ترجیحی افراد را در بر می گیرد. فضاها به بخش‌ های مختلف تفکیک نشده‌ اند، بلکه به طور یکپارچه در یک پلان به هم متصل شده‌اند و حس کشف را از طریق لایه‌ های فضا ارائه می‌ دهند.

در ادامه خط معمار شمارا به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آرگون

منبع: archilovers.com

تعداد بازدید: 187

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *