طراحی باغ ویلا و فضای سبز

طراحی باغ ویلا شامل بخش های مختلفی می شود که در این مقاله به بررسی ویلاهای باغی و طراحی فضای سبز ویلا می پردازیم ، طراحی محوطه باغ می تواند محیطی کاملا زیبا و آیده آل را برای شما فراهم آورد تا بتوانید در محیط باغ ویلای خود حس آرامش دلنشینی را تجربه کنید.

امروزه شرکت ها و طراحان بسیاری از جمله شرکت آرین پاراکس در زمینه طراحی باغ ویلا در باغ فعالیت دارند که هر کدام با در نظر گرفتن توانایی ها و خلاقیت های خود سبک های منحصر به فردی را برای ساخت این ویلا ها در نظر می گیرند. در چنین شرایطی انتخاب یک شرکت مناسب و کارآمد اهمیت بسیار بالای می یابد و لازم است در این زمینه دقت عمل بالایی را به کار گیرید.

این نوشتار به بررسی شرایط و اصول طراحی فضای سبز ویلا خواهد پرداخت تا به این شکل بتوانید از شرکت های معتبر همچون آرین پاراکس در طراحی محوطه ویلا کمک گرفته و بهترین ها را برای خود رقم بزنید.

طراحی باغ ویلا، طراحی فضای سبز ویلا، طراحی محوطه باغ

طراحی باغ ویلا

اهمیت طراحی باغ ویلا

امروزه با تکنولوژی هایی که روی کار آمده است فضاهای شهری خیلی کم این امکان را به مردم می دهند تا بتوانند از فضای سبز و زیبایی این فضاها بخصوص طراحی محوطه باغ استفاده نموده و از چنین محیط هایی نهایت لذت را ببرند. چنین شرایطی سبب شده است تا مردم بیشتر به سمت شهرنشینی روی آورده و برخی نیز دچار بیماری های مختلف روحی همچون آشفتگی و افسردگی شوند.

همان گونه که می دانید در سراسر دنیا ساختمان سازی رشد چشمگیری داشته است و همین روند سبب شده است تا مردم بیشتر آپارتمان نشین باشند. آپارتمان نشینی و مشکلاتی که به همراه دارد تمایل انسان ها را برای زندگی در محیط هایی که فضای سبز دارند بیشتر می نماید به گونه ای که در کنار ساخت آپارتمان های لوکس و زیبا و توجه به طراحی فضای سبز ویلا و ساخت خانه در چنین فضاهایی نیز به طور نسبی افزایش یافته است.

طراحی باغ ویلا و ساخت چنین فضاهایی سبب می گردد تا بتوانید در شرایط بهتری به تقویت روحیه خود بپردازید اما این امر تنها مزیت اسکان در ویلاها نمی باشد بلکه آب و هوای مناسب باغ ها و فضای سبز آن نیز می تواند آخر هفته های دلچسبی را برای شما رقم بزند. دست یابی به چنین شرایطی نیاز به طراحی درست و اصولی ویلا دارد تا شما بتوانید هر زمان که از کار و فعالیت های روزمره خود خسته شده اید به این محیط رفته و از خستگی فکری خود بکاهید.

عمدتاً طراحی محوطه باغ با طراحی هایی که امروزه برای خانه های معمولی صورت می پذیرد متفاوت بوده و لازم است چنین فعالیت هایی را به افرادی بسپارید که در حوزه می توانند به شما کمک های شایانی نمایند.

طراحی باغ ویلا، طراحی فضای سبز ویلا، طراحی محوطه باغ

اصول طراحی محوطه باغ

شما برای طراحی محوطه باغ نیاز به طی نمودن مراحل مختلفی دارید تا در نهایت بتوانید به هدف اصلی خود دست یابید. اولین گام از این فرآیند طراحی فضای سبز ویلا می باشد که به طور معمول زمانی آغاز می شود که شما با مشورت با یک شرکت مهندسی مشخص کنید که نیاز به چگونه فضایی دارید. توصیه داریم قبل از طراحی نقشه های محوطه سازی حتما ایده های خود را جمع آوری نموده و تمامی جزئیات ویلای مورد نظر خود را در نظر بگیرید. برخی ممکن است تصور خاصی از ویلای مورد علاقه خود نداشته باشند و با این پرسش که برای این امر چه می توان کرد مواجه شوند. برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم می توانید از مجله ها ، کتاب ها و سایت های مختلف کمک گرفته و به ایده پردازی مشغول شوید.

روال کار طراحی محوطه ویلا چیست ؟

در شرکت آرین پاراکس روند طراحی محوطه باغ به این شکل است که کروکی و مشخصات زمین از کارفرما دریافت می شود و نمونه های مختلف محوطه سازی برای آشنایی هر چه بیشتر مالک به وی ارائه می گردد.

این امر به شما این امکان را می دهد تا به جست و جو نمونه پلان های مختلف برای طراحی ویلا در باغ پرداخته و با خصوصیاتی که می توانند ویلای شما را منحصر به فرد سازند بیشتر آشنا شوید. افزایش سطح اطلاعات در راستای طراحی سایت پلان می تواند دیدگاه های شما را تغییر داده و شرایط بهتری را برای شما رقم بزند پس توصیه داریم جمع آوری ایده ها را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

نقشه های ویلا می توانند موقعیت و شرایط زمین را به نمایش درآورده به شما کمک کنند تا با توجه به شرایط اقلیمی باغ خود هماهنگی های لازم را برای ایجاد فضای سبز دلپذیر انجام دهید. در این گام شرکت ها بر اساس سلیقه و نظر شما عمل  می کنند پس بهتر است بدانید مجموعه نظرات شما در طراحی نقشه محوطه به عنوان یک عامل مهم شناخته می شوند.

طراحی باغ ویلا، طراحی فضای سبز ویلا، طراحی محوطه باغ

طراحی باغ ویلا

مهم ترین نکات طراحی باغ ویلا

حال که با روند طراحی و محوطه سازی ویلا آشنا شدید قصد داریم تا به نکاتی که اشاره کنیم که به عنوان ارتقا دهنده طراحی می توانند به شما کمک های شایانی نمایند. جالب است بدانید استفاده از پنجره هایی که بلندی زیادی دارند و می توانند نور خورشید را با وسعت بیشتر به داخل بتابانند در طراحی باغ ویلا نقش مهمی را ایفا می کنند.

این پنجره ها با فراهم نمودن یک محیط کاملا آرامبخش در زیباسازی ویلای شما بسیار موثر خواهند بود. از دیگر نکاتی که می توان در این بخش به تشریح آن پرداخت طراحی مناسب دیوارها می باشد به این شکل که شما می توانید دیوارهای ویلا را به گونه طراحی کنید که علاوه بر جدا نمودن قسمت های داخلی و خارجی ساختمان بتوانند هنرهای خارق العاده ای را به نمایش درآورند.

جدا نمودن فضاهای عمومی و خصوصی در پروژه های طراحی ویلا در باغ می تواند راحتی بسیاری را برای شما فراهم سازد و امروزه نیز می توان با مشاهده ویلاهای مختلف متوجه این مسئله شد. توصیه داریم ویلای خود را به گونه ای طراحی کنید که بتوانید به راحتی از نور جنوب بهره مند شده و با ساخت درب های بزرگ بازشو زیبایی چشمگیری به طراحی خود ببخشید. چنین شرایطی می تواند میزان بهره وری شما از نور خورشید را افزایش داده و به پاکسازی هوای داخلی نیز کمک های شایانی نماید.

طراحی باغ ویلا، طراحی فضای سبز ویلا، طراحی محوطه باغ

طراحی باغ ویلا

از طراحی فضای سبز تا ساخت ویلا

همان گونه که بیان شد شما برای طراحی باغ ویلا لازم است مراحل مهمی را طی کنید و تمامی این فرآیندها می توانند به شما کمک کنند تا یک ویلا طبق استانداردهای روز دنیا بسازید. طراحی و اجرای چنین مکان هایی نیاز به دانش و تبحر بالایی دارد پس بهتر است از شرکت های فعالی که از اعتبار بالایی برخوردار می باشند کمک بگیرید تا تمامی این مراحل و فرآیند ها را با دقت بالا انجام دهند. از مهم مراحلی که لازم است در این بخش با آن ها آشنا شوید می توان موارد زیر را نام برد که هر کدام اهمیت خاص خود را دارند.

  • انتخاب زمین مناسب برای ساخت ویلا
  • طراحی نمودن پلان های مربوط به فضای داخلی ویلا
  • انتخاب نمودن سبک های مناسب برای طراحی
  • طراحی نمودن مسیرهای ارتباطی
  • طراحی نمودن فضاهای داخلی ویلا
  • انتخاب درست مصالح مورد استفاده
  • در نظر گرفتن تاسیسات

سخن پایانی

زمانی که طراحی های لازم برای فضای داخلی ویلای شما صورت گرفت نوبت به طراحی فضای سبز ویلا می رسد. این دسته طراحی هاست که سبب ایجاد تمایز میان سازه های آپارتمانی و ویلا باغ ها می شوند زیرا می توانند تمامی شرایط لازم برای استفاده از فضای آزاد و نشستن در چنین محیطی را برای شما فراهم سازند.

آرین پاراکس (arianparax.com) با سالها تجربه در زمینه طراحی باغ ویلا و طراحی محوطه و فضای سبز توسط تیم خود تمامی نقشه های ویلایی مناسب برای هر بخش را فراهم نموده و یک محیط بسیار زیبا و چشم نواز برای شما رقم خواهد زد.

 

 

تعداد بازدید: 245

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *