طراحی داخلی آپارتمان مسکونی کوچک با مفهوم خانواده

طراحی داخلی خانه با مفهوم خانواده

دکوراسیون داخلی آپارتمان مسکونی با مفهوم خانواده

یک زمین بازی خلاقانه برای همه خانواده موضوع طراحی داخلی آپارتمان مسکونی کوچک می باشد که در این مقاله به آن پرداخته می شود. مردم امروز چنان سبک زندگی پرمشغله ای دارند که گذراندن زمان در کنار سایر اعضای خانواده بیش از همیشه ارزشمند شده است.

بزرگترین دغدغه آقا و خانم استون هنگام چیدمان دکوراسیون داخلی خانه جدیدشان داشتن حسی طبیعی و باز بود که الهام بخش فعالیت های خلاقانه فرزندانشان باشد و در عین حال اعضای خانواده را به هم نزدیکتر کند. در حالی که چیدمان بیشتر خانه‌ های خانوادگی به اتاق نشیمن یا سالن افتخار می‌ دهد، آقا و خانم استون و ایوان، طراح داخلی یک رویکرد جایگزین ارائه کرده‌اند.

صحنه‌هایی با زیبایی بی‌نظیر

در مراحل اولیه طراحی داخلی آپارتمان مسکونی کوچک آقا و خانم استون، به این نتیجه رسیدند که می‌ خواهند فراهم کردن فضا برای فعالیت‌ های فرزندانشان مورد توجه اصلی در طراحی باشد تا فرزندانشان بتوانند با شادی بازی کنند و در محیطی آرام مطالعه کنند. والدین همچنین می خواستند در هر لحظه از کودکی فرزندان خود در زمانی که مشغول کار نیستند حضور داشته باشند.

پس از بحث‌ های گسترده، ایده ایجاد «محل خواندن و بازی» به تدریج شکل گرفت. خانواده استون بسیار آزاد اندیش، آزادی خواه و طبیعت گرا هستند. هم آقا و هم خانم استون از باغبانی لذت می برند و مهد کودک والدورف که دخترشان در آن شرکت می کند، بچه ها را تشویق می کند تا شاخه ها، برگ ها و دانه هایی را جمع آوری کنند که از آنها برای ساخت وسایل کاردستی استفاده می کنند یا برای تزئین میز شام برای ایجاد جلوه فصلی استفاده می کنند.

طراحی داخلی فضایی انعطاف پذیر و تعاملی، برای خانواده

وقتی وارد اقامتگاه خانواده استون می‌ شوید، نه یک اتاق نشیمن، بلکه با یک منطقه تفریحی (تقریباً ۶۰ متر مربع) از بازدیدکننده استقبال می‌ شود. یک میز چوبی صاف، لحن را تنظیم می کند. این فضای خلاقانه ای است که آقای و خانم استون زمان زیادی را با فرزندانشان صرف ساختن چیزهایی «چیزهای مورد علاقه خود» در آن می کنند. چراغ‌ های  که از سقف آویزان شده است، عملکردهای نورپردازی و نمایشگر را ترکیب می‌ کند.

اقلام کاردستی ایجاد شده توسط دخترشان را می توان در داخل پوشش نور که برای نمایش نور پس زمینه قرار داده شده است را تماشا کرد. تخته سیاه دیواری که هنگام ورود به اتاق در سمت راست قرار می گیرد، به عنوان یک تابلوی پیام برای همه اعضای خانواده عمل می کند و سطحی را برای کودکان فراهم می کند تا روی آن طراحی کنند. خانم استون همچنین از تخته سیاه برای یادداشت کردن دستور العمل ها استفاده می کند. بنابراین طراحی داخلی فضایی انعطاف پذیر و تعاملی را برای خانواده فراهم می کند.

آشپزخانه با جزیره مرکزی آن یک منطقه انتقالی بین فضاهای عمومی و خصوصی خانه است. در چندین مکان، نقاط به طرز حیله‌ ای برای هدایت حرکت بین فضای تفریحی و آشپزخانه به صورت فشرده استفاده شده است. فضاهای ذخیره سازی با دقت طراحی شده در اطراف چهار طرف جزیره مرکزی، دسترسی خانم استون به گیاهان و ادویه ها، کتاب های آشپزی و غیره را در هر زمان که نیاز داشت، آسان می کند تا بتواند طیف وسیعی از غذاهای خوشمزه را برای خانواده آماده کند.

طراحی کابینت ها به سبک «شبکه کاری» با شکل قفسه های کتاب خانه مطابقت دارد. در طراحی داخلی بالای جزیره مرکزی، از سقف بلند، استفاده از قفسه‌ های ذخیره‌ سازی استیل مشکی با حسی «صنعتی» را در خود جای داده است که به عنوان کانون بصری توجه در منطقه آشپزخانه عمل می‌ کند.

از این قفسه‌ ها می‌ توان برای نگهداری گیاهان نیز استفاده کرد، به طوری که فضای سبز از ایوان با رنگ‌ های سبز کابینت‌ ها در قسمت مطالعه درست به آشپزخانه گسترش یافته است. بنابراین، فضای آشپزخانه همه چیز مورد نیاز برای شادی خانواده را دارد و مکانی شگفت‌ انگیز را برای اعضای خانواده فراهم کرده تا در کنار هم از وعده‌ های غذایی خود لذت ببرند.

سرسره در خانه خانواده استون فضای خاص خود دختر بچه است. سرسره متحرک با استفاده از قلاب و بند ساخته شده است تا بتوان آن را به راحتی جدا کرد و دوباره سرهم کرد. این بدان معنی است که در مواقعی که به سرسره نیازی نیست، می توان آن را جدا کرد و کنار گذاشت و فضای موجود در ایوان را افزایش داد. تاب روی ایوان، در ترکیب با گیاهان گلدانی که در اطراف ایوان پراکنده شده اند، آرایش فضایی زیبایی را ایجاد می کند. پس از بازگشت از سر کار، آقای استون می‌ تواند روی تاب بنشیند و همسر و دخترش را که با هم پیانو می‌ نوازند در داخل خانه تماشا کند و با خود فکر کند که تصورش از خانه ایده‌آل و زندگی خانوادگی محقق شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی آپارتمان مسکونی کوچک با مفهوم خانواده دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگررام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 188

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *