طراحی داخلی اداری مینیمال برای دفتر کاری در اوکراین

طراحی داخلی اداری مینیمال

طراحی داخلی اداری مینیمال برای دفتر کاری در اوکراین

شرکت معماری و طراحی داخلی yodezeen ، یکی از شرکت های سرشناس و نسبتا بزرگ در زمینه در طراحی و معماری پروژه های ساختمانی است که در چند کشور دنیا از جمله آمریکا، انگیس، اوکراین و … دارای دفتر کار است. رویکرد این شرکت معماری بین المللی، تقسیم تجربه و دانش خود در عرصه طراحی با مشتریان سراسر دنیا، به ویژه اروپا و آمریکاست.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از پروژه های این شرکت در شهر کیو، پایتخت کشور اوکراین بپردازیم. طراحی داخلی اداری مینیمال متعلق به شرکت IQ که ۱۸۰ مترمربع مساحت دارد و طراحان کوشیده اند در طراحی فضا، با تکیه بر رنگ های خاص، شخصیت و کاراکتری متفاوت از این فضای کاری ارائه نمایند.

امروزه در طراحی فضاهای اداری، سبک صنعتی به عنوان یک سبک پرطرفدار، بسیار مورد توجه معماران است. به نحوی که وقتی به دفاتر کاری که طی سالهای اخیر طراحی شده اند نگاه کنیم، می بینیم که همواره سبک صنعتی یکی از ارکان و پایه های طراحی بوده است و معمولا، در ترکیب با دیگر سبک ها، نظر مدرن یا مینیمال مورد استفاده قرار گرفته است. در دفتر کلار شرکت IO اوضاع از همین قرار است و طراحان، از ترکیب سبک صنعتی با اوصول سبک مینیمال بهره گرفته اند.

از بین ویژگی های سبک صنعتی، آنچه به طور مشخص در این دفتر کار مورد بهره برداری قرار گرفته است، بکار گرفتن سیستم تاسیساتی ساختمان بصورت اکسپوز است. در این حالت، تاسیسات ساختمان که معمولا از سقف می گذرند، بصورت المان و عنصر دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت، در بسیاری از دفاتر اداری که سبک صنعتی مورد استفاده است، همین ویژگی یعنی کاربرد تاسیسات به عنوان عنصر دکوراتیو و اکسپوز مورد نظر است. بسیار جاب است که این ویژگی، بسیار پر رنگ تر از سایر ویژگی های سبک صنعتی توسط معماران مورد توجه است. اگر مبنا بر این بود که این دفتر کار، ترکیب سبک مینیمال با مدرن باشد، احتمالا سقف بصورت سقف کاذب با متریالی نظیر کناف پوشش داده می شد.

و اما پیش تر اشاره نمودیم که رنگ های بکار گرفته شده در این طراحی داخلی این دفتر کار، کم و البته خاص هستند. در این دفتر کار شما می توانید رنگ خاکستری تیره، سفید و خاکستری روشن را به عنوان رنگ های اصلی قلمداد کنید که بر روی سقف، دیوار و کف به کار گرفته شده اند.

اما همانطور که گفتیم، این دفتر اداری ترکیبی از سبک های صنعتی و مینیمال است. در مورد آنچه از سبک صنعتی در این دفتر کار مورد استفاده قرار گرفته، صحبت شد. پرسش بعدی اینجاست که سبک مینیمال در کجای کار قرار دارد؟ اگر به سقف نگاه نکنید و در واقع به زمین، دیوار و فضای پیرامون نگاهی بیاندازید، هر آنچه خواهید دید، سبک مینیمال است. بارزترین ویژگی سبک مینیمال که در این فضای اداری قابل مشاهده است، توجه به عملکرد گرایی طراحی، دکوراسیون و مبلمان استفاده شده در فضاست. به شکلی که شما نمی توانید المان یا عنصری را در فضا بیاید که عملکرد دکوراتیوی خاصی بر آن مترتب باشد. بلکه تمام فضا، از لحاظ طراحی و دکوراسیون، عمکرد عملیاتی دارند. در مورد رنگ ها نیز اوضاع از همین قرار است و رنگ ها به شکلی مینیمال گونه در فضا مورد استفاده هستند که در پاراگراف بالا بدان اشاره نمودیم.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر آنچه طراحی داخلی اداری مینیمال می نامیم را مشاهده نمایید.

طراحی داخلی اداری مینیمال طراحی داخلی اداری مینیمال طراحی داخلی اداری مینیمال طراحی داخلی اداری مینیمال طراحی داخلی اداری مینیمال طراحی داخلی اداری مینیمال طراحی داخلی اداری مینیمال طراحی داخلی اداری مینیمال

آنچه در این مطلب به بررسی آن پرداختیم طراحی داخلی اداری مینیمال بود. دفتر کار شرکت IQ که با تلفیق سبک های صنتعتی و مینیمال دیزاین شده بود. مطالب ذکر شده، برداشت و اقتباس نگارنده از توضیحات معماران پروژه است. اگر شما نظر یا نظراتی به غیر از آنچه ذکر شد در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، آنها را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

تحریریه خط معمار

منبع: yodezeen

تعداد بازدید: 957

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *