شیشه عنصری مطلوب در نمای ساختمان تجاری

شیشه عنصری مطلوب در نمای ساختمان تجاری

شیشه در نمای ساختمان تجاری

شیشه عنصری مطلوب در نمای ساختمان تجاری است که اولین فروشگاه پرچمدار آدیداس با برچسب لباس خیابانی و ورزشی را در لاگوس، بزرگترین شهر نیجریه، از آن در طراحی خود کرده است. استودیو Oshinowo که در منطقه پرطرفدار جزیره ویکتوریا واقع شده است، پس از مسابقه طراحی که توسط ONL Estates برگزار شده بود، برنده این پروژه شد تا هنر، فرهنگ، و زیبایی شناسی نیجریه را با سبک و شخصیت این برند جهانی ترکیب کند. در ادامه به بررسی ویژگی های این طراحی تجاری می پردازیم.

استفاده از ورق های آلومینیومی موجدار

طراحی Oshinowo Studio از خود لاگوس، خانه فرهنگ شهری در نیجریه و مرکز جهانی خلاقیت الهام گرفته است. این پروژه دو طبقه، ۳۸۰ متر مربع، بازسازی ساختمان موجود در دهه ۱۹۷۰ است و به عنوان ترکیبی از خطوط تمیز که با یک نما پوشانده شده است، در نظر گرفته شده است که یک بافت لایه‌ ای را اضافه می‌ کند و عمق و پیچیدگی چرخه‌ سازی، استفاده مجدد و بازسازی را منعکس می‌ کند. که در سراسر شهر یافت می شود.

این نمای چشمگیر که با استفاده از ترکیبی از ورق های آلومینیومی موجدار جامد و سوراخ دار که به طور سنتی به عنوان سقف در پروژه های مسکن انبوه لاگوس استفاده می شود، ساخته شده است، همچنین دارای نورپردازی خطی LED برای روشن کردن سطح برآمدگی است و جلوه بصری پویا و غیرمنتظره ای ایجاد می کند. به این ترتیب، مواد ساده و کاربردی برای ایجاد یک توهم نوری بالا می‌روند که در آن سطح شفافیت به فاصله بیننده از ساختمان بستگی دارد. این پیکربندی مبتکرانه نمای به این معنی است که فروشگاه دارای یک ویترین مغازه قابل مشاهده و نور طبیعی کافی است که به اندازه کافی پخش می شود تا از گرم شدن بیش از حد فضای داخلی جلوگیری کند.

نورپردازی در نما

این چشمگیر که با استفاده از ترکیبی از ورق های متری موجدار جامد و سوراخ دار که به طور سنتی به عنوان سقف در پروژه های مسکن انبوه لاگوس استفاده می شود، ساخته شده است. همچنین دارای نورپردازی خطی LED برای روشن کردن سطح برآمدگی است و جلوه بصری پویا و غیر منتظره ای ایجاد می کند. به این ترتیب، مواد ساده و کاربردی برای ایجاد یک توهم نوری بالا می‌ روند که در آن سطح شفافیت به فاصله بیننده از ساختمان ایجاد می‌ شود. این پیکربندی مبتکرانه به این معنی است که دارای یک ویترین فروشگاه قابل مشاهده و نور طبیعی کافی است که به اندازه کافی پخش می شود تا از فضای داخلی جلوگیری شود.

فضای داخلی

این پروژه نشان دهنده فرصتی برای آدیداس است که طراحی داخلی و تناسب فروشگاه را نیز انجام داده است تا با هنرمندان معاصر نیجریه ای Chinelo Ezewudo، Osa Okunkpolor، Dennis Osadebe و Ayoola Gbolahan همکاری کند. توسین اوشینوو، موسس استودیوی اوشینووو، گفت: «ما از این فرصت برای ایجاد طرحی لذت بردیم که عشق ما به لاگوس و فرهنگ معاصر نیجریه را با دیدگاه و رویکرد جهانی ما ترکیب کند. طراحی ما با الهام از عزم انعطاف‌پذیر، سازگار، و تصمیم‌گیرانه شهر، ایجاد مکانی برای همگرایی برای ورزش و فرهنگ است.»

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه شیشه عنصری مطلوب در نمای ساختمان تجاری دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 70

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *