رنگ خاکستری در دکوراسیون با سبک نئوکلاسیک

نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

رنگ خاکستری در دکوراسیون با سبک نئوکلاسیک

در بخش های گذشته پروژه های متفاوتی را با سبک های گوناگون از جمله مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی و… را به شما معرفی کرده ایم. در این بخش خط معمار  قصد دارد تا دو نمونه ی خاص و فوق العاده  از رنگ خاکستری در دکوراسیون با سبک نئو کلاسیک را به شما معرفی کند. ممکن است که برخی از شما  با سبک نئو کلاسیک به طور کامل آشنایی نداشته باشید، بدین ترتیب ابتدا  مختصری راجع به این سبک برای شما توضیح می دهیم.

ویژگی های سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک همانطور که از نامش پیداست، سبکی شیک، زیبا، و لوکس می باشد که در اواسط قرن ۱۸ میلادی رواج یافت و تا اواسط قرن ۱۹ ام در اروپا ادامه یافت. این سبک به دوره رنسانس رم و یونان باستان باز می گردد. به گونه ای دیگر می توانیم بگوییم که سبک نئو کلاسیک، احیا شده سبک کلاسیک یونانی در ترکیب با سبک  کلاسیک فرانسه است که نه تنها والاترین زیبایی که همان زیبایی طبیعت است، بلکه حتی زیبایی های مثالی را هم در آن می توان یافت. برخلاف سبک دکوراسیون کلاسیک که در آن بیش تر ما شاهد رنگ های روشن و سفید می باشیم در دکوراسیون های سبک نئوکلاسیک ما تنوع رنگی بسیاری را مشاهده می کنیم. به علاوه می توانیم بگوییم که این سبک با توجه به این که از اصول خاصی در طراحی پیروی می کند، محدودیتی در انتخاب مبلمان و متریال و تزئینات ندارد.در این بخش نیز ما دو پروژه ای را برای شما شرح خواهیم داد که رنگ خاکستری را به طرز ماهرانه ای در سبک نئوکلاسیک به کار برده اند. 

پروژه اول

پروژه اول شامل یک آپارتمانی است که در آن سعی شده اشیای مدرن را در قالب سبک نئوکلاسیک به نمایش گذاشته شود. در فضای سالن نشیمن ما تنالیته های مختلف رنگ خاکستری را مشاهده می کنیم. نحوه چیدمان مبل به گونه ای است که سالن نشیمن را به دو بخش تقسیم می کند که بخشی از آن رو به آشپرخانه قرار می گیرد. بدین ترتیب این امکان را برای افراد فراهم می سازد که هم رو به آشپزخانه و سالن نشیمن قرار گیرند. دیواره ی پشت تلویزیون نیز به رنگ خاکستری می باشد ، این باعث شده تا تلویزیون در این فضای روشن توجه را به خود جلب کند. رنگ طلایی لوسترها و همچنین پایه های طلایی صندلی ها در میان رنگ خاکستری می درخشند.

نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

پروژه دوم

در پروژه دوم نیز ما شاهد رنگ خاکستری در تمامی بخش های خانه با سبک نئو کلاسیک می باشیم. در سالن نشیمن طراح یک لوسترمدرن و ساده ای را که در مرکز فضای نشیمن نصب کرده است. طراح برای مبلمان رنگ خاکستری میانه را انتخاب کرده است که در هماهنگی با رنگ دیواره می باشد. همچنین مبل در کنار قفسه کتابخانه فضایی یکپارچه را ایجاد کرده است.

نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 1,870

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *